برای اینکه بتوانید به بهترین عملکرد پردازنده های سری Core نسل 12 اینتل دست پیدا کنید، باید مادربردی داشته باشید که به سوکت اینتل LGA 1700 مجهز باشد. در این میان مادربردهای که از چیپست Z690 قدرت می گیرند، انتخاب های بهتری هستند و زمینه را برای قدرتمندی پردازنده های آلدر لیک اینتل به بهترین شکل ایجاد می کنند! در لیست زیر می توانید با چند مدل از این مادربردها آشنا شوید.

مادربرد ام اس آی MPG Z690 Carbon Wi-Fi – در مجموع بهترین انتخاب

مادربرد ام اس آی MPG Z690 Carbon Wi-Fi – در مجموع بهترین انتخاب

این مادربرد MSI به معنای واقعی یک هیولا است و در لیست سایت های معتبری مانند ویندوز سنترال امتیازهای بالایی دریافت کرده است. با استفاده از این مادربرد می توانید با اعمال یک تنظیم ساده در بایوس، به یک اورکلاکینگ ساده و قوی دست پیدا کرده و محدودیت ها را برای پردازنده های آلدر لیک اینتل از بین ببرید! از جمله ویژگی های کلیدی مادربرد MPG Z690 Carbon Wi-Fi می توان به دو اسلات PCIe نسل 5 و پنج سوکت M.2 اشاره کرد. ضمن اینکه این مادربرد از حافظه های DDR5 و وای فای 6E پشتیبانی می کند.

مادربرد گیگابایت Z690 AORUS Pro – بهترین جایگزین

مادربرد گیگابایت Z690 AORUS Pro – بهترین جایگزین

اگر قیمت مادربرد MSI که در بالا به آن اشاره کردیم برایتان بالاست، می توانید بر روی این مادربرد از سری AORUS Pro برند گیگابایت به عنوان جانشین آن حساب باز کنید! این مادربرد فاقد پشتیبانی از وای فای 6E است، اما به خوبی از حافظه های رم DDR5 میزبانی می کند و به چهار سوکت M.2 مجهز است. ضمن اینکه امکان اورکلاک پردازنده های نسل 12 اینتل را به خوبی فراهم می آورد و دمای VRM را به بهترین شکل کنترل می کند. مجهز بودن به 13 پورت USB باعث می شود تا مادربرد AORUS Pro امکانات ایده آلی را برای اتصال انواع لوازم جانبی کامپیوتر در اختیار شما قرار دهد.

مادربرد ایسوس ROG STRIX Z690-I Gaming Wi-Fi – یک مدل کامپکت اما کاربردی

مادربرد ایسوس ROG STRIX Z690-I Gaming Wi-Fi – یک مدل کامپکت اما کاربردی

ایسوس در این مادربرد Mini-ITX جذاب خود امکانات متعددی مانند وای فای 6E، اسلات PCIe نسل 5 و دو سوکت M.2 را گنجانده است. ضمن اینکه این مادربرد به دو پورت USB-C با قابلیت پشتیبانی از استاندارد تاندربولت 4 مجهز است که بالاترین سرعت را در هنگام اتصال به حافظه های ذخیره سازی خارجی به ارمغان می آورند. با در نظر گرفتن مشخصات رده بالای این مادربرد، می توان آن را یکی از بهترین مدل های کامپکت برای میزبانی از پردازنده های آلدر لیک اینتل دانست.  لازم به ذکر است که بسیاری از افراد این مادربرد را به عنوان یکی از بهترین مادربردهای مناسب پردازنده Intel Core i9-12900K می شناسند.

مادربرد ام اس آی Pro Z690-A DDR4 WiFi – یک مادربرد میکرو ATX اقتصادی

مادربرد ام اس آی Pro Z690-A DDR4 WiFi – یک مادربرد میکرو ATX اقتصادی

ام اس آی با هدف پایین آوردن قیمت نهایی این مادربرد، آن را به اسلات های رم سازگار با ماژول های DDR4 مجهز کرده است. به این ترتیب شما می توانید بودجه خود را برای خرید یک مدل بالاتر از پردازنده های آلدر لیک اینتل صرف کنید! البته مادربرد Pro Z690-A از ویژگی های قابل توجهی برخوردار است که از میان آنها می توان به پشتیبانی آنبورد از وای فای 6 و مجهز بودن به چهار سوکت M.2 و یک پورت تایپ سی اشاره کرد. در کل در توانمندی های این مادربرد برای میزبانی از پردازنده های نسل 12 اینتل شک نکنید!

مادربرد گیگابایت B660M DS3H – یک مدل اقتصادی دیگر

مادربرد گیگابایت B660M DS3H – یک مدل اقتصادی دیگر

این مادربرد گیگابایت علاوه بر بودجه، باعث صرفه جویی در فضای داخل کیس کامپیوتر شما نیز می شود! این مدل کامپکت از برند گیگابایت از حافظه های رم DDR4 پشتیبانی می کند اما از ویژگی های جذاب تری هم برخوردار است! به عنوان مثال این مادربرد به یک سوکت M.2 SSD و یک پورت لن 2.5G مجهز است. مادربرد B660M DS3H دوام و طول عمر بالایی نیز دارد و برای کسانی که قصد راه اندازی یک کامپیوتر معمولی کاربردی با هزینه پایین را دارند انتخاب مناسبی است.

مادربرد ایسوس ROG Maximus Z690 Formula – پرفورمنس رده بالا و حرفه ای

مادربرد ایسوس ROG Maximus Z690 Formula – پرفورمنس رده بالا و حرفه ای

پشتیبانی از اورکلاکینگ در بالاترین حالت ممکن باعث شده تا این مادربرد سری 600 ایسوس به یکی از قدرتمندترین مدل های بازار تبدیل شود! ایسوس این مادربرد را به هیت سینک های با دوام و با کیفیت مجهز کرده تا بدون هیچ مشکلی بتوان از آن برای اجرای بازی ها و برنامه های سنگین استفاده کرد. پشتیبانی آنبورد از وای فای 6E، دو پورت تایپ سی سازگار با تاندربولت 4، پنج سوکت M.2 و پورت اترنت 10 گیگابیت بخشی از ویژگی های رده بالای مادربرد ROG Maximus Z690 Formula هستند.

منبع: windowscentral