درحالیکه سری مک ‌بوک ‌های اپل در درصد قابل توجهی از کل بازار راکد بوده اند، مایکروسافت سرفیس در سال‌ های اخیر از محبوبیت ویژه ای برخوردار شده است. درواقع با طیف مایکروسافت سرفیس، لپ ‌تاپ ‌های کوچک بسیار زیبا و واکنش‌گرایی وارد بازار شده ‌اند. اما تفاوت بین دو لپ تاپ چیست که یکی را محبوب و دیگری را راکد کرده است؟ در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی های آنها خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 3 در مقابل سرفیس بوک 3

حقیقت این است که سرفیس بوک 3 لپ تاپ بهتری نسبت به لپ تاپ مایکروسافت سرفیس است. رزولوشن، عمر باتری و صفحه نمایش قابل جدا شدن از اصلی ترین ویژگی هایی هستند که سرفیس بوک اصلی را به عنوان مدل برتر نسبت به سرفیس بوک 3 و سرفیس لپ تاپ 3 نشان می دهد.

اگرچه Surface Laptop 3 دارای صفحه نمایش لمسی پاسخگو است که با Surface Pen کار می کند، اما نمی توانید صفحه نمایش آن را به طور کامل از صفحه کلید جدا کنید. این بدان معناست که باید از آن در حالت چرخشی استفاده کنید، که هنوز قابل قبول است اما به دلیل وزن برای استفاده طولانی مدت ایده آل نیست.

بیایید هر دو لپ تاپ را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم تا اطلاعات بیشتری در مورد آنها به دست آوریم.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 3

اگرچه این لپ ‌تاپ به اندازه سرفیس بوک 3 پریمیوم نیست، اما همچنان با سایر لپ ‌تاپ ‌هایی که در همان محدوده قیمتی قرار دارند، جایگاه خود را حفظ می ‌کند. درواقع سرفیس لپ تاپ 3 به عنوان رقیبی برای Macbook Air، Macbook Pro و سایر مدل ‌های مشابه شناخته می شود و به خوبی هم با آنها رقابت می کند.

گفتنی است که سرفیس لپ تاپ 3 عمر باتری نسبتاً خوبی دارد و در مدل پایه 8 و 256 گیگابایتی موجود است، اما به راحتی می توان آن را برای رم بیشتر و حداکثر 2 ترابایت حافظه ارتقا داد. این مدل استاندارد فضای کافی برای 90 درصد افراد را دارد، اما در صورت لزوم می ‌توانید فضای ذخیره ‌سازی اضافی دریافت کنید. به عنوان استاندارد، مدل 13.5 اینچی Surface Laptop 3 با پردازنده Core i5 اینتل عرضه می شود، اگرچه در صورت لزوم می توان آن را به پردازنده i7 ارتقا داد. ضمن اینکه نمایشگر بزرگتر 15 اینچی با پردازنده چهار هسته ای معادل AMD Ryzen 5 عرضه می شود.

مقایسه ویژگی ها و مشخصات مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 3 با سرفیس بوک 3

Surface Laptop مایکروسافت در رنگ های مختلف موجود است و دارای یک شاسی آلومینیومی باکیفیت است، و این همان چیزی است که از لپ ‌تاپ ‌های پریمیوم موجود در بازار امروز انتظار داریم. با این حال، با وجود اینکه سطح بالایی دارد، اما پایین ترین قیمت را دارد و برای اکثر افراد قابل دسترسی است.

عدم برخورداری از نمایشگر کاملاً جداشدنی، یکی از اصلی ‌ترین ویژیگ هایی است که با خرید سرفیس لپ تاپ 3  کنار می ‌گذارید. در ادامه بهترین مزایا و معایب Surface Laptop 3 را بررسی کرده ایم.

مزایا

  • این لپ تاپ یک جایگزین بسیار ارزان ‌تر برای سرفیس بوک 3 است که برای اکثر افرادی که یک لپ ‌تاپ جدید می‌ خرند، فاکتور مهمی خواهد بود.
  • تاچ پد در این لپ تاپ بهتر است، زیرا پاسخگو است و اندازه بهتری دارد.
  • اگرچه سرفیس بوک 3 دارای ویژگی های زیادی است، اما سنگین تر است.

معایب

  • طراحی خوبی ندارد.
  • از وضوح صفحه نمایش کمتر و قدرت GPU کمتری برخوردار است.
  • مانند مک بوک هیچ پورتی برای استفاده ندارد.

مقایسه ویژگی ها و مشخصات مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 3 با سرفیس بوک 3

سرفیس بوک 3

ویژگی های مشترک زیادی وجود دارد که سرفیس بوک 3 و سرفیس لپ تاپ 3 را به هم شبیه می کند. هر دو، در اندازه های 13 یا 15 اینچی موجود هستند و از نظر کیفیت ساخت بسیار عالی هستند.

سرفیس بوک 3 دارای صفحه نمایش و وضوح بسیار بهتری است و تصویر واضح تر و زنده تری نشان می دهد. نه تنها وضوح تصویر آن بهتر است، بلکه کارت گرافیکی که Book 3 از آن استفاده می کند نیز بهتر است. البته به این معنی نیست که سرفیس لپ تاپ 3 بد است، اما نمی تواند با گرافیک Nvidia Geforce GTX که این لپ تاپ تولید می کند رقابت کند.

لپ ‌تاپ های Surface بیشتر با پردازنده Core i7 اینتل ارائه می ‌شوند که یک پله بالاتر است. البته، می ‌توانید سرفیس بوک را با پردازنده i5 نیز تهیه کنید.

مقایسه ویژگی ها و مشخصات مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 3 با سرفیس بوک 3

صفحه ‌نمایش سرفیس لپ تاپ 3 به صورت جدا شدنی طراحی شده و به ‌طور کامل از صفحه ‌کلید جدا می شود تا به عنوان تبلت قابل استفاده باشد. همچنین باید اشاره کنیم که این مدل لپ تاپ، قابلیت تغییر میزان ذخیره سازی را دارد. ضمن اینکه هر دو لپ تاپ از نظر پورت تقریباً یکسان هستند ، بنابراین تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد.

بیایید نکات کلیدی این لپ تاپ را مرور کنیم.

مزایا

سرفیس بوک 3 دارای یک صفحه نمایش کاملاً جداشدنی است. به این معنی که یک لپ تاپ 2 در 1 واقعی است و می تواند هم به عنوان یک لپ تاپ و هم به عنوان تبلت استفاده شود.

سرفیس بوک 3 با قلم استایلوس بهتر کار می کند. پس پاسخگویی بیشتری دارد.

دارای اتصال Wi-Fi 6 است به این معنی که می ‌تواند بطور یکپارچه با اینترنت خانگی شما کار کند تا بهترین تجربه را ارائه دهد.

اگرچه سرفیس لپ تاپ 3 از عمر باتری نسبتاً خوبی برخوردار است، اما سرفیس بوک از این نظر بسیار بهتر است. با شارژ کامل می ‌توانید 12 ساعت یا بیشتر از صفحه نمایش استفاده کنید.

مقایسه ویژگی ها و مشخصات مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 3 با سرفیس بوک 3

معایب

برای بسیاری از مردم، قیمت سرفیس بوک 3 بسیار زیاد است.

یکی دیگر از مواردی که سرفیس بوک 3 فاقد آن است، اسپیکرهای بسیار ضعیف هستند.

ترک ‌پد کوچکی دارد که استفاده از آن به ‌عنوان تبلت شگفت ‌انگیز است، اما هنگام استفاده به‌ عنوان لپ‌تاپ عالی نیست.

منبع: spacehop