مدت زمان زیادی است که اپل در حال کار کردن بر روی هدست AR/VR جنجالی خود است! این هدست واقعیت ترکیبی به میزانی برای اپل اهمیت دارد که این شرکت تصمیم به تولید محتواهای ویدئویی و اختصاصی برای هدست واقعیت ترکیبی AR/VR کرده است. با وجود اینکه هنوز شاهد هیچ معرفی خاصی از جانب اپل در مورد این هدست نبوده ایم، اما بازار شایعات و افشاگری ها در مورد آن حسابی داغ بوده است! به تازگی یک موضوع دیگر در رابطه با این هدست لو رفته است که مربوط به قیمت آن است. با خواندن این خبر در مورد هدست واقعیت ترکیبی اپل به این نکته پی می برید که یک گجت پوشیدنی تا چه اندازه می تواند گران قیمت باشد! البته با توجه به سابقه اپل در قیمت گذاری محصولات خود، گران بودن هدست AR/VR آن هیچ جای تعجبی ندارد و نباید از این موضوع چندان شگفت زده شوید!

قیمت هدست AR اپل فاش شد! به همان گرانی که تصورش را می کردید!

این خبر از جانب یکی از تحلیل گران شناخته شده و قابل اعتماد اپل به نام Ming-Chi Kuo مطرح شده است. این شخص در یکی از گزارش های اخیر مدعی شده است که هدست واقعیت ترکیبی اپل می تواند حدود 2000 دلار قیمت داشته باشد! این عدد با گزارش های مارک گورمن که در اواخر سال گذشته منتشر شده بود همخوانی دارد و به نظر می رسد که قیمت این هدست همین مقدار خواهد بود. آقای Kuo اضافه کرده است که اپل ممکن است تعداد واحدهای تولیدی از این هدست جدید را در مرحله اول به 1.5 میلیون نسخه محدود کند. به این ترتیب به نظر می رسد که اپل قصد دارد تا پیش از آنکه بازار را با این هدست ها پر کند، ابتدا از عملکرد صحیح و بی عیب و نقص آن بر مبنای فیدبکی که از کاربران دریافت می کند، مطمئن شود. همچنین این روش به اپل اجازه می دهد تا از میزان تقاضای کاربران برای خرید هدست واقعیت ترکیبی خود مطلع شده و سپس به تولید انبوه آن دست بزند.

قیمت هدست AR اپل فاش شد! به همان گرانی که تصورش را می کردید!

در گزارش منتشر شده توسط Kuo عنوان شده است که هدست AR/VR اپل احتمالاً طی یک رویداد در ماه ژانویه سال 2023 به صورت رسمی معرفی خواهد شد. در اوایل سال جاری نشریه بلومبرگ مدعی شده بود که عرضه این هدست به دلیل برخی مشکلات فنی مانند داغ کردن بیش از اندازه و عملکرد غیر دقیق دوربین و نرم افزار، تا سال 2023 به تأخیر خواهد افتاد. در گزارش های منتشر شده از سایر منابع و افشاگرها هم به همین تاریخ برای رونمایی از هدست جدید اپل اشاره شده است. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم که زیاد به این تاریخ اعتماد نکنید! چرا که برنامه های اپل برای این هدست واقعیت ترکیبی در چند ماه اخیر مدام تغییر کرده و عرضه آن بارها به تأخیر افتاده است!

پیش بینی می شود که هدست واقعیت ترکیبی اپل به تراشه M1 Pro مجهز باشد که از آن در مک بوک پروهای 14 و 16 اینچ نیز استفاده شده است. افشاگران عنوان کرده اند که این هدست برای ردیابی حرکات دست کاربر به چندین دوربین مجهز شده است. در میان آنها دو دوربین فوق پیشرفته با رزولوشن 8K وجود دارد که سازنده آنها LG خواهد بود. مطابق با گزارشی که در وبسایت Elec منتشر شده، این نمایشگرها از تکنولوژی OLEDoS (OLED بر روی سیلیکون) بهره می برند که به طور اختصاصی برای دستگاه های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی طراحی شده است. با وجود مجهز بودن به سخت افزار رده بالا، این هدست وزن بسیار پایینی خواهد داشت.

قیمت هدست AR اپل فاش شد! به همان گرانی که تصورش را می کردید!

قیمت 2000 دلاری هدست واقعیت ترکیبی اپل می تواند برای این شرکت در بازار کمی نگران کننده باشد! چرا که رقبای این غول آمریکایی قیمت های به مراتب پایین تری را برای هدست های واقعیت مجازی خود انتخاب کرده اند! به عنوان مثال هدست Meta Quest 2 با قیمت 399 دلار، هدست HP Reverb با قیمت 599 دلار و هدست Vive Focus با قیمت 1300 دلار به بازار عرضه می شوند. آیا تکنولوژی ها و امکانات هدست AR/VR اپل به اندازه ای خواهد بود که افراد را به پرداخت هزینه هنگفت 2000 دلاری برای خرید آن ترغیب کند؟! باید منتظر بمانیم و ببینیم!

منبع: digitaltrends