مادربرد TUF GAMING X570 PRO WIFI را می توان یکی از محصولات برتر برند معتبر ایسوس محسوب کرد. شرکت ایسوس در طراحی و ساخت این مدل مادربرد از ابعادی برابر با 244x305 میلی متر و فرم فاکتور ATX استفاده کرده تا با اغلب کیس های رایج سازگاری داشته باشد. از دیگر قابلیت های موجود در این مدل از مادربرد قدرتمند با فرم فاکتور ATX می توان به چیپست X570، 1 عدد سوکت از نوع AM4 با قابلیت پشتیبانی از سری پردازنده های Ryzen شرکت AMD، پورت ها و هدرهای متنوع و ... اشاره کرد. در ادامه به صورت مفصل در مورد قابلیت ها و امکانات مادربرد ایسوس مدل TUF GAMING X570 PRO WIFI توضیح خواهیم داد، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

قابلیت راه اندازی سیستم گیمینگ با مادربرد TUF GAMING X570 PRO WIFI ایسوس!

سیستم برق رسانی پایدار و قابلیت پشتیبانی از پردازنده های سری Ryzen ای ام دی!

شرکت ایسوس به منظور انتقال پایدار و بی نقص برق به مادربرد TUF GAMING X570 PRO WIFI از ماژول VRM استفاده کرده است. ماژول VRM استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع DIGI+ بوده که به دلیل تنظیم ولتاژ باکیفیت یکی از پرمصرف ترین ماژول ها به حساب می آید. ماژول VRM استفاده شده در این مادربرد از مدار تغذیه 12+2 فاز مجهز DrMOS بهره برده که جهت تامین انرژی مورد نیاز پردازنده ها مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت ایسوس در طراحی و ساخت مادربرد مدل TUF GAMING X570 PRO WIFI از چیپست X570 شرکت AMD بهره برده است. سوکت استفاده شده در این مدل از مادربرد دارای یک سوکت پردازنده از نوع AM4 بوده تا به شما این امکان را بدهد که بتوانید از پردازنده های سری Ryzen ای ام دی (5000 Series, 4000 G-Series, 3000 Series, 3000 G-Series, 2000 Series, 2000 G-Series) بر روی سیستم خود استفاده کنید. از دیگر ویژگی های استفاده شده در این مدل از مادربرد می توان به برخورداری از 4 اسلات رم DIMM اشاره کرد. اسلات های موجود در این مادربرد قابلیت پشتیبانی از حافظه های DDR4 با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت را دارد. در ضمن این مادربرد دارای پیکربندی حافظه 2 کاناله است تا از قابلیت اجرای برنامه ها و بازی های سنگین برخوردار شوید! از دیگر مشخصات مادربرد TUF GAMING X570 PRO WIFI ایسوس باید به مجهز بودن آن به 2 اسلات PCI Express x1 (جهت توسعه مادربرد)، 8 کانکتور ساتا 3.0 (برای نصب هارد دیسک و درایو نوری) و 2 کانکتور M.2 (برای نصب هارد دیسک SSD) اشاره کرد. استفاده از هارد SSD باعث ارتقای چشمگیر سرعت کامپیوتر در لود سیستم عامل و اجرای برنامه های مختلف می شود.

سیستم برق رسانی پایدار و قابلیت پشتیبانی از پردازنده های سری Ryzen ای ام دی!

کارت شبکه، کارت صدا و پورت های کاربردی مادربرد ASUS TUF GAMING X570 PRO WIFI!

از ویژگی های استفاده شده در مادربرد ایسوس مدل TUF GAMING X570 PRO WIFI می توان به برخورداری از کارت شبکه پرسرعت اشاره کرد. کارت شبکه استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع 225-V 2.5Gb Ethernet ساخت شرکت Intel می باشد. این مادربرد دارای کارت شبکه قدرتمند است و عملکردی پایدار و ایمن در قالب شبکه های پرسرعت از خود نشان می دهد و امکان انجام بازی های گروهی با کیفیتی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. کارت صدا نیز یکی دیگر از امکانات تعبیه شده در این مدل از مادربرد بوده که به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید صدایی با بالاترین کیفیت را به دست آورید. کارت صدای استفاده شده در این مدل مادربرد از نوع ALC1200A Codecs ساخت شرکت Realtek بوده و می تواند همه انتظارات شما برآورده کند. در ضمن این مدل از کارت صدای استفاده شده قادر است صدای با کیفیت، شفاف، قوی و بدون نویز را برای شما فراهم کند.

