شرکت ایسوس را می توان یکی از موفق ترین و بروزترین شرکت های تولید کننده انواع مختلف کامپیوتر و لوازم جانبی کامپیوتر محسوب کرد. محصولات تولیدی این شرکت به دلیل برخورداری از قابلیت ها، فناوری ها و استانداردهای روز دنیا از کاربران و طرفداران زیادی بهره می برد. این شرکت فعالیت خود را در سال 1990 میلادی آغاز کرده و پس از 32 سال فعالیت موفق به کسب دستاوردهای زیادی شده است. از دستاوردهای شرکت ایسوس می توان به طراحی و تولید مادربرد جدید و متفاوت در سال 2000، کسب عنوان پرفروش ترین مادربرد در سال 2003، عنوان بیشترین میزان فروش مادربرد و بزرگ ترین سازنده کارت گرافیک در سال 2005، طراحی و تولید اولین نوت بوک 3 بعدی جهان در سال 2011 و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب قصد معرفی و بررسی کامل جدیدترین لپ تاپ تولیدی شرکت ایسوس که با عنوان Asus ROG Zephyrus G14 (2022) روانه بازار شده است بپردازیم، پس با ما همراه باشید!

Asus ROG Zephyrus G14 (2022): سریع، جذاب و عجیب! (بخش اول)

معرفی!

کمپانی ایسوس لپ تاپ مدل ROG Zephyrus G14 (2022) را همراه با دیگر محصولات خود (لپ تاپ ROG Zephyrus G15 و ROG Zephyrus Duo) که از قطعات و صفحه نمایش های جدید و پیشرفته تری برخوردار بودند روانه بازار کرده است. شرکت ایسوس لپ تاپ G14 خود را برای اولین بار در سال 2020 روانه بازار کرده بود. G14 2020 به دلیل بهره مندی از ابعاد کوچک همراه با سیستم خوبی که در اختیار داشت تبدیل به یکی از محبوب ترین مدل ها شده بود. این مدل پس از 1 سال (2021) با قطعات پیشرفته تر نیز عرضه شده بود. شرکت ایسوس به دلیل استقبال زیاد کاربران از این مدل لپ تاپ تصمیم به معرفی نسخه جدیدتر (2022) گرفته و آن را با قطعات به روزتر و پیشرفته تر نسبت به نسخه های قبلی معرفی کرده است.

Asus ROG Zephyrus G14 (2022): سریع، جذاب و عجیب! (بخش اول)

مجهز به تراشه نسل ششم و وبکم Windows Hello

شرکت ایسوس در طراحی لپ تاپ مدل ROG Zephyrus G14 2022 از تراشه نسل ششم Ryzen 9 6900HS استفاده کرده است. این تراشه همراه با گرافیک مدل Radeon RX 6800S قدرت می گیرد. در ضمن این مدل از لپ تاپ به دلیل برخورداری از گرافیک جدید AMD Redeon RX 6800S تبدیل به اولین لپ تاپ شده است که به جدیدترین گرافیک موبایل مجهز شده است. از ویژگی های اضافه شده به این نسخه از لپ تاپ G14 می توان به سوئیچ MUX اشاره کرد. این ویژگی به منظور دسترسی به غیر فعال کردن گرافیک تعبیه شده تا کاربر بتواند از شارژدهی بیشتری بهره مند شود. از نکات منفی سری های قبلی این مدل از لپ تاپ می توان به عدم استفاده از وبکم اشاره کرد. شرکت ایسوس به منظور رفع این نکته در لپ تاپ های خود از وبکم با کیفیت استفاده کرده است. وبکم اضافه شده در این مدل از لپ تاپ به منظور برقراری تماس های تصویری تعبیه شده تا کاربر برای تماس مجبور به پرداخت هزینه های اضافه برای تهیه وبکم جداگانه نباشد. در ضمن وبکم تعبیه شده در لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus G14 از نوع Windows Hello IR است.

Asus ROG Zephyrus G14 (2022): سریع، جذاب و عجیب! (بخش اول)

شما می توانید ادامه این مقاله را در Asus ROG Zephyrus G14 (2022) سریع، جذاب و عجیب! (بخش دوم) دنبال کنید.

منبع: cnet