سامسونگ یک خط تولید جدید برای ساخت مانیتورهای رده بالا با نام ViewFinity S8 راه اندازی کرده است. مانیتورهای عضو این خانواده برای استفاده تولید کنندگان محتوا و کاربران حرفه ای که دقت رنگ بالا در پیش بردن کارهایشان نیاز دارند، طراحی شده است. این خانواده از دو عضو 27 اینچ (با مدل S61B) و 32 اینچ (با مدل S80PB) تشکیل خواهد شد که هر دوی آنها از رزولوشن 4K پشتیبانی می کنند. پیش بینی می شود خانواده مانیتورهای ViewFinity S8 در آینده بزرگتر از این نیز بشود.

مانیتور جدید سامسونگ ViewFinity S8 4K برای طراحان حرفه ای و تولید کنندگان محتوا معرفی شد

این مانیتورهای مناسب طراحی از تاریخ 20 ژوئن (30 خرداد 1401) در کشور کره جنوبی در دسترس قرار گرفته است. نسخه 27 اینچی این مانیتورها دارای قیمت 558 دلار و نسخه 32 اینچی آنها دارای قیمت 635 دلار است. هنوز سامسونگ اطلاعاتی در رابطه با قیمت و زمان عرضه مانیتورهای ViewFinity S8 4K در سایر کشورها منتشر نکرده است.

مانیتورهای سامسونگ ViewFinity S8 دقت رنگی عالی ارائه می دهند و به پورت های متعددی مجهز هستند

هر دو مانیتور ارائه شده در سری ViewFinity S8 به پنل IPS LCD با رزولوشن 4K مجهز هستند و نسبت کنتراست آنها برابر با 1000:1 است. همچنین زمان پاسخ دهی این مانیتورها 5 میلی ثانیه اعلام شده است. این مانیتورها محدوده رنگ غنی 98% DCI-P3 را پوشش می دهند، توانایی نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ را دارند و با فناوری HDR10+ سازگاری دارند. توجه داشته باشید که نسخه 27 اینچی این مانیتورها دارای گواهینامه DisplayHDR 400 و نسخه 32 اینچی آنها دارای گواهینامه DisplayHDR 600 است.

در رابطه با پورت های ارتباطی باید گفت که مانیتورهای سامسونگ ViewFinity S8 به یک پورت HDMI 2.0، یک پورت DisplayPort، یک پورت اترنت، یک پورت USB Type-C و یک هاب USB 3.0 مجهز هستند و برای آنها سه پورت داون استریم در نظر گرفته شده است. پورت USB-C این مانیتورها از فناوری شارژ سریع Power Delivery با توان 90 وات پشتیبانی می کند و می توان از آن برای شارژ کردن لپ تاپ، تبلت و گوشی هوشمند هم بهره برد.

مانیتورهای سامسونگ ViewFinity S8 دقت رنگی عالی ارائه می دهند و به پورت های متعددی مجهز هستند

پایه مانیتورهای سامسونگ ViewFinity S8 انعطاف پذیری بالایی برای تنظیم دارند

این مانیتورها به پایه انعطاف پذیری مجهز هستند که امکان تنظیم ارتفاع آنها وجود دارد. همچنین کاربران می توانند این مانیتور با رزولوشن 4K را به صورت افقی و عمودی بچرخانند و شیب صفحه نمایش آن را متناسب با نیاز خود تغییر دهند. همچنین امکان اتصال این مانیتورها به دیوار از طریق پایه VESA 100x100 وجود دارد. سامسونگ اعلام کرده است که در ساخت قسمت هایی از این مانیتورها، از پلاستیک بازیافت شده استفاده کرده است.

پایه مانیتورهای سامسونگ ViewFinity S8 انعطاف پذیری بالایی برای تنظیم دارند

باید به این نکته هم اشاره کنیم که مانیتورهای ViewFinity S8 سامسونگ تجربه مشاهده بدون بازتاب را برای کاربر به ارمغان می آورند و دارای روکش مات هستند. همچنین این مانیتور موفق به اخذ استانداردهای PANTONE در زمینه دقت رنگ عالی شده اند. سامسونگ در این مانیتورها از تکنولوژی های flicker-free و کاهش نور آبی هم استفاده کرده که از خستگی و ناراحتی چشم کاربر در مواقع نگاه کردن های طولانی به صفحه نمایش جلوگیری می کنند.

مانیتور جدید سامسونگ ViewFinity S8 4K برای طراحان حرفه ای و تولید کنندگان محتوا معرفی شد

یکی از مدیران رده بالای شرکت Samsung Electronics به نام Hyesung Ha در این رابطه خاطر نشان کرده است: «مانیتورهای ViewFinity تجسمی از اهداف سامسونگ در راستای تولید مانیتوری با بالاترین دقت نمایش هستند. این مانیتورها برای کسب و کارهایی که به دقت رنگ عالی و ثبات در نمایش تصویر نیاز دارند، طراحی شده اند. ما مفتخریم که اعلام کنیم اکنون طراحان، هنرمندان و کاربران حرفه ای می توانند از تکنولوژی های ما برای خلق محتوا با بالاترین کیفیت استفاده کرده و ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنند».

منبع: sammobile