شرکت iQOO در حال کار کردن بر روی یک نسخه جدید از گوشی iQOO Z5 برای عرضه به بازار کشور چین است. این تولید کننده چینی گوشی های هوشمند، هنوز این خبر را به صورت رسمی تأیید نکرده است، اما پیش بینی می شود که ظرف چند روز آینده این اتفاق بیفتد! تفاوت این نسخه جدید با نسخه فعلی، مجهز بودن آن به باتری فوق العاده حجیم 6000 میلی آمپر ساعتی است. یکی از افشاگران معروف در این رابطه عنوان کرده است که گوشی جدید iQOO Z5 شباهت زیادی به گوشی Vivo T2x دارد که به تازگی به صورت رسمی در چین معرفی شده است. در عکس زیر این گوشی را مشاهده می کنید.

مشخصات نسخه جدید گوشی iQOO Z5 با باتری 6000mAh فاش شد

این افشاگر اعلام کرده است که تفاوت بین گوشی های Vivo T2x و iQOO Z5 (نسخه مجهز به باتری 6000 میلی آمپر ساعتی) به طراحی بریدگی صفحه نمایش آنها مربوط می شود. جایی که گوشی ویوو دارای بریدگی به شکل قطره آب است اما گوشی iQOO به صفحه نمایش دارای punch-hole مجهز خواهد بود. همچنین صفحه نمایش گوشی ویوو از نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز برخوردار است؛ اما هنوز مشخص نیست که نرخ تازه سازی iQOO Z5 چه مقدار خواهد بود.

سایر مشخصات نسخه جدید گوشی iQOO Z5 به گوشی Vivo T2x شباهت دارد (البته این ادعایی است که در شایعات مطرح شده پیرامون این گوشی عنوان شده و صحت آن را نمی توان تأیید کرد!). اما گوشی Vivo T2x چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات نسخه جدید گوشی iQOO Z5 با باتری 6000mAh فاش شد

در گوشی Vivo T2x از تراشه Dimensity 1300 استفاده شده است. در کنار این تراشه 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی به کار رفته است. همچنین این گوشی به صفحه نمایش 6.58 اینچی از نوع IPS LCD مجهز است. صفحه نمایش این گوشی از رزولوشن FHD+ بهره می برد و همان طور که اشاره شد، نرخ تازه سازی تصویر آن 144 هرتز است.

باتری به کار رفته در گوشی Vivo T2x نیز از ظرفیتی معادل با 6000 میلی آمپر ساعت برخوردار است و امکان شارژ کردن سریع آن با فناری رپید شارژ با توان 44 وات وجود دارد. باید خاطر نشان کنیم که این گوشی ویوو به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 12 همراه با رابط کاربری OriginOS 2.0 مجهز است.

مشخصات نسخه جدید گوشی iQOO Z5 با باتری 6000mAh فاش شد

ماژول دوربین پشتی گوشی T2x شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی می شود. برای سلفی نیز یک دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات این گوشی می توان به حسگر اثر انگشت اشاره کرد که در بخش کناری بدنه تعبیه شده است.

هنوز هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با قیمت گوشی iQOO Z5 (نسخه مجهز به باتری 6000 میلی آمپر ساعتی) اعلام نشده است. البته اگر شباهت مشخصات این گوشی را با T2x قطعی بدانیم، می توان قیمت آن را حدس زد. نسخه های 8GB + 128GB و 8GB + 256GB گوشی ویوو T2x به ترتیب با قیمت های 240 دلار و 270 دلار در چین به فروش می رسند. پس شاید این گوشی جدید iQOO نیز در همین محدوده قیمت به بازار عرضه شود.

منبع: gizmochina


ممکن است اطلاعات ذکر شده در این بخش با اطلاعات اصلی کالا در زمان عرضه متفاوت باشد. در صورت مشاهده مغایرت، این موضوع را به ما اطلاع دهید.