به طور کلی دقت در انتخاب مادربرد در هنگام راه اندازی یک کامپیوتر PC اهمیت فوق العاده بالایی دارد. در واقع این مادربرد است که تعیین می کند شما می توانید از چه قطعاتی استفاده کنید و قدرت سیستم شما به چه اندازه خواهد بود. به خصوص باید به سازگاری سی پی یو با مادربرد توجه زیادی داشته باشید. پردازنده AMD Ryzen 7 5800X یکی از پردازنده های سری رایزن 5000 است که برای اینکه بتوانید از آن بر روی سیستم خود بهره ببرید، باید یکی از مادربردهای سری 500 ای ام دی را تهیه کنید! اگر حس می کنید که کمی در این رابطه گیج شده اید، نگران نشوید! ما در این مقاله چند مدل از بهترین مادربردهای سازگار با پردازنده ای ام دی Ryzen 7 5800X را به شما معرفی می کنیم! همچنین در وب سایت ما مقاله ای در رابطه با بهترین خنک کننده های سی پی یو سازگار با پردازنده AMD Ryzen 7 5800X نیز موجود است و شما می توانید برای آشنایی با آنها به وب سایت ما مراجعه نمایید.

مادربرد ایسوس ROG Strix X570-E – یک مدل رده بالای X570

مادربرد ایسوس ROG Strix X570-E – یک مدل رده بالای X570

درست است که پردازنده Ryzen 7 5800X قدرتمندترین پردازنده موجود در بازار نیست، اما شما می توانید با استفاده از یک مادربرد X570 به بالاترین ظرفیت های آن دست پیدا کرده و یک سیستم سریع و روان را راه اندازی کنید. این مادربردها معمولاً به قطعات با کیفیت تری مجهز هستند و ویژگی های بیشتری دارند. مادربرد ایسوس ROG Strix X570-E یکی از همین مدل ها است که توان مورد نیاز برای دستیابی به یک اورکلاک پایدار را به خوبی فراهم می آورد. این مادربرد که یکی از بهترین مادربردهای X570 است از ویژگی هایی مانند PCIe 4.0 و وای فای 6 پشتیبانی می کند و به کامپوننت های با دوام مجهز است. ضمن اینکه این مادربرد به اسلات های M.2 نسل 4 مجهز است که از سرعت انتقال دیتای 64 گیگابایت در ثانیه پشتیبانی می کنند. سایر ویژگی های این مادربرد شامل پورت های LAN سریع و نورپردازی RGB می شود.

مادربرد گیگابایت B550 AORUS Elite – یک انتخاب اقتصادی

مادربرد گیگابایت B550 AORUS Elite – یک انتخاب اقتصادی

اگر بودجه کافی برای خرید یک مادربرد رده بالا در اختیار ندارید، می توانید به سراغ مدل های اقتصادی تر مانند مادربرد B550 AORUS Elite از برند گیگابایت بروید. این مادربرد انتخاب مناسبی برای پردازنده Ryzen 7 5800X است و از استاندارد PCIe 4.0 پشتیبانی می کند. همچنین این مادربرد طراحی VRM درخشانی دارد و با وای فای 6 نیز سازگار است. در مجموع مادربرد گیگابایت B550 AORUS Elite برای هر یک از پردازنده های سری رایزن 5000 کارایی بالایی دارد.

مادربرد ایسوس ROG Strix X570-I Gaming – یک برد کامپکت و جمع و جور

مادربرد ایسوس ROG Strix X570-I Gaming – یک برد کامپکت و جمع و جور

اگر قصد دارید تا یک کامپیوتر پی سی با یک کیس کوچک راه اندازی کنید، می توانید از مادربرد ایسوس مدل ROG Strix X570-I بهره ببرید. این مادربرد با فرم فاکتور Mini-ITX عرضه شده و برای راه اندازی چنین سیستم هایی بسیار مناسب است. البته توجه داشته باشید که Mini-ITX به معنای تعداد اسلات های رم و PCIe کمتر است؛ اما این مادربرد ایسوس از ویژگی هایی مانند طراحی مدار پاور 8+2 فازی و سیستم خنک کننده VRM پیشرفته است که باعث شده ارزش خرید آن بالا برود. همچنین این مادربرد از استاندارد PCIe 4.0 هم پشتیبانی می کند و هیچ محدودیتی برای استفاده از قطعات رده بالا بر روی آن ندارید.

مادربرد ایسوس Prime X570-P – یک مدل میان رده X570

مادربرد ایسوس Prime X570-P – یک مدل میان رده X570

مادربردهای X570 حتماً نباید قیمت بیشتری از مادربردهای دیگر داشته باشند و می توانید در میان آنها مدل هایی با قیمت پایین تر هم پیدا کنید. مادربرد ایسوس پرایم X570-P یکی از همین مدل ها است که به چیپست مناسب پردازنده AMD Ryzen 7 5800X مجهز است، اما به دلیل کاهش قیمت نهایی برخی از ویژگی های پیشرفته از آن حذف شده است. مشخصات مهم و کلیدی این مادربرد را می توان به این صورت خلاصه کرد: هیت سینک های فلزی VRM، پشتیبانی از استاندارد PCIe 4.0 و قطعات سخت افزاری با دوام.

مادربرد ایسوس ROG X570 Crosshair VIII Formula – برای حرفه ای ترها

مادربرد ایسوس ROG X570 Crosshair VIII Formula – برای حرفه ای ترها

اگر بودجه شما به اندازه ای هست که یک مادربرد حرفه ای تر خریداری کنید، ما به شما مادربرد ایسوس ROG Strix Crosshair VIII Formula را پیشنهاد می کنیم! این مادربرد از اورکلاک های سنگین و پیشرفته به خوبی پشتیبانی می کند و در ساخت آن از قطعات سخت افزاری با کیفیت و رده بالا استفاده شده است؛ به طوری که اورکلاکینگ بر روی آن به شکلی کاملاً ثابت و پایدار انجام می شود. مجهز بودن به بلاک هیت سینک یکی دیگر از ویژگی های این مادربرد است که امکان استفاده از حلقه واتر کولینگ دلخواه را برای شما فراهم می آورد.

منبع: windowscentral