یک مانیتور جذاب دیگر توسط برند AOC با همکاری Porsche Design معرفی شده است. جدیدترین مانیتور این سری، Porsche Design AOC Agon Pro PD32M نام دارد. از نام این مانیتور می توان حدس زد که این مدل دارای سایز 32 اینچ است و به عنوان عضو تازه خانواده مانیتورهای گیمینگ Agon Pro شناخته می شود.

AOC از جدیدترین مانیتور 32 اینچی خود با همکاری Porsche Design رونمایی کرد

در این مانیتور از نسل جدید پنل های نمایش Mini LED استفاده شده است و شاید پسوند ‘M’ به کار رفته در نام آن به همین موضوع دلالت داشته باشد. همچنین این مانیتور گیمینگ 32 اینچی از رزولوشن 4K بهره می برد و از تکنولوژی HDR پشتیبانی می کند. از دیگر مشخصات کلیدی این مانیتور گیمینگ می توان به پوشش دهی محدوده رنگ 97% PCI-P3، زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه و نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز اشاره کرد. شرکت سازنده این مانیتور اعلام کرده است که این مدل برای «استریم گیمینگ و کارهای گرافیکی» طراحی شده است.

مانیتور Porsche Design AOC Agon PD27 حدود یک سال پیش به بازار عرضه شده بود و طی این مدت با استقبال کاربران و کارشناسان مواجه شده است. حتی این مانیتور 27 اینچی موفق به کسب جایزه معتبر Editor’s Choice نیز شده است.

AOC از جدیدترین مانیتور 32 اینچی خود با همکاری Porsche Design رونمایی کرد

مدل جدید PD32M از این سری به کلی با مدل PD27 متفاوت است. در این مدل از تکنولوژی پنل کاملاً متفاوتی استفاده شده و از این جهت نمی توان برای بررسی آن به نقدهای منتشر شده برای مدل PD27 رجوع کرد. با این وجود، مقایسه این مانیتور جدید با مدل قبلی، می تواند تفاوت های تکنولوژی Mini LED با نسل قبلی تکنولوژی های پنل های مانیتور را برجسته تر کند. به عنوان مثال باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور PD32M دارای میزان روشنایی حداکثر 1600 nits است. این در حالی است که میزان روشنایی مدل قبلی 550 nits بوده است. در همین جا می توان یکی از تأثیرات تکنولوژی Mini LED را مشاهده کرد!

البته تمام مشخصات فنی مانیتور PD32M اعلام نشده که از میان آنها می توان به نسبت کنتراست اشاره کرد. به طور کلی پنل های Mini LED از لحاظ میزان کنتراست عملکرد به مراتب بهتری دارند و امکان خاموش کردن نور پس زمینه آنها برای دستیابی به «رنگ مشکی حقیقی» وجود دارد. از این جهت پیش بینی می شود که این مانیتور نسبت کنتراست ایده آلی داشته باشد.

تفاوت دیگر مانیتور Porsche Design AOC Agon PD32M با مدل PD27، به طراحی ظاهری آنها برمی گردد. مدل PD32M طراحی مدرن تری دارد و در ساخت آن از چرخ در حال چرخش پورشه الهام گرفته شده است. این نوع طراحی می تواند برای گیمرها جذابیت بالایی داشته باشد!

AOC از جدیدترین مانیتور 32 اینچی خود با همکاری Porsche Design رونمایی کرد

سایر مشخصات این مانیتور جدید شامل مجهز بودن به دو اسپیکر 8 واتی DTS و جک هدفون 3.5 میلی متری می شود. همچنین این مانیتور به یک پورت DisplayPort، دو پورت HDMI 2.1، یک پورت USB Type C، چهار پورت USB 3.2 Type A و یک پورت USB 3.2 Type B مجهز است و از اتصال به قدرتمندترین سیستم های گیمینگ و نسل جدید کنسول های سونی و مایکروسافت پشتیبانی می کند.

در حال حاضر مانیتور Porsche Design AOC Agon Pro PD32M برای پیش خرید در بسیاری از کشورها در دسترس قرار گرفته است. این مدل 1799 دلار قیمت دارد و از اواسط ماه ژوئن به خریداران تحویل داده خواهد شد.

منبع: tomshardware