ویوسونیک یکی از شرکت های شناخته شده در زمینه تولید مانیتور و صفحه نمایش است که از به کار بردن خلاقیت در تولید محصولات خود هیچ ابایی ندارد! این شرکت در تازه ترین اقدام خود، یک مانیتور جدید به نام Elite XG341C-2K را معرفی کرده که یک مانیتور گیمینگ است و در آن از پنل VA با سایز 34 اینچ استفاده شده است. پنل این مانیتور از نوع خمیده و دارای درجه انحنای 1500R است و نسبت تصویر 21:9 را ارائه می دهد. اما مشخصات کلیدی مانیتور گیمینگ جدید ویوسونیک را رفرش ریت عالی 200 هرتز و روشنایی 1400nits تشکیل می دهند که در ادامه بیشتر به بررسی آنها پرداخته ایم.

ویوسونیک مانیتور گیمینگ اولترا واید جدید خود را با روشنایی 1400nits و رفرش ریت 200 هرتز تولید می کند

شرکت ویوسونیک در مانیتور Elite XG341C-2K تکنولوژی مینی ال ای دی را با یک پنل مدرن با رفرش ریت بالا در هم آمیخته است. این مانیتور خمیده دارای پنل VA توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن 3440x1440 پیکسل را دارد و نرخ نوسازی تصویر MPRT آن 1 میلی ثانیه اعلام شده است. علاوه بر این، مانیتور جدید ویوسونیک از فناوری ای ام دی فری سینک پرمیوم پرو پشتیبانی می کند و تصاویر بازی را بدون هیچ گونه تار شدگی به نمایش می گذارد.

مانیتور ویوسونیک Elite XG341C-2K بیش از 97 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 و 99 درصد از محدوده رنگ NTSC را پوشش می دهد. یکی از ویژگی های کلیدی این مانیتور گیمینگ خمیده جدید، بهره بردن از نور پس زمینه مینی ال ای دی است که 1152 محدوده رنگی لوکال را ایجاد می کند. این ویژگی نقشی اساسی در شفاف تر و طبیعی تر شدن تصاویر دارد. این مانیتور موفق به اخذ گواهینامه DisplayHDR 1400 نیز شده و میزان روشنایی آن در هنگام نمایش محتوای HDR به 1400nits می رسد. ضمن اینکه روشنایی این مانیتور در هنگام نمایش محتوای SDR برابر با 720nits است که همچنان رقمی عالی و خیره کننده به حساب می آید!

ویوسونیک مانیتور گیمینگ اولترا واید جدید خود را با روشنایی 1400nits و رفرش ریت 200 هرتز تولید می کند

بر روی بدنه مانیتور ویوسونیک Elite XG341C-2K دو پورت HDMI 2.1، یک دیسپلی پورت و یک پورت تایپ سی قرار گرفته است. ضمن اینکه ویوسونیک این مانیتور را به یک هاب USB Type A مجهز کرده که از استاندارد USB 3.2 پشتیبانی می کند. به این ترتیب هیچ گونه محدودیتی برای اتصال این مانیتور به کنسول بازی و سیستم های گیمینگ نخواهید داشت.

مانیتور گیمینگ ویوسونیک به اسپیکرهای استریو مجهز است که صدایی با توان خروجی 5 وات را به ارمغان می آورند. همچنین پایه این مانیتور قابل تنظیم است و به کاربر این امکان را می دهد تا موقعیت آن را برای دستیابی به بهترین زاویه دید تغییر دهد.

ویوسونیک مانیتور گیمینگ اولترا واید جدید خود را با روشنایی 1400nits و رفرش ریت 200 هرتز تولید می کند

قیمت مانیتور ویوسونیک Elite XG341C-2K برای توزیع در کشورهای اروپایی 2309 یورو اعلام شده است. درست است که این قیمت کمی بالا به نظر می رسد، اما فراموش نکنید که این مانیتور از نوع خمیده است و رفرش ریت عالی 200 هرتز را ارائه می دهد. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که میزان استقبال از این مانیتور گیمینگ 34 اینچی به چه میزان خواهد بود.

منبع: notebookcheck