ASUS در طراحی و ساخت این مادربرد از پورت های مختلفی به منظور برقراری ارتباط با سایر دستگاه های دیجیتال نیز بهره برده است. پورت های تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل پورت DisplayPort، 1 عدد پورت USB Type-C، 4 عدد پورت USB 3.1 (USB 3.2 Gen 1) و 2 عدد پورت USB 3.1 (USB 3.2 Gen 2) می شود. در ضمن این مادربرد از پورت HDMI جهت اتصال به مانیتور و دیگر دستگاه های دیجیتال برخوردار است. هدرهای تعبیه شده در این مادربرد نیز شامل 1 عدد هدر USB 3.2 Gen 2، 4 عدد هدر USB 2.0 و 2 عدد هدر USB 3.1 Gen 1 می شود. از دیگر هدرهای موجود در این مدل مادربرد می توان به 1 عدد هدر چهار پین فن پردازنده، 1 عدد هدر فن OPT پردازنده، 3 عدد هدر 4 پین برای کیس و 1 عدد هدر پمپ AIO اشاره کرد. ماژول Wifi 6 AX200 و Bluetooth v 5.1 از دیگر راه های ارتباطی محسوب می شود که در ساخت مادربرد TUF GAMING X570 PRO WIFI ایسوس مورد استفاده قرار گرفته است. وای فای اضافه شده به این مدل مادربرد قابلیت مطابقت با فرکانس دوگانه 2.4/5 GHz و استاندارد 802.11ax داشته و می تواند به اوج پهنای باند 2.4 گیگابیت بر ثانیه برسد! از ویژگی های ماژول اضافه شده می توان به قابلیت ارائه بهترین عملکرد بر روی شبکه های شلوغ اشاره کرد. در ضمن ماژول بلوتوث نیز فقط در Windows 10 Build 19041 و بالاتر قابل استفاده خواهد بود!

کارت شبکه، کارت صدا و پورت های کاربردی مادربرد ASUS TUF GAMING X570 PRO WIFI!

سیستم خنک کنندگی قدرتمند مادربرد ایسوس مدل TUF GAMING X570 PRO WIFI!

شرکت ASUS جهت محافظت کردن از قطعات متصل شده به مادربرد مدل TUF GAMING X570 PRO WIFI و بهره مندی از بهترین عملکرد از یک سیستم خنک کنندگی پرقدرت استفاده کرده است. طراحان شرکت ایسوس به منظور بی نقص کردن دفع حرارت و بالا بردن کارایی انتقال حرارت از هیت سینک بزرگ بهره برده است. هیت سینک تعبیه شده در این مدل مادربرد به دلیل پوشاندن چیپست و فن اختصاصی آن می تواند باعث فراهم کردن عملکرد حداکثری پردازنده شود. از دیگر ویژگی های سیستم خنک کنندگی استفاد شده در این مدل مادربرد می توان به مجهز بودن اسلات M.2 به هیت سینک های اختصاصی اشاره کرد. این ویژگی نیز باعث می شود تا SSD های M.2 با توجه به برخورداری از میزان حرارت مطلوب دچار کاهش کارایی و عملکرد نشوند. در ضمن شرکت ایسوس به منظور کنترل کاربر بر روی فن های نصب شده بر روی مادربرد از نرم افزار Fan Xpert 4 بهره برده است. کاربر با استفاده از این نرم افزار می تواند از امکان کنترل 100 درصدی فن ها بهره مند شود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مادربرد TUF GAMING X570 PRO WIFI ایسوس  از قابلیت کنترل نورپردازی RGB و از سیستم صوتی مخصوص گیمینگ بهره مند است.

منبع: asus