شرکت فیلیپس اقدام به معرفی یک مانیتور جدید با نام QHD HDR600 کرده است. این مانیتور مخصوص بازی با رفرش ریت 240 هرتز بهره می برد، در حال حاضر برای عرضه به بازارهای کشور چین آماده شده است. مشخصات این مانیتور شامل سایز 27 اینچ، پنل نانو IPS و مدل نامبر 27M1F5500P می شود. همچنین این مانیتور جدید از زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه (در مقیاس خاکستری) بهره می برد و میزان روشنایی آن در حالت استاندارد به 450 نیتس می رسد. لازم به ذکر است که مانیتور فیلیپس QHD HDR600 دارای استاندارد DisplayHDR600 است و زاویه دید وسیعی را برای کاربر به ارمغان می آورد.

مانیتور فیلیپس QHD HDR600 با نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز در چین رونمایی شد

مانیتور جدید فیلیپس از عمق رنگ 10 بیت برخوردار است و محدوده رنگ های 100% sRGB و 98% DCI-P3 را پوشش می دهد. همچنین دلتا E استاندارد رنگ این مانیتور کمتر از 2 است. این مشخصات از قدرت بالای این مانیتور در نمایش دقیق و طبیعی رنگ ها حکایت دارد!

از جمله ویژگی های منحصر به فرد دیگری که QHD HDR600 را به مناسب ترین مانیتور برای گیمینگ تبدیل می کند، نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز و زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه این مانیتور است. این ویژگی ها باعث می شوند تا تصاویر سریع و اکشن به شکلی کاملاً روان به نمایش درآیند. این مانیتور برای استریم ویدئو از طریق شبکه های استریمینگ نیز گزینه ای ایده آل است.

مانیتور فیلیپس QHD HDR600 با نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز در چین رونمایی شد

در حال حاضر اطلاعات کاملی در رابطه با قابلیت های صوتی این مانیتور جدید فیلیپس منتشر نشده است و نمی توان در رابطه با جزئیات آن اظهار نظر کرد. پورت های ارتباطی این مانیتور شامل HDMI، DP و USB (آپ استریم و داون استریم) می شود. به این ترتیب هیچ محدودیتی برای اتصال این مانیتور به نسل جدید کنسول های بازی و کامپیوترهای گیمینگ مجهز به کارت گرافیک های رده بالا وجود ندارد. به طور دقیق تر باید گفت که این مانیتور از طریق رابط HDMI از رزولوشن 2560x1440 با نرخ 144 هرتز و از طریق رابط DP از همان رزولوشن با نرخ 240 هرتز پشتیبانی می کند.

ضخامت هر چهار سمت صفحه نمایش مانیتور فیلیپس QHD HDR600 بسیار کم است و این موضوع باعث شده تا این دستگاه طراحی امروزی و مدرنی به خود بگیرد. پایه این مانیتور هم از قابلیت تنظیم در موقعیت های مختلف برخوردار است و به شکل یک چند ضلعی طراحی شده است. این پایه علاوه بر طراحی منحصر به فرد، باعث می شود تا مانیتور به شکلی کاملاً محکم و ثابت بر روی سطوح صاف قرار گیرد و در اثر لغزش های احتمالی از جایگاه خود سقوط نکند.

مانیتور فیلیپس QHD HDR600 با نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز در چین رونمایی شد

قیمت مانیتور فیلیپس 27M1F5500P حدود 810 دلار اعلام شده است. شرکت فیلیپس این مانیتور را در ماه آگوست و با قیمت تخفیف خورده 545 دلار وارد بازارهای کشور چین کرده است. هنوز مشخص نیست که این مانیتور چه زمانی در کشورهای دیگر در دسترس قرار می گیرد و آیا فیلیپس برنامه ای برای عرضه جهانی آن دارد یا خیر.

منبع: gizmochina