ال جی از جدیدترین مانیتور گیمینگ سری UltraGear خود در نمایشگاه IFA 2022 رونمایی کرده است. این مانیتور که با مدل 45GR95QE معرفی شده، مطابق با ادعای ال جی «اولین مانیتور خمیده اولد دنیا با رفرش ریت 240 هرتز» است! تا پیش از این صفحه نمایش های اولد توانایی ارائه رفرش ریت حداکثر 120 هرتز را داشته اند و از این جهت مانیتور جدید ال جی یک نمونه خاص و منحصر به فرد به شمار می آید. در حال حاضر اطلاعات کامل در رابطه با قیمت و زمان عرضه این مانیتور اعلام نشده است.

جدیدترین مانیتور گیمینگ خمیده ال جی از سری UltraGear به پنل اولد 240 هرتز مجهز است

مانیتور گیمینگ اولترا واید جدید ال جی از نسبت تصویر 21:9 بهره می برد و توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن WQHD (معادل با 3440x1440 پیکسل) را دارد. این مانیتور چند منظوره ال جی با سایز 45 اینچ عرضه شده و دارای درجه انحنای 800R است. نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز و زمان پاسخ دهی 0.1 میلی ثانیه (GtG) باعث شده تا مانیتور گیمینگ جدید ال جی بتواند جدیدترین بازی های روز را به شکلی کاملاً روان و سریع به نمایش بگذارد. البته برای دستیابی به بهترین عملکرد این مانیتور، باید از قدرت سخت افزار سیستم خود نیز مطمئن باشید!

صفحه نمایش مانیتور ال جی UltraGear دارای روکش ضد بازتاب و کاهش دهنده نور محیطی است و وضوح ایده آلی را حتی در زیر نور مستقیم لامپ ارائه می دهد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این مانیتور محدوده رنگ 98.5% DCI-P3 را پوشش می دهد و از نسبت کنتراست حداکثر 1000000:1 بهره می برد. سازگاری با فناوری HDR10 یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه است که به نمایش طبیعی رنگ ها منجر می شود.

جدیدترین مانیتور گیمینگ خمیده ال جی از سری UltraGear به پنل اولد 240 هرتز مجهز است

پورت های مانیتور ال جی 45GR95QE شامل دو پورت HDMI با استاندارد 2.1 و یک پورت DisplayPort 1.4 می شود. به این ترتیب محدودیتی برای اتصال آن به قدرتمندترین کارت گرافیک های موجود در بازار و جدیدترین نسل کنسول های بازی سونی و مایکروسافت وجود ندارد. ضمن اینکه بر روی بدنه این مانیتور سه پورت USB 3.0 نیز تعبیه شده است.

ال جی در نمایشگاه IFA 2022 از یک مانیتور دیگر با نام UltraFine Display Ergo AI نیز رونمایی کرده است. این دستگاه از قابلیت تنظیم اتوماتیک پوزیشن (نحوه قرارگیری) بهره می برد و بالاترین میزان ارگونومی را متناسب با شرایط محیط به ارمغان می آورد. در این مانیتور از دوربین های داخلی و فناوری هوش مصنوعی به منظور تنظیم اتوماتیک ارتفاع پایه و شیب صفحه نمایش استفاده شده است. مانیتور ال جی UltraFine Display Ergo AI دارای سایز 31.5 اینچ است و به پنل 4K IPS با پوشش دهی محدوده رنگ 95% DCI-P3 مجهز شده است.

جدیدترین مانیتور گیمینگ خمیده ال جی از سری UltraGear به پنل اولد 240 هرتز مجهز است

مدیر بخش بیزینس آی تی ال جی در رابطه با این مانیتورهای جدید گفته است: «مانیتور گیمینگ اولد جدید UltraGear با پنل خمیده، روکش صد بازتاب و رفرش ریت 240 هرتز تجربه بازی کردن را برای کاربر تا چند سطح ارتقا می دهد. از طرف دیگر مانیتور UltraFine Display Ergo AI به منظور اوج راحتی کاربر طراحی شده و ویژگی های فیزیکی آن را می توان به نسل آینده متعلق دانست. ما به خاطر رونمایی از این دو محصول در IFA 2022 هیجان زیادی داریم و بی صبرانه منتظر عرضه آنها به بازار و دریافت فیدبک کاربران خواهیم بود».

منبع: windowscentral