اپل در مراسم Far Out که به تازگی برگزار شده، یک ساعت هوشمند جدید با نام اپل واچ اولترا معرفی کرده است. این ساعت هوشمند از نوع ضد ضربه یا rugged است و برای استفاده در سخت ترین شرایط محیطی طراحی شده است. در واقع اپل عنوان کرده که این ساعت برای غواص ها، هایکرها، کوهنوردها و ورزشکاران حرفه ای گزینه ایده آلی است. همچنین افراد معمولی که می خواهند لذت به مچ بستن یک اپل واچ فوق مستحکم را تجربه کنند، می توانند نسبت به خرید اپل واچ اولترا اقدام کنند! در مجموع توصیه می شود برای اطلاع از تفاوت این ساعت هوشمند با سایر ساعت های هوشمند نسل جدید اپل مقاله اپل واچ اولترا در مقایسه با اپل واچ سری 8 را مشاهده کرده و در این مقاله را با مشخصات سخت افزاری و قیمت اپل واچ اولترا آشنا شوید.

آشنایی با مشخصات سخت افزاری اپل واچ اولترا، اولین ساعت هوشمند ضد ضربه اپل

طول عمر باتری اپل واچ اولترا

هر ورزشکار حرفه ای انتظار دارد که ساعت هوشمندی که به مچ دستش بسته، باید حداقل به اندازه یک روز نیازی به شارژ نداشته باشد! این موضوع در رابطه با Apple Watch Ultra صدق می کند و این ساعت هوشمند دارای طول عمر باتری 36 ساعت (در هنگام استفاده نرمال) است. این میزان شارژدهی باتری دو برابر اپل واچ سری 8 است! اما داستان همین جا تمام نمی شود!

شما می توانید با قرار دادن اپل واچ اولترا در حالت Low Power (که در تمام دستگاه های watchOS 9 در دسترس قرار می گیرد)، طول عمر باتری آن را از 36 ساعت ارتقا دهید. همچنین یک تنظیمات خاص در این حالت وجود دارد که با استفاده از آن، طول عمر باتری اپل واچ اولترا به 60 ساعت می رسد. البته اپل اعلام کرده که تنظیمات Low Power در زمان عرضه اولیه اپل واچ اولترا در آن وجود ندارد و تا اواخر پاییز به این ساعت هوشمند اضافه خواهد شد.

طول عمر باتری اپل واچ اولترا

امکانات ارتباطی و پردازنده اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترا به تراشه پیشرفته و جدید S8 SiP با پردازنده دو هسته ای مجهز است. این تراشه در اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE (2022) نیز مورد استفاده قرار گرفته و قلب تپنده نسل جدید ساعت های هوشمند اپل را تشکیل می دهد. اپل ادعا کرده است که این پردازنده نسبت به مدل قبلی S7 فوق العاده قدرتمند شده است! به طور دقیق تر باید گفت که اپل واچ اولترا در مقایسه با اپل واچ های سال گذشته، تا 20 درصد سریع تر عمل می کند!

اپل واچ اولترا از شبکه های ارتباطی بی سیم پشتیبانی می کند. به این معنا که اگر شما به شبکه دیتا دسترسی داشته باشید، می توانید از ساعت هوشمند خود مستقل از آیفون استفاده کرده و از آن برای برقراری تماس بهره ببرید.

امکانات ارتباطی و پردازنده اپل واچ اولترا

قیمت اپل واچ اولترا

طی یک اقدام سورپرایز کننده، اپل ساعت هوشمند مدل اولترا را با قیمت کمتری از آنچه که تصور می شد عرضه کرده است. اپل واچ اولترا 799 دلار قیمت گذاری شده و با توجه به اینکه به GPS و قابلیت پشتیبانی از شبکه دیتا (Cellular) مجهز است، می توان از آن بدون نیاز به اتصال به آیفون استفاده کرد! در واقع شما برای بهره مندی از امکانات این اپل واچ Cellular + GPS، حتماً نیازی به آیفون نخواهید داشت!

اپل یک برنامه محافظت از اپل واچ اولترا را نیز با نام AppleCare+ ارائه می دهد که 4.99 دلار در ماه قیمت دارد. کاربران عضو این برنامه تحت پوشش اپل برای تعمیر ساعت هوشمند در اثر خرابی ناشی از صدمات احتمالی قرار می گیرند. البته سقف هزینه تحت پوشش در هر بار تعمیر، 79 دلار خواهد بود.

چنانچه برنامه AppleCare+ را خریداری نکنید، هزینه تعمیر بدنه تیتانیومی، صفحه نمایش، دکمه ها، سنسورها و دیگر قطعات اپل واچ اولترا (به جز باتری) برای شما حدود 499 دلار خواهد بود! تعویض باتری این ساعت هوشمند نیز 99 دلار هزینه دارد که باید به صورت جداگانه پرداخت شود!

لازم به ذکر است که در حال حاضر اپل واچ اولترا در بازارهای بین المللی برای خرید در دسترس قرار گرفته است.

منبع: imore