پردازنده اینتل Core i7-12700K یک پردازنده خاص و کاربردی است که برای راه اندازی یک کامپیوتر سریع و رده بالا می توان از آن استفاده کرد. در واقع این پردازنده نسخه قدرتمندتر پردازنده Core i5-12600K و نسخه رده پایین تر پردازنده حرفه ای Core i9-12900K به شمار می آید. اگر می خواهید تا از بالاترین پتانسیل های این پردازنده بهره مند شوید، باید از مادربردهای سازگار با آن استفاده کنید. بهترین مادربردها برای این پردازنده مدل هایی هستند که از چیپست Z690 بهره می برند و از DDR4 یا DDR5 پشتیبانی می کنند. در این مقاله چند مدل از بهترین مادربردهای سازگار با پردازنده اینتل Core i7-12700K را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

مادربرد ASUS ROG Strix Z690-F Gaming – بهترین انتخاب در مجموع

مادربرد ASUS ROG Strix Z690-F Gaming – بهترین انتخاب در مجموع

می توان گفت که پردازنده Core i7-12700K بر روی مادربرد ایسوس ROG Strix Z690-F Gaming بهترین عملکرد را از خود ارائه می دهد. این مادربرد از استاندارد PCIe 5.0 و حافظه های رم DDR5 پشتیبانی می کند و از طراحی پاور 16+1 بهره می برد. همچنین در این مادربرد از کامپوننت هایی با بالاترین کیفیت استفاده شده است. دیگر ویژگی های این مادربرد رده بالای ایسوس شامل مجهز بودن به 2.5Gb LAN، WiFi 6E، تعداد زیادی پورت USB و طراحی ظاهری زیبا و جذاب می شود. همچنین می توان این مادربرد را یک جایگزین شایسته برای مادربردهای سازگار با پردازنده های نسل 11 اینتل دانست.

مادربرد MSI MPG Z690 CARBON WIFI – مقاوم دوم در میان بهترین ها

مادربرد MSI MPG Z690 CARBON WIFI – مقاوم دوم در میان بهترین ها

اگر شما از طرفداران مادربردهای ایسوس نیستید یا می خواهید از تجهیزات متفاوت تری استفاده کنید، ما به شما مادربرد MPG Z690 CARBON WIFI از برند MSI را پیشنهاد می کنیم. این مادربرد قدرت عملکردی مشابه با مادربرد ایسوس را ارائه می دهد و از حافظه های رم DDR5 و استاندارد PCIe 5.0 پشتیبانی می کند. مجهز بودن به پورت LAN پرسرعت 2.5 گیگابیتی و بهره بردن از کامپوننت های با کیفیت باعث شده تا این مادربرد به یکی از بهترین پکیج ها برای پردازنده Core i7-12700K تبدیل شود.

مادربرد ASUS ROG Maximus Z690 Hero – بهترین عملکرد

مادربرد ASUS ROG Maximus Z690 Hero – بهترین عملکرد

مادربرد ایسوس ROG Maximus Z690 Hero برای پردازنده های Core i7 بیش از حد کامل است، اما اگر برنامه دارید تا پس از مدتی پردازنده خود را ارتقا دهید و از نسل های جدید این پردازنده استفاده کنید، خرید آن سرمایه گذاری ارزشمندی برای شما خواهد بود. تنظیمات VRM و توزیع پاور این مادربرد فوق العاده است و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید حتی پردازنده های Core i9 را بر روی آن اورکلاک کنید! مجهز بودن به تعداد زیادی اسلات M.2، پشتیبانی از استاندارد PCIe 5.0، سازگاری با حافظه های رم DDR5 و طراحی ظاهری چشمگیر دیگر مشخصات این مادربرد هستند.

مادربرد MSI PRO Z690-A – بهترین در مقایسه با قیمت

مادربرد MSI PRO Z690-A – بهترین در مقایسه با قیمت

مادربرد MSI PRO Z690-A در مقایسه با دیگر مادربردهای موجود در این لیست قیمت کمتری دارد و برای کاربرانی مناسب است که قصد جمع آوری یک کامپیوتر مقرون به صرفه تر را دارند. اما این موضوع بدین معنا نیست که این مادربرد عملکرد ضعیفی را ارائه می دهد! این مادربرد از حافظه های رم DDR4 پشتیبانی می کند و از طراحی توزیع پاور 8+4 بهره می برد. همچنین این مادربرد از استاندارد PCIe 5.0 بهره می برد و به تعداد زیادی پورت USB مجهز شده است.

مادربرد ASRock Z690 Steel Legend – بهترین در میان DDR4ها

مادربرد ASRock Z690 Steel Legend – بهترین در میان DDR4ها

درست است که مادربرد ASRock Z690 Steel Legend مقرون به صرفه ترین انتخاب برای پردازنده های نسل 12 اینتل به شمار نمی آید، اما این مادربرد از حافظه های DDR4 پشتیبانی می کند و کارایی بالایی برای کاربرانی دارد که قصد ارتقای سیستم خود را از پلتفرم های قدیمی تر دارند. این مادربرد از طراحی توزیع پاور 13 فازی بهره می برد و به پورت 2.5Gb LAN، وای فای و اسلات های M.2 مجهز است. همچنین این مادربرد از استاندارد PCIe 5.0 پشتیبانی می کند و بهترین کارایی را برای کار با سیستم عامل و اجرای نرم افزار و بازی ارائه می دهد.

منبع: windowscentral