قبل از خرید یک ماوس گیمینگ، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. چرا که یک تصمیم اشتباه می تواند تفاوت های زیادی ایجاد کند و امکانات هیجان انگیز را از دست بدهید.  در این بخش، دو مدل باکیفیت G Pro Wireless و Superlight را با هم مقایسه کرده‌ ایم! تا پایان همراه ما باشید تا متوجه شوید کدام مدل برای شکل دست شما یا بازی هایی که انجام می دهید مناسب تر است!

G Pro Wireless در مقابل Superlight: طراحی و ساخت

هر دو مدل از نظر اندازه کاملاً یکسان هستند و عرض، ارتفاع و حتی پهنای یکسانی دارند. G Pro Wireless یک ماوس سبک با وزن 82 گرم و بدون سیم است و مدل Superlight یک ماوس فوق العاده سبک است که وزن آن بدون سیم تنها 63 گرم است. از نظر زیبایی شناسی، G Pro Wireless از پلاستیک مات ساخته شده است و شبیه یک ماوس استاندارد است. در حالیکه این موس دارای نورپردازی RGB بر روی لوگوی خود است، مدل Superlight اینگونه نیست. ماوس Superlight با رنگ‌های مشکی، سفید و سرخابی عرضه می شود. ظاهر آن شبیه G Pro است، اما دو دکمه سمت راست را ندارد. همچنین در سمت راست آن عبارت Superlight نوشته شده است.
از آنجاییکه G Pro Wireless و Superlight بدون سیم هستند، بنابراین قابلیت حمل بالایی دارند و به راحتی می توانید گیرنده USB را در داخل ماوس قرار دهید و بدون نگرانی حمل کنید.

در ادامه باید بگوییم که استفاده از این دو مدل موس بسیار راحت است. نه تنها جنس و شکل ماوس بلکه سایز آن نیز مهم است، و خوشبختانه هر دو مدل برای اکثر سایزهای دست انتخابی عالی هستند.

G Pro Wireless در مقابل Superlight: طراحی و ساخت

G Pro Wireless در مقابل Superlight: عملکرد و کارایی

بطور کلی، سرعت ماوس به سرعت ردیابی اشاره دارد. برای تعیین سرعت ماوس، از IPS یا "اینچ در ثانیه" استفاده می کنند که توانایی ماوس برای ردیابی حرکات فیزیکی با سرعت بالا را نشان می دهد.

هر دو ماوس گیمینگ G Pro Wireless و Superlight از حداکثر سرعت یکسان 400 IPS برخوردار هستند، بنابراین ردیابی عالی ارائه می دهند. همچنین این دو ماوس گیمینگ لاجیتک می توانند به حداکثر شتاب 40 G دست یابند. به عبارت ساده، هر دو ماوس برای بازی عالی عمل می کنند.

نرخ پاسخدهی نیز عامل مهمی در عملکرد ماوس است. در این حالت، هر دو مدل از نرخ پاسخدهی یکسان 1 میلی ثانیه برخوردار هستند.

G Pro Wireless در مقابل Superlight: عملکرد و کارایی

G Pro Wireless در مقابل Superlight: سخت افزار داخلی و خارجی

نوع اتصال G Pro Wireless و Superlight یکسان است و هر دو از گیرنده لایت اسپید لاجیتک استفاده می کنند. می توانید این دو مدل ماوس را از طریق اتصال بی سیم USB یا سیم (از طریق کابل قابل جدا شدن ) متصل کنید.

متأسفانه ماوس های G Pro Wireless و Superlight فقط مکانیزم دکمه های مکانیکی دارند. آنها دارای یک سیستم کشش دکمه مکانیکی هستند که برای ارسال سیگنال به رایانه نیاز به نیروی کلیک دارد. ضمن اینکه این دو مدل، یک حافظه داخلی ارائه می دهند که می توانید تنظیمات خود را بر روی هر ماوس ذخیره کنید و از آن در چندین دستگاه استفاده کنید.

اکثر ماوس های گیمینگ امروزی با حسگرهای عالی عرضه می شوند. یک سنسور باید شامل مواردی از جمله ردیابی دقیق در طیف وسیعی از DPI و زمان پاسخدهی بالا باشد و همچنین فاقد شتاب باشد. DPI معیاری است که نشان می دهد ماوس چقدر به حرکت حساس است. هرچه DPI بالاتر باشد، نشانگر ماوس سریعتر روی صفحه حرکت می کند. با این حال، هر دو دستگاه در این مقایسه دارای DPI در محدوده بین 100 تا 25600 هستند.

G Pro Wireless در مقابل Superlight: سخت افزار داخلی و خارجی

همانطور که می دانید، دو نوع ماوس وجود دارد: ماوس های نوری و لیزری. ماوس های لیزری روی سطوح براق بهتر عمل می کنند، اما حرکت مکان نما ثابتی ندارند. موس های نوری (LED) حرکات مکان نما بسیار خوبی دارند اما روی سطوح براق به خوبی کار نمی کنند. G Pro Wireless و Superlight هر دو موس های نوری هستند که با یک مدل سنسور HERO 25K عرضه می شوند.

در رابطه با عمر باتری باید بگوییم که شارژدهی G Pro Wireless بدون روشنایی برابر با  60 ساعت است که رد صورت روشن کردن آن، می تواند حدود 48 ساعت دوام بیاورد. باتری ماوس Superlight با حرکت ثابت می تواند 70 ساعت دوام بیاورد که آن را به یک برنده واضح در این رده تبدیل می کند. ناگفته نماند که زمان شارژ آنها نیز متفاوت است و به منبع تغذیه بستگی دارد. شارژ موس G Pro Wireless تا 2 ساعت طول می کشد. اما ماوس سوپرلایت حدود 3 ساعت طول می ‌کشد.

نتیجه گیری

اگر می خواهید تجربه بازی خود را افزایش دهید، موس G Pro Wireless برای شما بهترین گزینه است. این مدل، گزینه های رنگی هیجان انگیز از جمله نسخه ویژه League of Legends یا Shroud را دارد و از چراغ های RGB پشتیبانی می کند. اگر می خواهید نور رنگی را با توجه به بازی مورد علاقه خود تنظیم کنید، می توانید از نرم افزار Logitech G Hub استفاده کنید. به لطف حافظه داخلی، می ‌توانید موس خود را با 16.8 میلیون رنگ متحرک کنید و تنظیمات خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ضمن اینکه عملکرد G Pro Wireless به لطف سنسور HERO 25K و حداکثر سرعت 400 اینچ در ثانیه فوق العاده است.

G Pro Wireless در مقابل Superlight: سخت افزار داخلی و خارجی

با این حال، اگر موس های سبک را ترجیح می دهید، Superlight انتخاب مناسب تری است. وزن آن تنها 63 گرم است. همچنین دارای سنسور HERO 25K و نرخ پاسخدهی پایین است که برای عملکرد بسیار مهم است. مدل سوپرلایت علاوه بر عملکرد خوب، باتری بسیار بادوامی دارد. می تواند تا 70 ساعت باورنکردنی دوام بیاورد. به دلیل سبک بودن و برخورداری از محفظه برای دانگل USB بسیار قابل حمل است. می توانید آن را در هر کیفی قرار دهید و حمل کنید.

منبع: spacehop