در رویداد مایکروسافت سرفیس 2021، این شرکت جدیدترین گوشی اندرویدی خود را معرفی کرد. این گوشی که Microsoft Surface Duo 2 نام دارد و بالاخره مایکروسافت به آن تلفن می گوید، دومین دستگاه اندرویدی این شرکت است که وارد بازار شده است.

Duo 2 دارای چندین ارتقاء نسبت به Surface Duo اصلی است. این گوشی از تراشه پرچمدار Snapdragon 888 و اینترنت نسل پنجم G5 پشتیبانی می کند. همچنین دارای سه لنز دوربین در عقب است. در اصل، این تلفن، پرچمدار 2021 است که به طور اتفاقی دارای دو صفحه نمایش است و ساخته ی مایکروسافت است.

Microsoft Surface Duo 2 تمام ارتقاء هایی را که می خواستید دارد!

همانند نسخه سال گذشته، مایکروسافت سرفیس دئو 2 نیز مانند یک کتاب باز می شود تا دو نمایشگر جداگانه را به نمایش بگذارد. نمایشگرهای این گوشی 90 هرتزی هستند که نسبت به نمایشگرهای 60 هرتزی نسخه اصلی، ارتقاء خوبی داشته اند. در خارج از گوشی یک نوار باریک برای نگاهی اجمالی به گوشی وجود دارد. همانطور که از نامش مشخص است، این صفحه نمایش کوچک و باریک، اطلاعات اولیه مورد نیاز را بدون این که گوشی را باز کنید در اختیار شما قرار می دهد. در واقع با کمک این نوار می توانید ساعت، عمر باتری، اعلان ها و ... را نظارت کنید.

یکی از بزرگترین ارتقاءهای سرفیس دئو 2، ارتقا سیستم دوربین های پشت است. این درحالی بود که نسخه اصلی به هیچ عنوان سیستم دوربین عقب نداشت. این دوربین شامل یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی با OIS، 16 مگاپیکسل فوق عریض و یک تله فوتو 12 مگاپیکسلی با OIS است. این مجموعه دوربین ها، فوق العاده به نظر می رسند و ما بی صبرانه و هیجان زده ایم تا ببینیم این گوشی موبایل واقعاً چه کیفیت دوربینی می تواند ارائه دهد.

در ادامه باید بگوییم که متأسفانه همه این بهینه سازی ها و ارتقاء های جدید باعث افزایش قیمت گوشی شده است. در حال حاضر قیمت سرفیس دئو 2 از 1499 دلار شروع می شود و 100 دلار بیشتر از نسخه قبلی خود هزینه دارد. قابل ذکر است که این دستگاه از دارای اندروید 11 بهره می برد و مایکروسافت در مورد زمان دریافت اندروید 12 در این سیستم عامل خبری نداده است.

مایکروسافت می گوید Surface Duo 2 سه سال به روز رسانی می شود

نماینده مایکروسافت در پاسخ به سوالی در مورد تعهدات به روز رسانی برای Surface Duo 2 به Android Authority گفت: "ما متعهد هستیم که سه سال سیستم عامل و به روز رسانی های امنیتی را ارائه دهیم."

این بیانیه با آنچه این شرکت در مورد Surface Duo اصلی گفته است مطابقت دارد. در هر صورت، تعهد برای خط Surface Duo بدین معناست که مایکروسافت بخشی از موج برند های اندروید است که بازی خود را برای به روز رسانی سیستم عامل هایی مانند سامسونگ، OnePlus و Oppo افزایش می دهند. از نظر وصله های امنیتی، سامسونگ کاملاً منطبق نیست، زیرا این سازنده کره ای چهار سال به روز رسانی امنیتی را ارائه می دهد، اما تعهد کلی هنوز هم می تواند یک خبر خوب باشد.

مایکروسافت همچنین به Android Authority تأیید کرد که در تلاش است اندروید 11 را تا قبل از پایان امسال به اولین سرفیس دئو بیاورد. اما وقتی فکرش را می کنیم که اندروید 12 قرار است در یکی دو ماه آینده عرضه شود، کمی ناامید می شویم. بنابراین امیدواریم این شرکت سرعت خود را افزایش داده و اندروید 12 را به صورت کوتاه در هر دو مدل بگنجاند.

منبع: androidauthority