سامسونگ یک مانیتور گیمینگ جدید را به خانواده محبوب و پر طرفدار Odyssey اضافه کرده است. این مانیتور جدید با مدل Odyssey Ark عرضه شده و اولین مانیتور گیمینگ خمیده ای در دنیا است که 55 اینچ سایز دارد! این مانیتور از درجه انحنای 1000R برخوردار است و می توان آن را یکی از رده بالاترین انتخاب ها برای گیمرهای حرفه ای دانست.

مانیتور گیمینگ خمیده سامسونگ Odyssey Ark با سایز 55 اینچ، رزولوشن 4K و رفرش ریت 165 هرتز معرفی شد

جدیدترین دستاورد غول کره ای دنیای تکنولوژی در ساخت مانیتور گیمینگ، به یک پنل خمیده با سایز 55 اینچ مجهز است و از نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز پشتیبانی می کند. همچنین این مانیتور گیمینگ از زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه (GtG) بهره می برد و به کنترلر خلاقانه ای مجهز است. همچنین سامسونگ اعلام کرده است که این مانیتور از حالت های مسابقه ای جدید پشتیبانی می کند و به Ark Dial هم مجهز است.

همان طور که اشاره شد، مانیتور سامسونگ Odyssey Ark دارای درجه انحنای 1000R است و حالت «غوطه وری در بازی» را برای کاربر به ارمغان می آورد. این نوع طراحی سبب می شود که گیمر به محیط بازی اشراف کامل داشته باشد و هیچ نقطه ای از صفحه نمایش از دید او مخفی نماند. همچنین این مانیتور گیمینگ خمیده Odyssey سامسونگ دقت رنگ بالایی دارد و تصاویر را همراه با رنگ هایی طبیعی و زنده به نمایش می گذارد.

مانیتور گیمینگ خمیده سامسونگ Odyssey Ark با سایز 55 اینچ، رزولوشن 4K و رفرش ریت 165 هرتز معرفی شد

این مانیتور همچنین از تکنولوژی کوانتوم ماتریکس پشتیبانی می کند که پک های LED فوق فشرده را به خوبی مدیریت می کند. از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در این مانیتور می توان به Matte Display و Sound Dome اشاره کرد که کیفیت نمایش تصاویر در حالت سینمایی را ارتقا می دهند. حتی این مانیتور جدید سامسونگ به ارتقا دهنده صدای مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز است و از صدای دالبی اتموس پشتیبانی می کند. مانیتور Odyssey Ark توانایی پخش صدای محیطی 2.2.2 کاناله با توان عالی 60 وات را نیز دارد. این ویژگی تجربه گیمینگ را برای کاربر فوق العاده ارتقا می دهد و شما را از صرف هزینه های سنگین برای خرید اسپیکرهای خارجی بی نیاز می کند.

این مانیتور گیمینگ جدید دارای Gaming Hub سامسونگ نیز هست که برای استریم بازی کاربرد دارد. گیمرها می توانند در هنگام اتصال این مانیتور به کنسول ایکس باکس، گوگل استادیا، کارت گرافیک سازگار با Nvidia GeForce NOW و آمازون لونا از این هاب برای استریم بازی بهره ببرند. همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، این مانیتور به صورت عمودی هم قابل استفاده است و انعطاف پذیری بالایی در هنگام نصب دارد.

مانیتور گیمینگ خمیده سامسونگ Odyssey Ark با سایز 55 اینچ، رزولوشن 4K و رفرش ریت 165 هرتز معرفی شد

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با مانیتور سامسونگ Odyssey Ark رزولوشن 4K UHD آن است که کیفیت تصاویر خیره کننده ای را به ارمغان می آورد. این مانیتور گیمینگ غول پیکر با رزولوشن 4K سامسونگ هم اکنون با قیمت 3499 دلار برای خرید در فروشگاه آنلاین سامسونگ قرار گرفته است. عرضه این مانیتور به بازار می تواند یک خبر هیجان انگیز برای علاقه مندان به بازی باشد!

منبع: gizmochina