امروزه، ماوس های گیمینگ ظاهری مدرن و تهاجمی دارند و با لبه های تیز و نورپردازی RGB عرضه می شوند. ضمن اینکه تمایل دارند عملکرد فوق العاده ای را در مورد حساسیت و پاسخگویی ارائه دهند. علاوه بر دو دکمه کلاسیک و چرخ اسکرول، معمولاً چند دکمه دیگر نیز دارند. در این مقاله، تصمیم داریم دو ماوس گیمینگ G502 Hero و G502 Lightspeed را با هم مقایسه کنیم و به همه این ویژگی ها اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت G502 Hero در مقابل G502 Lightspeed

اگرچه این دو ماوس عرض یکسانی دارند، اما اندازه آنها متفاوت است و G502 Hero کمی بزرگتر از Lightspeed است. همچنین G502 Hero دارای وزن کلی 170 گرم و وزن Lightspeed در مجموع 173 گرم است. پس مدل Hero سبک تر است.

G502 Hero و Lightspeed از نظر دکمه نیز یکسان هستند و از 11 دکمه قابل برنامه ریزی برخوردار شده اند که سه عدد از آنها در کنار ماوس قرار گرفته و تعداد کل دکمه هایی که هر دستگاه دارد 12 عدد است. وجود این کلید ها در این ماوس باعث می شود تا آن تبدیل به یکی از ماوس های گیمینگ سریع موجود در بازار شود و به سریع تر شدن عملکرد کاربر در هنگام گیم کمک کند.

از آنجاییکه موس های سیمی از کابل های USB استفاده می کنند، اتصال قابل اطمینانی را فراهم می کنند. اما این امر قابلیت حمل آنها را محدود می کند. G502 Hero یک ماوس سیمی است که نسبت به مدل‌ های بی‌سیم قابلیت حمل کمتری دارد. در مقابل، G502 Lightspeed یک ماوس بی سیم است و می توانید آن را با خود حمل کنید.

طراحی و ساخت G502 Hero در مقابل G502 Lightspeed

سنسور و عملکرد ماوس گیمینگ G502 Hero در مقابل ماوس گیمینگ G502 Lightspeed

در ادامه باید بگوییم که این دو ماوس از حسگر یکسان Hero 25K برخوردار شده اند که تجربه ای روان با راندمان انرژی عالی را فراهم می کند. اما یکی از شاخص ترین شاخص های عملکرد، حساسیت بر حسب DPI است.

به طور متوسط، ماوس ها از حساسیت حدود 1000 DPI بهره می برند. DPI G502 Hero و Lightspeed بین 100 CPI تا 25600 CPI است. با این حال، تغییرات CPI در مدل Hero -3٪ و در مدل Lightspeed 0٪ است. از آنجایی که مقدار خوب بین 10- تا 10 درصد است، هر دو مدل تغییرات قابل قبول و حرکات سریع و رضایت بخشی دارند.

از نظر سخت افزار داخلی نیز، G502 Hero و Lightspeed مجهز به حافظه داخلی ماوس هستند. به عبارت دیگر، هنگامی که تنظیمات ماوس خود را ذخیره کردید، می توانید از آن بر روی هر لپ تاپ یا رایانه شخصی بدون نرم افزار اضافی استفاده کنید.

سنسور و عملکرد ماوس گیمینگ G502 Hero در مقابل ماوس گیمینگ G502 Lightspeed

آنچه در مورد هر دوی این ماوس ها باید مورد تاکید قرار گیرد این است که فقط برای کاربران راست دست مناسب هستند. بنابراین، اگر چپ دست هستید، شاید باید به دنبال یک ماوس متفاوت باشید. اندازه و سایز دست ها نیز موضوع دیگری است که باید به آن بپردازیم. بطورکلی، برای کار کردن با اینگونه ماوس ها باید دست های بزرگی داشته باشید تا راحت تر بتوانید بر هر دکمه تسلط داشته باشید و از بازی لذت ببرید.

حسگرها و روشنایی ماوس گیمینگ لاجیتک G502 Hero در مقایسه با ماوس گیمینگ لاجیتک G502 Lightspeed

هر دو موس G502 Hero و Lightspeed مجهز به حسکر اپتیکال یا همان نوری هستند. فناوری ماوس نوری اینگونه است که نورهای LED را ساطع می کند، سپس به عقب منعکس می کند تا به مختصات تبدیل شود. بنابراین برای استفاده روی سطوح شیشه ای مناسب نیستند.

شایان ذکر است که موس نوری و لیزری می توانند بی نظمی های سطح را بخوانند و مختصات را تعیین کنند. البته، ماوس لیزری نسبت به سطوح مختلف تحمل بیشتری دارد و تقریبا بر روی هر سطحی قابل استفاده است.

حسگرها و روشنایی ماوس گیمینگ لاجیتک G502 Hero در مقایسه با ماوس گیمینگ لاجیتک G502 Lightspeed

سوئیچ های G502 Hero در مقابل G502 Lightspeed

یک سوئیچ نوری سیگنال های نور مادون قرمز را به کامپیوتر ارسال می کند و درواقع کلیک های ناخواسته ماوس را کاهش می دهد. متأسفانه G502 Hero و Lightspeed از یک سوئیچ مکانیکی سنتی برخوردار هستند که برای ارسال سیگنال به رایانه شما به تماس فیزیکی نیاز دارد. البته با توجه به این موضوع نمی توان گفت که  ماوس های G502 Hero و Lightspeed برای بازی مناسب نیستند.

باتری ماوس گیمینگ G502 Hero در برابر ماوس گیمینگ G502 Lightspeed

G502 Hero یک ماوس سیمی است و بنابراین از باتری استفاده نمی کند. اما در مقابل، Lightspeed یکی از ماوس های بی سیم لاجیتک است، بنابراین به باتری های قابل شارژ نیاز دارد. باتری Lightspeed می تواند تا 48 ساعت با نورپردازی پیش فرض در صورت استفاده مداوم دوام بیاورد. اگر نورپردازی را خاموش کنید، می تواند تا 60 ساعت نیز دوام بیاورد. ضمن اینکه G502 Lightspeed را می توان توسط سیستم پاور پلی لاجیتک شارژ کرد.

باتری ماوس گیمینگ G502 Hero در برابر ماوس گیمینگ G502 Lightspeed

سازگاری بی سیم و نرم افزار ماوس گیمینگ لاجیتک G502 Hero در مقایسه با ماوس گیمینگ لاجیتک G502 Lightspeed

مدل Lightspeed به جای سیم، از دانگل USB و فرکانس رادیویی برای اتصال استفاده می کند. از آنجاییکه G502 Hero گیرنده ندارد، اکستندر گیرنده نیز ندارد. همچنین لازم به ذکر است که G502 Hero و Lightspeed از اتصال بلوتوث پشتیبانی نمی کنند.

از طریق نرم افزار Logitech G Hub می توانید هر دو ماوس را تنظیم کنید و مواردی مانند نورپردازی RGB و دکمه های برنامه را سفارشی کنید و پروفایل ها را مدیریت یا تغییر دهید. هر دو ماوس با macOS و Windows سازگار هستند. اما اگر سیستم عامل کروم دارید، تنها G502 Hero می تواند از آن پشتیبانی کند.

منبع: spacehop