Odyssey G7 27G75TQ یکی از مانیتورهای منحنی تولید شده توسط شرکت سامسونگ محسوب می شود. این مانیتور گیمینگ منحنی سامسونگ را با هدف ایجاد تصاویری باکیفیت به منظور نمایش دادن بازی های رده بالای گرافیکی طراحی شده است. شدت منحنی استفاده شده در مانیتور گیمینگ Odyssey G7 27G75TQ سامسونگ برابر با 1000R بوده و می تواند وضعیت بهتر نمایش تصاویر را برای گیمرها به وجود بیاورد. پنل استفاده شده در این مدل مانیتور از نوع VA بوده و با توجه به قابلیت ایجاد جلوه مات می تواند نقطه ضعف های موجود تصویر را از بین برده و زمینه ساز نمایش تصاویر باکیفیت شود! فناوری های متعددی نیز در ساخت این مدل مانیتور استفاده شده تا علاوه بر بالا بردن کیفیت تصاویر می تواند از کاربر در برابر آسیب های چشم در امان نگه دارد. مانیتور گیمینگ Odyssey G7 27G75TQ سامسونگ از نرخ به روز رسانی 240 هرتزی نیز بهره مند بوده و نسبت به دیگر مانیتورهای موجود در بازار از 4 برابر فریم بیشتر برخوردار است. در ادامه به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل مانیتور خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

غرق در دنیای بازی ها با مانیتور گیمینگ Odyssey G7 27G75TQ سامسونگ!

نزدیک تر کردن دنیای بازی به واقعیت!

شرکت سامسونگ جهت خلق تصاویری با نهایت کیفیت و سرعت در ساخت مانیتور گیمینگ Odyssey G7 27G75TQ از پنل VA استفاده کرده است. این پنل با توجه به قابلیت ایجاد جلوه مات می تواند زمینه ساز از بین بردن نقاط ضعف تصویر و ارائه تصاویری با بالاترین کیفیت ممکن شود! این پنل حتی بدون فعال سازی فناوری HDR نیز قادر است تصاویری با کیفیت بی نظیر را به ارمغان بیاورد! با این ویژگی می توان گفت کاربرانی که از کارت گرافیک مجهز به فناوری HDR بهره می برند می توانند در هنگام اجرای بازی هایی همچون رزیدنت اویل 7 که از کیفیت HDR برخوردار هستند از بی نظیرترین و بالاترین کیفیت تصاویر لذت ببرند! از دیگر ویژگی هایی که به منظور بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت تصاویر در مانیتور گیمینگ Odyssey G7 27G75TQ اضافه شده می توان به رزولوشن 2560x1440 پیکسل و نرخ به روز رسانی و بسیار سریع 240 هرتز اشاره کرد.

این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر بهره مندی از 1.7 برابری تعداد پیکسل نسبت به رزولوشن فول اچ دی و دست یابی به 4 برابر فریم بیشتر نسبت به مانیتورهای رایج، هنگام بازی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کرده و نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. کنتراست استاندارد 2500:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید این مدل مانیتور شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید!

غرق در دنیای بازی ها با مانیتور گیمینگ Odyssey G7 27G75TQ سامسونگ!

نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای و قابلیت پشتیبانی از فناوری های کاربردی!

از دیگر ویژگی های مثبت و مهم استفاده شده در مانیتور گیمینگ Odyssey G7 27G75TQ سامسونگ می توان به نرخ پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای اشاره کرد. به لطف این ویژگی می توان گفت که قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. سامسونگ علاوه بر زمان پاسخ گویی و نرخ تازه سازی بی نظیر از فناوری های کاربردی (AMD FreeSync Premium Pro, NVIDAI G-SYNC) نیز به منظور جلوگیری از پایین آمدن کیفیت تصاویر هنگام انجام بازی های سنگین گرافیکی استفاده کرده است. فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود. فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک کارت گرافیک های قدرتمند سری GeForce RTX و GeForce GTX می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند!

Black eQualizer، Eye Saver Mode، Flicker-Free، Game Mode، Smart Eco Saving، Low Input Lag Mode، Super Arena Gaming UX و Off Timer Plus نیز از دیگر فناوری هایی است که شرکت سامسونگ در تولید مانیتور گیمینگ Odyssey G7 27G75TQ بهره برده است. فناوری های یاد شده وظیفه حفاظت از چشمان کاربر در برابر آسیب های چشمی را بر عهده داشته تا کاربر قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند.

  •   Flicker-Free: از دیگر فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.
  •   Black eQualizer: این تکنولوژی با روشن تر کردن تنها مناطق تاریک (بدون روشن تر شدن مناطق روشن) می تواند به شما در انجام روند بازی کمک های زیادی کرده و از آسیب های چشم نیز جلوگیری کند!

غرق در دنیای بازی ها با مانیتور گیمینگ Odyssey G7 27G75TQ سامسونگ!

پورت های کاربردی و قابلیت پشتیبانی از استاندارد HDR600

شرکت سامسونگ جهت به نمایش درآوردن ریزترین جزئیات از روشنایی برابر با 600 cd/m2 و استاندارد HDR600 استفاده کرده است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تاریک ترین نقاط موجود در بازی را به صورت واضح مشاهده کرده و اقدام به نابودسازی حریفان خود کنید! در ضمن مانیتور گیمینگ Odyssey G7 27G75TQ سامسونگ به دلیل بهره مندی از پورت های متعدد به کاربر این امکان را خواهد داد تا اقدام به برقراری انواع مختلف دستگاه های دیجیتال کرده و با هیچ چالشی رو به رو نشود. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل 1 عدد پورت HDMI، 2 عدد پورت USB 3.0، 2 عدد پورت DisplayPort و جک 3.5 میلی متری می شود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل مانیتور دارای قابلیت های دیگری همچون پشتیبانی از 125 درصدی از طیف رنگی sRGB، نور پس زمینه QLED، ابعاد 614.68x576x306 میلی متر، وزن 15.9 کیلوگرم، قابلیت چرخش به صورت عمودی و نمایش 1.07 میلیارد رنگ است.

منبع: samsung