رئیس بخش موبایل سامسونگ بار دیگر اعلام کرده است که این شرکت هیچ برنامه ای برای احیای خط تولید گوشی های هوشمند سری Galaxy Note ندارد! با این حال این شرکت روح گوشی های Note را که بخشی از خاطرات ما را تشکیل داده، زنده نگه می دارد! در واقع سامسونگ مدل های Galaxy S Ultra ای را که هر ساله به بازار می دهد، به عنوان جایگزین گوشی های سری نوت در نظر گرفته است. گمانه زنی های متعددی در رابطه با دلایل متوقف کردن تولید گوشی های نوت از جانب سامسونگ صورت پذیرفته است. با این وجود این شرکت در مقابل تمامی این گزارش ها سکوت کرده و هیچ یک از آنها را تأیید یا رد نکرده است. زمانی که سامسونگ گوشی Galaxy S21 Ultra را با قلم لمسی S-Pen سازگار کرد، واضح بود که دیگر گوشی های سری نوت باز نخواهند گشت. پس دیگر چاره ای نیست؛ باید «مرگ» گوشی های Galaxy Note را بپذیریم...

سامسونگ بار دیگر به صورت رسمی «مرگ» گوشی های سری Galaxy Note را تأیید کرد!

یک بلاگر معروف به نام Universelce عنوان کرده است که یکی از مقامات بلند پایه سامسونگ طی یک مصاحبه گفته است: «گلکسی نوت با فرم دیگر و با شکل و شمایل دیگری در قالب گوشی های S Ultra هر ساله عرضه می شود». آخرین سری از گوشی های هوشمندی که از خانواده گلکسی نوت به بازار آمدند، گوشی های سری Note 20 بودند که در آگوست سال 2020 راهی بازار شدند. پس از آن در سال 2021 هیچ گوشی جدیدی از سری نوت عرضه نشد و امسال سامسونگ روح این سری از گوشی ها را در گوشی های Galaxy S22 Ultra زنده کرد!

سامسونگ بار دیگر به صورت رسمی «مرگ» گوشی های سری Galaxy Note را تأیید کرد!

سامسونگ Galaxy S Ultra جایگزین گوشی های سری Note

اما سؤالی که برای علاقه مندان به سری نوت ایجاد شده این است که آیا گوشی های S Ultra واقعاً جانشین Note هستند؟ پاسخ این سؤال بله است! مسلماً گوشی Galaxy S22 Ultra نگذاشته تا خلأ گوشی های سری نوت در بازار حس شود و نقش خود در این رابطه را به خوبی ایفا کرده است. بنابراین به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد تا همین مسیر و همین رویکرد را نسبت به گوشی های سری S Ultra ادامه دهد. پس با وجود اینکه اسم “Note” مرده و دیگر چنین گوشی ای تولید نمی شود، اما طرفداران قلم لمسی S-Pen همچنان می توانند از بهترین کیفیت عملکرد آن بر روی رده بالاترین سخت افزار موجود لذت ببرند!

سامسونگ بار دیگر به صورت رسمی «مرگ» گوشی های سری Galaxy Note را تأیید کرد!

از این جهت بسیاری از طرفداران سامسونگ گوشی های مدل S Ultra را به صورت «گوشی پرچم دار S-Pen» نام گذاری کرده اند. انتظار می رود که نسل جدید پرچم داران S-Pen سامسونگ، گوشی Galaxy S23 Ultra، در سه ماهه نخست سال 2023 روانه بازار شود. در کنار این گوشی ها از مدل های Samsung Galaxy S23 و Galaxy S23 Plus هم رونمایی می شود که هیچ یک از آنها از قلم اس پن پشتیبانی نخواهد کرد. طبق رندرهایی که از این گوشی فاش شده، صفحه نمایش آن دارای کناره های منحنی شکل است و بر روی آن یک فرو رفتگی دیده می شود. حاشیه های اطراف صفحه نمایش S23 Ultra به اندازه ای کم است که می توان گفت تمامی سطح پنل جلویی گوشی را صفحه نمایش تشکیل داده است! پس برای طراحی دیجیتال هیچ حد و مرزی شما را محدود نمی کند و می توانید از جدیدترین تکنولوژی های سامسونگ برای به تصویر کشیدن ایده های خود بهره مند شوید. اگر اوضاع چنین بماند، شاید تا چند سال دیگر گوشی های Galaxy Note به کلی فراموش شوند و دیگر کسی نام آنها را به خاطر نیاورد.

منبع: gizchina