شرکت ASRock خود را برای رونمایی از چند مادربرد مدرن در مراسم Computex 2022 آماده می کند. در میان این مادربردها، اولین مادربردهای مجهز به سوکت AMD AM5 این شرکت دیده می شود که برای پردازنده های Ryzen 7000 Zen 4 طراحی شده اند. در همین رابطه یک ویدئوی رسمی از جانب ASRock منتشر شده و در آن جزئیات بیشتری از مادربردهای X670E Taichi، X670 Taichi Carrara و دیگر مادربردهای این شرکت معرفی شده است.

در ویدئوی منتشر شده از جانب ASRock، چهار مادربرد جدید معرفی شده که احتمال معرفی آنها در Computex وجود دارد. مادربردهای X670E Taichi و X670E Taichi Carrara در این میان جذاب تر به نظر می رسند!

به نظر می رسد باید به زودی شاهد رونمایی از مادربرد ASRock AMD X670E با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل آینده AMD باشیم!

ویژگی های کلیدی این مادربردهای سازگار با فناوری نسل آینده AM5، پشتیبانی از استاندارد PCIe 5.0 و حافظه های رم DDR5 است. همچنین این مادربردها از Thunderbolt 4 پشتیبانی می کنند که می تواند از طریق چیپست های ساخته شده به جز AMD هم در دسترس قرار گیرد (هنوز نمی دانیم که چیپست های سری 600 برند AMD به صورت پیش فرض از Thunderbolt 4 پشتیبانی می کنند یا نه).

مادربردهای ASRock Taichi مدل های پرچم داری هستند که در آنها از کامپوننت های رده بالا استفاده شده است. این مادربردها از مشخصات فنی فوق العاده ای بهره می برند که می تواند انتظارات عجیب و غریب اورکلاکرها را تأمین کند!

مادربردهای جدید X670E Taichi و X670E Taichi Carrara برند ASRock برای افزایش سرعت عملکرد طراحی شده اند و در آنها از طراحی 26 فازی SPS Dr.MOS استفاده شده است. این طور که ASRock ادعا می کند، این طراحی قدرتمندترین سیستمی است که تا به حال در مادربردهای این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست که نسخه Carrara از چه لحاظی با نسخه استاندارد این مادربرد تفاوت دارد؛ تنها عنوان شده که این مادربرد یک نسخه ویژه است که به مناسبت 20 سالگی ASRock طراحی شده است.

به نظر می رسد باید به زودی شاهد رونمایی از مادربرد ASRock AMD X670E با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل آینده AMD باشیم!

این تمام اطلاعاتی بود که در حال حاضر در رابطه با این مادربردهای AM5 در دسترس قرار گرفته است. در این میان شرکت Gigabyte نیز اعلام کرده است که به زودی مادربردهای AMD X670 خود را با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های Ryzen 7000 عرضه می کند. این مادربردها دارای یک اسلات PCIe 5.0 برای نصب نسل آینده کارت گرافیک ها هستند، از حافظه های DDR5 پشتیبانی می کنند و به اسلات M.2 با قابلیت پشتیبانی از حافظه های PCIe 5.0 SSD با پهنای باند 14 گیگابایت در ثانیه مجهز هستند. تمام این مشخصات با مواردی که AMD پیش از این در رابطه با پلتفرم جدید خود منتشر کرده بود، مطابقت دارد. متأسفانه هم اکنون تفاوت بین چیپست های مدل های X670 و X670E اعلام نشده است.

شرکت ASRock قصد دارد در مراسم Computex مادربردهای ورکستیشن AMD خود را نیز معرفی کند. در ویدئوی پیش نمایش این شرکت برای این مراسم نمایش داده شده که این شرکت سازنده سخت افزار کامپیوتر قصد دارد تا مادربرد WRX80 Creator را برای پردازنده های فعلی یا حتی نسل آینده Ryzen Threadripper عرضه کند.

به نظر می رسد باید به زودی شاهد رونمایی از مادربرد ASRock AMD X670E با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل آینده AMD باشیم!

در نهایت باید به این نکته جالب نیز اشاره کنیم که ASRock در این مراسم نسخه نهایی مادربرد بحث برانگیز Z690 PG Riptide NFT Edition برای پردازنده های Alder Lake اینتل را نیز معرفی خواهد کرد. اخبار پیرامون این مادربرد در حوالی ماه مارچ منتشر شد، اما بسیاری آن را جدی نگرفتند! اکنون به نظر می رسد که ASRock قصد دارد به وعده های خود در این رابطه جامه عمل بپوشاند!

منبع: tomshardware