MSI PRO Z690-A WIFI یکی از بهترین و رده بالاترین مادربردهای موجود در بازار محسوب می شود. این مدل مادربرد شرکت MSI دارای هوشمندترین عملکرد بوده و می تواند کارایی بالایی از خود نشان دهد! شرکت MSI در سال 1986 با 5 نفر شروع به کار کرده و پس از گذشت 36 سال از تاسیس آن توانسته به یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین برند در بازارهای جهانی تبدیل شود! این شرکت هم اکنون مشغول تولید انواع مختلف لپ تاپ، کامپیوتر، لوازم جانبی کامپیوتر (کارت گرافیک و ...)،مانیتور، کیس و ... است. از قابلیت ها و امکاناتی که مادربرد PRO Z690-A WIFI ام اس آی را جزء برترین مادربردهای موجود در بازار کرده می توان به سیستم برق رسانی مقاوم، فناوری های متعدد، حافظه 128 گیگابایتی 2 کاناله از نوع DDR5، قابلیت کنترل فن از طریق بایوس، نشانگر LED، کارت شبکه پرسرعت و کارت صدای قدرتمند و ... اشاره کرد. در ادامه با بررسی بیشتر همراه شما خواهیم بود، لطفا با ما تا آخر مطلب همراه باشید!

آشنایی کامل با مادربرد PRO Z690-A WIFI ام اس آی!

MSI PRO Z690-A WIFI دارای حافظه 128 گیگابایتی از نوع DDR5

مادربرد MSI مدل PRO Z690-A WIFI دارای کارت صدا Realtek ALC897 Codec است که قادر است صدایی شفاف، قدرتمند و 7.1 کاناله را به ارمغان می آورد. شما می توانید این مادربرد را از طریق 6 عدد جک 3.5 میلی متری موجود بر روی بدنه آن به انواع هدست و اسپیکرهای قدرتمند متصل کنید. لازم به ذکر است که MSI از چهار حافظه رم DDR5 با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت بر روی مادربرد مدل PRO Z690-A WIFI استفاده کرده تا از قابلیت اجرای هر نوع نرم افزاری بهره مند شوید! این مادربرد دارای پیکربندی حافظه 2 کاناله است و از فناوری XMP نیز پشتیبانی می کند. این فناوری به شما این امکان را می دهد تا بتوانید فرکانس کاری حافظه را متناسب با نیاز و توانایی سیستم تنظیم کنید. از دیگر مشخصات این مدل مادربرد باید به مجهز بودن آن به 1 اسلات PCI Express x1 (جهت توسعه مادربرد)، 3 عدد اسلات PCI Express x16، 4 عدد کانکتور M.2 و 6 کانکتور ساتا 3.0 (برای نصب هارددیسک و درایو نوری) اشاره کرد. با توجه به اینکه مادربرد ام اس آی مدل PRO Z690-A WIFI در ابعاد 244x305 میلی متر و فرم فاکتور ATX عرضه شده، مشکلی برای نصب آن بر روی انواع کیس نخواهید داشت. شرکت MSI در این مادربرد رده بالای دارای فرم فاکتور ATX از چیپست Z690 اینتل بهره برده که دارای یک سوکت پردازنده از نوع LGA1700 است. شما می توانید از پردازنده های نسل 12 (سری های Celeron، Pentium Gold و Core) شرکت Intel بر روی این مادربرد استفاده کرده تا تبدیل به مناسب ترین و بهترین مدل برای استفاده کاربری های حرفه ای شود!

MSI PRO Z690-A WIFI دارای حافظه 128 گیگابایتی از نوع DDR5

شرکت ام اس آی در طراحی و ساخت این مدل مادربرد از پورت های مختلفی نیز بهره برده است. پورت های تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل 4 عدد پورت USB 2.0، 2 عدد پورت USB 3.0، 1 عدد USB Type-C، 1 عدد پورت USB 3.2 Gen 2، 1 عدد پورت PS/2، LAN و 1 عدد پوت DisplayPort می شود. در ضمن این مادربرد از پورت HDMI جهت اتصال به مانیتور و دیگر دستگاه های دیجیتال برخوردار است. هدرهای تعبیه شده در این مادربرد نیز شامل 1 عدد پورت USB Type-C، 4 عدد پورت USB 2.0 و 4 عدد پورت USB 3.0 می شود. از دیگر هدرهای موجود در این مدل مادربرد می توان به 1 عدد هدر چهار پین مخصوص متصل شدن دستگاه هایی که دارای نورپردازی RGB هستند اشاره کرد. در ضمن شرکت MSI به منظور زیباسازی سیستم گیمینگ از 2 عدد هدر سه پین Rainbow LED نیز استفاده شده است. از دیگر ویژگی ها و امکانات این مدل مادربرد می توان به قابلیت شخصی سازی نورپردازی استفاده شده بر اساس سنارویوهای مختلف از طریق نرم افزار MSI Center و قابلیت Ambient Link اشاره کرد.

سیستم برق رسانی مادربرد MSI مدل PRO Z690-A WIFI!

شرکت MSI به منظور تامین برق مورد نیاز مادربرد مدل PRO Z690-A WIFI از کانکتورهای متنوعی استفاده کرده است. کانکتورهای برق رسان این مدل از مادربرد شامل 2 عدد کانکتور هشت پین 12 ولتی ATX به منظور تامین برق پردازنده و 1 عدد کانکتور اصلی بیست و چهار پین ATX می شود. از ویژگی های سیستم برق رسانی استفاده شده در این مدل مادربرد می توان به مکانیزم LLC و قابلیت مقاومت در برابر اضافه ولتاژ اشاره کرد. مکانیزم LLC به منظور ثابت نگه داشتن ولتاژ دریافتی در شرایط های مختلف اضافه شده است. در ضمن شرکت MSI جهت تامین جریان الکتریکی با سرعت و دقت بالا از فناوری Core Boost استفاده کرده است. این فناوری با ترکیب سیستم بهینه سازی شده برق رسانی همراه با طراحی فوق العاده این مدل مادربرد اقدام به تامین جریان الکتریکی می کند. در واقع این مادربرد حرفه ای با فناوری Core Boost قادر است برای فراهم کردن شرایط ایده آل به منظور استفاده از پردازنده های پرقدرت چند هسته ای و اورکلاک بهینه پردازنده کار سختی پیش رو نداشته باشد!

سیستم برق رسانی مادربرد MSI مدل PRO Z690-A WIFI!

از دیگر ویژگی های استفاده شده در مادربرد PRO Z690-A WIFI ام اس آی می توان به برخورداری از کارت شبکه قدرتمند اشاره کرد. کارت شبکه استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع l225-V 2.5Gbps شرکت اینتل می باشد. این مادربرد عملکردی پایدار و ایمن در قالب شبکه های پرسرعت از خود نشان می دهد و امکان انجام بازی های گروهی با کیفیتی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. از دیگر ویژگی های کارت شبکه استفاده شده می توان به قابلیت ارائه پهنای باند بی نظیر و سرعت انتقال داده عالی اشاره کرد. در آخر باید به این نکات اشاره کنیم که مادربرد MSI مدل PRO Z690-A WIFI از ویژگی ها و قابلیت هایی متنوع دیگری همچون حداکثر فرکانس حافظه در حالت اورکلاک تا 6400 مگاهرتز، استاندارد Secure Boot، قابلیت Re-Size BAR، فناوری Optane اینتل و ... برخوردار است.

منبع: msi