شرکت MSI قصد دارد تا خانواده لپ تاپ های بیزینس Prestige خود را گسترده تر کند.  این شرکت که اخیرا از دستگاه های جدید MSI در مراسم نمایشگاه IFA 2022 رونمایی کرده بود اکنون دو مدل جدید از این خانواده را معرفی کرده است. را این لپ تاپ ها که همانند دیگر مدل های موجود در سری Prestige وزن سبک و بدنه باریکی دارند، دارای صفحه نمایش 16 اینچ هستند و با مدل های MSI Prestige 16 و MSI Prestige 16 EVO معرفی شده اند. در ادامه بیشتر با مشخصات لپ تاپ های جدید ام اس آی آشنا می شویم؛ با ما همراه باشید.

شرکت MSI لپ تاپ های بیزینس سبک و باریک Prestige 16 و 16 EVO را با پردازنده های نسل 12 اینتل معرفی کرد

در هر دو لپ تاپ جدید MSI از پردازنده های Alder Lake-P اینتل استفاده شده است. این لپ تاپ ها دارای بدنه ای نقره ای رنگ هستند و به سیستم خنک کننده شامل دو فن مجهزند. این فن ها تنها 35 دسی بل (در لحظات اوج کاری) از خود تولید می کنند و عملکرد تقریباً بی صدایی را ارائه می دهند. زمان عرضه و قیمت لپ تاپ های جدید ام اس آی هنوز اعلام نشده است.

لپ تاپ MSI Prestige 16 به یک صفحه نمایش 16 اینچی با پنل مینی LED مجهز است که از استاندارد DisplayHDR 1000 پشتیبانی می کند! در واقع می توان گفت که تصاویر صفحه نمایش این لپ تاپ کاملاً شفاف و روشن هستند و حتی در زیر نور مستقیم هم وضوح خود را از دست نمی دهند. دیگر مشخصات صفحه نمایش لپ تاپ Prestige 16 شامل رزولوشن 2560x1600 پیکسل، نسبت تصویر 16:10، نرخ نوسازی 165 هرتز و پوشش دهی محدوده رنگ 100% DCI-P3 می شود.

شرکت MSI لپ تاپ های بیزینس سبک و باریک Prestige 16 و 16 EVO را با پردازنده های نسل 12 اینتل معرفی کرد

اما صفحه نمایش مدل MSI Prestige 16 EVO از حداکثر رزولوشن Full HD+ پشتیبانی می کند و فاقد استاندارد HDR است. همچنین محدوده رنگ قابل پوشش با آن به طیف 100% sRGB محدود می شود.

تفاوت دیگر این دو لپ تاپ به کارت گرافیک آنها مربوط می شود. مدل Prestige 16 EVO فاقد کارت گرافیک مجزا است و به پردازنده گرافیکی مجتمع Iris Xe تکیه دارد. در حالیکه مدل Prestige 16 به کارت گرافیک مجزای انویدیا RTX 3050 Ti با 4 گیگابایت حافظه GDDR6 VRAM مجهز است. لازم به ذکر است کارت گرافیک مجزای GeForce RTX 3050 Ti شرکت انویدیا در لپ تاپ هایی مانند لپ تاپ Swift X (SFX14-41G) ایسر استفاده شده است.

هر دوی این لپ تاپ ها از پردازنده Core i7-1280P قدرت می گیرند و به 32 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 مجهزند. همچنین در این لپ تاپ ها از حافظه های ذخیره سازی پر سرعت NVMe PCIe 4.0 x4 M.2 SSD استفاده شده است.

شرکت MSI لپ تاپ های بیزینس سبک و باریک Prestige 16 و 16 EVO را با پردازنده های نسل 12 اینتل معرفی کرد

در رابطه با پورت های این لپ تاپ های جدید MSI نیز باید بگوییم که این دستگاه ها دارای دو کانکتور تاندربولت 4 هستند که از استاندارد DP و قابلیت شارژدهی پشتیبانی می کنند. همچنین بر روی بدنه این لپ تاپ ها دو پورت USB-A 3.2 Gen 2، خروجی ویدئوی HDMI، جک کومبوی صدا و یک کارت خوان میکرو اس دی تعبیه شده است.

دیگر ویژگی های لپ تاپ MSI Prestige 16 و MSI Prestige 16 EVO را مجهز بودن به حسگر اثر انگشت، سنسور سنجش نور محیط و وب کم فول اچ دی با سنسور مادون قرمز تشکیل می دهند. ضمن اینکه این لپ تاپ ها دارای میکروفون با قابلیت حذف نویز مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و از اتصال وای فای 6E و بولوتوث 5.2 پشتیبانی می کنند. لازم به ذکر است که این لپ تاپ ها دارای کیبورد با نور پس زمینه و باتری 82 وات ساعتی هستند و با وزن 1.9 کیلوگرم و ضخامت بدنه 16.85 میلی متر طراحی شده اند.

منبع: notebookcheck.net