مایکروسافت بر اساس بیانیه ای که درباره کروم بوک ها ارائه کرد، از 18 سپتامبر مصادف با 27 شهریور 1400 پشتیبانی از برنامه های Office و Outlook Android را در سیستم عامل Chrome متوقف می کند و به جای آن کاربران کروم بوک را به نرم افزارهای تحت وب خود هدایت می کند. در 31 جولای، در اسناد پشتیبانی مایکروسافت ذکر شده بود که کاربران نسخه های Android Office ، Outlook ، OneNote و OneDrive را بر روی دستگاه  های خود نصب کنند، اما اکنون در این اسناد اشاره شده که این برنامه ها دیگر برای کاربران سیستم عامل Chrome پشتیبانی نمی شوند.

با حرکت به سوی برنامه های تحت وب، وضعیت آفلاین برای کاربران Office پیچیده تر می شود. در حالی که برخی از برنامه های تحت وب آفیس، مانند Outlook، دارای حالت آفلاین اختصاصی هستند، اما به نظر می-رسد که در صورت نبودن اینترنت نمی توان اسناد موجود را با استفاده از برنامه تحت وب مایکروسافت برای سیستم عامل Chrome باز کرد. البته سیستم عامل کروم به صورت پیش  فرض برخی از ابزارهای داخلی را برای ویرایش اسناد آفیس به صورت آفلاین در اختیار کاربران خود قرار می  دهد، اما این ابزارها از قدرت و پیچیدگی های لازم برخوردار نیستند و نمی  توان آن  ها را با امکانات موجود در اپلیکیشن اندروید آفیس مقایسه کرد.

مایکروسافت می خواهد کاربران سیستم عامل Chrome از نرم افزارهای تحت وبOffice استفاده کنند، نه اپلیکیشن های Android !

مایکروسافت تاکنون به هیچ یک از سوالات مربوط به عملکرد آفلاین وب آفیس برای سیستم عامل Chrome پاسخ نداده است. البته برای کسانی که همیشه آنلاین هستند، حرکت از Android به برنامه های تحت وب ممکن است تفاوت چندانی ایجاد نکند. در بیشتر موارد، نسخه وب آفیس امکانات پایه برای ویرایش اسناد مانند فایل  های ورد، اکسل و پاورپوینت را ارائه می دهد.

بیانیه مایکروسافت در مورد کروم بوک ها، در واقع دلیل واضحی برای اعمال این تغییر را توضیح نمی دهد ، اگرچه اشاره کرده است که به کاربران سیستم عامل Chrome اجازه می دهد به "امکانات اضافی و پریمیوم" دسترسی پیدا کنند. (شایان ذکر است که کاربران سیستم عامل Chrome در صورت انتخاب می توانند از برنامه های وب Office استفاده کنند.) همچنین Tofel گزارش داده است که این تغییر به این معنی نیست که اپلیکیشن آفیس برای کاربران اندرویدی حذف می شود.

از آن جا که ویندوز 11 از اجرای برنامه های اندروید پشتیبانی می کند، کنایه ای وجود دارد که مایکروسافت کاربران کروم بوک را از استفاده از برنامه های اندروید در دستگاه لپ تاپ خود محروم می کند. با این وجود، عملکرد اپلیکیشن های اندروید در سیستم عامل Chrome مدت هاست که مورد انتقاد کاربران زیادی قرار گرفته است. حتی گوگل برخی از برنامه های خود را با PWA در این پلت فرم جایگزین کرده است، اما اکثر PWA ها فقط در حالی که اتصال اینترنت مستقیم دارید مفید خواهند بود. اما در مورد برنامه هایی مانند Office اینطور نیست. با این وجود، امیدواریم که کاربران کروم بوک پس از تغییر ، گزینه ای برای تجربه آفلاین دریافت کنند.

نظر شما در رابطه با این تغییر مایکروسافت چیست؟ آیا این تغییر می تواند نظر مردم را در رابطه با این سیستم عامل بهبود بخشد؟ شما می توانید نظرات خود را از طریق ثبت نظرات با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

منبع: theverge