مانیتور G321Q یکی از جدیدترین مانیتورهای گیمینگ MSI است که به تازگی به بازار عرضه شده است. این مانیتور از سایز 32 اینچ برخوردار است و مشخصات آن شامل پنل IPS، رزولوشن طبیعی 1080p و نرخ نوسازی تصویر 170 هرتز می شود. شرکت MSI این مانیتور را به همراه مدل MAG321QR-QD معرفی کرده است. در ادامه به مشخصات هر دو مانیتور نگاهی می اندازیم.

مانیتور G321Q یکی دیگر از مانیتورهای گیمینگ 31.5 اینچی این شرکت است که همان طور که اشاره کردیم، به همراه مدل MAG321QR-QD معرفی شده است. پنل به کار رفته در این مانیتور از نوع IPS است و زاویه دید وسیعی دارد. این پنل تخت توانایی دستیابی به رزولوشن WQHD (معادل با 2560x1440 پیکسل) و نرخ نوسازی تصویر 170 هرتز را در حالت اورکلاک شده دارد.

مانیتور گیمینگ جدید MSI G321Q با رفرش ریت بالا و رزولوشن WQHD عرضه شد

مانیتور مدل G321Q بر خلاف مدل MAG321QR-QD فاقد قابلیت HDR است و از این نوع محتوا پشتیبانی نمی کند. در عوض ام اس آی ادعا کرده است که این مانیتور HDR Ready است و سیگنال ورودی اچ دی آر را تشخیص می دهد. این مانیتور در حالت SDR از میزان روشنایی 300nits بهره می برد که در مقایسه با روشنایی مدل MAG321QR-QD کمتر است. مدل دوم دارای روشنایی 350nits در حالت استاندارد و 400nits در حالت HDR است.

ام اس آی اعلام کرده است که مانیتور G321Q از نسبت کنتراست 1200:1 و زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه (MPRT) برخوردار است و 93 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش می دهد. ضمن اینکه این مانیتور با فناوری انویدیا جی سینک نیز سازگاری دارد. این فناوری در مدل MAG321QR-QD نیز به کار رفته است.

مانیتور گیمینگ جدید MSI G321Q با رفرش ریت بالا و رزولوشن WQHD عرضه شد

باید به این نکته هم اشاره کنیم که مانیتور MSI G321Q فاقد پورت USB است، با این حال به 2 پورت HDMI 2.0b و یک درگاه دیسپلی پورت 1.2a مجهز شده است. همچنین پایه این مانیتور فیکس است و امکان تغییر موقعیت آن وجود ندارد. در عوض مانیتور MSI MAG321QR-QD از پایه قابل تنظیم بهره می برد و می توان شیب عمودی آن را در بازه 5- تا 20+ درجه تغییر داد. البته پایه این مانیتور نیز از قابلیت تنظیم ارتفاع یا تغییر زاویه افقی برخوردار نیست که می تواند برای این مانیتور «گیمینگ» یک نقطه ضعف به حساب آید. به هر حال گیمرها دوست دارند تا در هنگام بازی آزادی عمل زیادی داشته باشند و مانیتور را به دلخواه خود تنظیم کنند! خوشبختانه ام اس آی جایگاه نصب پایه دیواری با ابعاد 100x100 میلی متر را بر روی پنل پشتی این مانیتورها قرار داده است و کاربران می توانند با خرید پایه نصب دیواری به صورت جداگانه، آنها را به دیوار متصل کنند.

مانیتور گیمینگ جدید MSI G321Q با رفرش ریت بالا و رزولوشن WQHD عرضه شد

در مجموع می توان گفت که مانیتور MSI G321Q از امکانات مناسب برای اتصال به نسل جدید کنسول های بازی (پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس) و همچنین کامپیوترهای رده بالای گیمینگ برخوردار است؛ اما مشخصات فیزیکی و ظاهری آن چنگی به دل نمی زند! باید ببینیم میزان استقبال از این مانیتور در بازار به چه میزان خواهد بود.

منبع: notebookcheck