سرانجام پس از چندین هفته انتشار اخبار ضد و نقیض، گوشی های سری گلکسی S23 سامسونگ در تاریخ 1 فوریه 2023 و در جریان مراسم Galaxy Unpacked معرفی شدند. اما این مراسم فقط به معرفی این گوشی ها اختصاص نداشته و در آن به لپ تاپ های سری گلکسی بوک 3 هم اشاره شده است! در همین راستا قصد داریم تا مشخصات این لپ تاپ های گلکسی بوک جدید را به شما معرفی کنیم! با ما همراه باشید.

سامسونگ گلکسی بوک 3 معرفی شد! با مشخصات و امکانات آن بیشتر آشنا شوید

این اطلاعات توسط یکی از افشاگران معروف دنیای تکنولوژی، Ishan Agarwal، منتشر شده و در آن به برخی جزئیات کلیدیِ لپ تاپ های سری Galaxy Book 3 اشاره شده است. بر اساس این اطلاعات سامسونگ قصد دارد تا چندین مدل مختلف را در قالب این سری به بازار عرضه کند. این مدل ها شامل موارد زیر می شوند:

  • Galaxy Book 3
  • Galaxy Book 3 360
  • Galaxy Book 3 Pro
  • Galaxy Book 3 Pro 360
  • Galaxy Book 3 Ultra

مطابق با گزارش های دیگری که در این زمینه منتشر شده، سامسونگ نسخه جدید Galaxy Book 2 Go را هم به زودی عرضه خواهد کرد. به این ترتیب چندین دستگاه مختلف به یکباره وارد بازار لپ تاپ خواهند شد!

سامسونگ گلکسی بوک 3 معرفی شد! با مشخصات و امکانات آن بیشتر آشنا شوید

مدل های گلکسی بوک 3 و گلکسی بوک 3 360 دارای صفحه نمایش 15 اینچ هستند. اما مدل گلکسی بوک 3 پرو قرار است تا در دو نسخه 14 و 16 اینچ عرضه شود. در رابطه با مدل های گلکسی بوک 3 پرو 360 و اولترا هم باید گفت که این لپ تاپ ها در یک نسخه و با صفحه نمایش 16 اینچ به بازار می آیند. در این میان صفحه نمایش مدل پرو 360 با رزولوشن 3K (معادل با 2880x1800 پیکسل) و پنل سوپر امولد بیش از سایر مدل ها جلب توجه می کند.

سامسونگ گلکسی بوک 3 معرفی شد! با مشخصات و امکانات آن بیشتر آشنا شوید

از لحاظ مدل پردازنده، لپ تاپ های گلکسی بوک 3 دو نسخه خواهند داشت. هر دوی این نسخه ها با پلتفرم Intel EVO سازگار هستند و در آنها از پردازنده های نسل 13 اینتل استفاده شده است. به طور دقیق تر باید گفت که یک نسخه از این لپتاپ ها به پردازنده Core i5-1340P و نسخه دیگر به پردازنده Core i7-1360 مجهز است. هر دوی این مدل ها به گرافیک مجتمع Iris Xe تکیه دارند و در آنها از حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR5 و 1 ترابایت حافظه NVMe SSD PCIe 4.0 استفاده شده است. لازم به ذکر است که نوت بوک گلکسی بوک 3 پرو 360 دارای اسپیکر چهارگانه (قدرت گرفته از AKG) است و از صدای دالبی اتموس پشتیبانی می کند. دیگر مشخصات قابل توجه این سری از لپ تاپ های گلکسی بوک سامسونگ شامل مجهز بودن به سیستم عامل ویندوز 11 هوم، باتری 76 وات ساعتی و فست شارژ 65 واتی می شود. در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که این لپ تاپ ها 13 میلی متر ضخامت و 1.6 کیلوگرم وزن دارند و یک قلم لمسی S Pen نیز همراه با آنها ارائه می شود.

منبع: gizmochina