آیا مانیتورهایی با نسبت ابعاد قدیمی و مرسوم کار شما را انجام نمی دهند؟ ممکن است ال جی پاسخ این سوال را داشته باشد. اخیرا این شرکت مانیتوری را طراحی کرده است که آن را به عنوان "یک فرمت کاملاً جدید در بازار مانیتور" و به نام DualUp معرفی کرده است. در واقع ال‌ جی ادعا می ‌کند که مانیتور DualUp با نسبت تصویر منحصر به‌ فرد 16:18، صفحه ‌ای مشابه با دو نمایشگر 21.5 اینچی را در اختیار شما قرار می ‌دهد که دارای عملکرد تقسیم عمودی است و به کاربران این امکان را می‌ دهد که با یک نگاه محتوای بیشتری را مشاهده کنند.

مانیتور جدید 16:18 ال‌ جی مانند یک نیروگاه چند وظیفه‌ ای به نظر می‌ رسد!

مانیتور DualUp ال جی مدل 28MQ780 با وضوح 2560x2880 پیکسل و اندازه‌ قطر 27.6 اینچ، 300 نیت روشنایی دارد و 98 درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می ‌دهد. این مانیتور کاربردی و با کیفیت، قابلیت اتصال به پایه Ergo ال ‌جی را دارد که به منظور صرفه ‌جویی در فضا قادر است به اکثر میزها متصل شود. جدای از بهره وری و امکانات خلاقانه ای که با این فرم فاکتور ارائه می شود، ال جی ادعا می کند که صفحه نمایش دو قسمتی این مانیتور از مزایای ارگونومیکی برخوردار است، زیرا به کاهش حرکات سر از پهلو به پهلو، که علت اصلی گردن درد است کمک زیادی می کند.

اگر به فکر داشتن چندین نمایشگر در فضای کاری خود نیستید، مانیتور DualUp ال جی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد، چرا که انجام چند کار را آسان‌ تر می کند. همانطور که تصاویر تبلیغی نشان می دهد، این مانیتور برای ویرایشگران ویدیو همانند یک رویا به نظر می رسد!

مانیتور جدید 16:18 ال‌ جی مانند یک نیروگاه چند وظیفه‌ ای به نظر می‌ رسد!

گفتنی است که ال‌ جی هنوز قیمت مانیتور DualUp را اعلام نکرده است، اما این تنها مانیتور جدیدی نیست که این شرکت معرفی کرده است. در واقع یک نمایشگر UltraFine با وضوح  4K و اندازه 32 اینچی نیز توسط این شرکت معرفی شده است که با نسبت تصویر 16:9 به نظر می رسد همه چیز را کاملا معمولی نشان می دهد. اما ال ‌جی «اولین پنل مشکی IPS  نانو خود را برای این محصول در نظر گرفته است و می‌گوید این صفحه ‌نمایش می ‌تواند «تن ‌های سیاه واقعی و ظریف» را تولید کند. در واقع مانیتور UltraFine می تواند کمی روشن تر از مانیتور DualUp با حداکثر روشنایی 400 نیت باشد که دارای نسبت کنتراست 2000:1 در مقایسه با کنتراست 1000:1 نمایشگرهای غیرمتعارف دیگر می باشد. ناگفته نماند که ال ‌جی دارای یک سنسور کالیبراسیون خودکار است تا اطمینان حاصل کند که هنگام ویرایش عکس ‌ها و ویدیوها یا کار بر روی طراحی گرافیکی، رنگ ‌های دقیقی را مشاهده می ‌کنید.

در ادامه باید ذکر کنیم که هر دو مانیتور جدید ال‌ جی شامل دو درگاه HDMI، یک درگاه upstream USB-C  (برای رایانه شما) و دو درگاه downstream USB-C  هستند، که متأسفانه پورت ‌های Thunderbolt نیستند. آن ها می توانند دستگاه های خارجی مانند لپ تاپ ها را تا 96 وات از طریق انتقال برق USB شارژ کنند.

مانیتور جدید 16:18 ال‌ جی مانند یک نیروگاه چند وظیفه‌ ای به نظر می‌ رسد!

این شرکت می گوید که جزئیات بیشتری را در مورد هر دو محصول در طول ارائه مجازی خود در CES 2022 و در تاریخ 4 ژانویه به اشتراک خواهد گذاشت. ال ‌جی قبلاً پیش نمایشی از معرفی های خود نمایش داده است، از جمله تلویزیونی که با باتری کار می‌ کند و می ‌توان آن را در اطراف خانه چرخاند، همچنین نوار صوتی جدید با کانال مرکز شلیک رو به بالا که برای بهبود وضوح گفتار طراحی شده است.

منبع: theverge