عکس هایی از یک نسخه میان رده از Surface Duo توسط سایت eBay منتشر شده که مربوط به پروژه کنسل شده مایکروسافت می شود. این گوشی که با نام Surface Duo 2 “dev unit” بر روی eBay قرار گرفته بوده، خیلی زود از روی این وب سایت حذف شده و اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. اکنون به لطف تصاویر منتشر شده، می توانیم به نسخه “lite” و میان رده گوشی Surface Duo 2 مایکروسافت نگاهی بیندازیم.

گویا مایکروسافت قصد داشته تا یک Surface Duo ارزان تر با بدنه پلاستیکی هم تولید کند و بعداً پشیمان شده!

از جمله تفاوت های نسخه میان رده سرفیس Duo نسبت به نسخه اورجینال که در این عکس ها دیده می شود، می توان به کوچکتر بودن ماژول دوربین پشت، گرد تر بودن گوشه ها، مجهز بودن به روکش مات و صفحه نمایش تخت (شبیه به Surface Duo 1) اشاره کرد. متأسفانه eBay به جز انتشار این عکس ها اطلاعات دیگری را در رابطه با این گوشی تاشوی کنسل شده مایکروسافت ارائه نداده است.

یکی از کارشناسان وب سایت ویندوز سنترال به این نکته اشاره کرده که حدود ماه گذشته با این گوشی در لیست eBay برخورد کرده اما از همان زمان به غیرقانونی بودن در دسترس قرار گرفتن آن برای فروش شک کرده است. سپس این گوشی به یک خریدار ناشناخته فروخته شده و سپس از لیست حذف شده است! به همین دلیل این کارشناس تأیید می کند که این نسخه میان رده از گوشی Microsoft Surface Duo 2 واقعاً وجود داشته و صحت خبر را تأیید می کند.

گویا مایکروسافت قصد داشته تا یک Surface Duo ارزان تر با بدنه پلاستیکی هم تولید کند و بعداً پشیمان شده!

اما این دستگاه دقیقاً چیست؟ این گوشی قرار بوده تا در اواخر سال جاری با کدنام “Cronos” و به عنوان نسخه ارزان قیمت تر Surface Duo 2 راهی بازار شود.

این دستگاه به یک مدل نسبتاً بالا رده از تراشه های کوالکوم مجهز بوده و از ساختار دوربین پشت دوگانه بهره می برده است. همچنین صفحه نمایش این گوشی کاملاً تخت بوده و بدنه خارجی آن تماماً از پلاستیک ساخته شده بوده است. به عنوان مقایسه بد نیست بدانید که نسخه پرچم دار Surface Duo 2 از تراشه اسنپ دراگون 888 قدرت می گیرد و به دوربین سه گانه و صفحه نمایش 90 هرتز خمیده مجهز است. همچنین لازم به ذکر است مایکروسافت اخیرا یک آپدیت جدید برای مایکروسافت سرفیس 2 منتشر کرده و در آن ایرادات نرم افزاری این گوشی را برطرف کرده است. در ادامه باید بگوییم بدنه این نسخه از گوشی ارزان مایکروسافت Surface Duo 2 تلفیقی از پلاستیک و شیشه ساخته شده است.

گویا مایکروسافت قصد داشته تا یک Surface Duo ارزان تر با بدنه پلاستیکی هم تولید کند و بعداً پشیمان شده!

تغییرات ایجاد شده در دستگاه Cronos به منظور کاهش هزینه نهایی و قیمت آن بوده است. با این وجود مشخص نیست که مایکروسافت قصد داشته تا این دستگاه را دقیقاً با چه قیمتی برای فروش در دسترس قرار دهد. به نظر می رسد که دلیل اینکه از تولید نسخه ارزان قیمت سرفیس Duo منصرف شده این بوده که این شرکت قصد دارد تا تمام تمرکز خود را بر روی نسخه پرچم دار بعدی این دستگاه معطوف کند که قرار است در سال 2023 به بازار بیاید.

هنوز معلوم نیست که مایکروسافت چه برنامه ای برای دستگاه Cronos دارد و آیا به تولید انبوه آن اقدام می کند یا خیر. با این وجود می توان حدس زد که این دستگاه در زمان عرضه دارای نام “Surface Duo Go” باشد.

منبع: windowscentral