اوایل سال جاری (سال 2021) بود که شرکت وان پلاس یک گوشی موبایل اقتصادی از سری محبوب OnePlus Nord را با نام Nord CE به بازار عرضه کرد. اکنون خبری در وب سایت های حوزه تکنولوژی منتشر شده که وان پلاس قصد دارد تا خط تولید این گوشی را گسترش داده و در ماه های ابتدایی سال 2022 از نسخه جدید آن رونمایی کند.

مشخصات فنی گوشی OnePlus Nord 2 CE فاش شد!

مطابق با گزارش های منتشر شده، این گوشی جدید OnePlus Nord 2 CE نام دارد و با نام مستعار “Ivan” راهی بازار می شود. این گوشی میان رده بر خلاف نسخه فعلی Nord CE (که در آن از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 750G استفاده شده بود)، از تراشه مدیاتک Dimensity 900 5G قدرت خواهد گرفت. در کنار این چیپست 6 نانومتری، از 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در این گوشی استفاده خواهد شد.

به طرز ناامید کننده ای به نظر می رسد که گوشی Nord 2 CE هیچ ارتقای قابل ذکری در بخش صفحه نمایش نسبت به مدل فعلی نداشته است. در این گوشی نیز مانند Nord CE فعلی از صفحه نمایش 6.4 اینچ AMOLED با رزولوشن FHD+ و نرخ تازه سازی 90 هرتز استفاده شده است.

سایر مشخصات کلیدی گوشی وان پلاس Nord 2 CE نیز شباهت زیادی به مدل فعلی دارد. آن طور که گفته شده است این گوشی جدید دارای دوربین سه گانه شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسل، لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکروی 2 مگاپیکسل خواهد بود. شاید نکته قوت این گوشی میان رده، مجهز بودن به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و سازگاری با فست شارژ 65 واتی باشد. سایر مشخصات فنی این گوشی شامل مجهز بودن به دوربین سلفی با رزولوشن 16 مگاپیکسل و اسپیکرهای استریو می شود. لازم به ذکر است که در گوشی وان پلاس Nord 2 CE از سیستم عامل OxygenOS 12 که بر اساس اندروید 12 توسعه یافته است، استفاده خواهد شد.

مشخصات فنی گوشی OnePlus Nord 2 CE فاش شد!

در رابطه با مشخصات فیزیکی گوشی OnePlus Nord 2 CE نیز باید گفت که به احتمال زیاد در ساخت پنل جلویی و پشتی این گوشی از شیشه Corning Gorilla Glass استفاده شده و دور تا دور بدنه دارای قاب پلاستیکی خواهد بود. با وجود اینکه عنوان شده که این گوشی به احتمال زیاد به جک هدفون مجهز خواهد بود، اما بعید به نظر می رسد که وان پلاس در آن از قابلیت Alert Slider خود بهره برده باشد.

این طور که در اخبار غیر رسمی مطرح شده، گوشی وان پلاس Nord 2 CE در ژانویه یا اواسط فوریه سال 2022 (دی و بهمن 1400) به بازارهای کشور هندوستان عرضه خواهد شد. وان پلاس امید دارد تا با عرضه این گوشی به بازار گوشی های میان رده، بتواند به سود خوبی دست پیدا کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا وان پلاس به این هدف خود می رسد یا کاربران تمایلی به خرید آن نشان نخواهند داد. با توجه به تفاوت اندکی که این گوشی با Nord CE دارد، به نظر می رسد که احتمال دوم قوی تر باشد!

منبع: androidcentral