در چند وقت شایعات و اطلاعاتی در رابطه با آیفون 14 منتشر شده است. در این شایعات که بیشتر در خصوص قیمت آنها بوده به این نکته اشاره شده که آیفون 14 احتمالاً با قیمت ابتدایی 899 دلار عرضه می شود که 100 دلار نسبت به آیفون 13 گران تر است. اما اخیراً گزارش جدیدی در این رابطه منتشر شده و در آن عنوان شده است که آیفون 14 احتمالاً قیمت های نسل قبلی را حفظ می کند و اپل قصد دارد تا قیمت های ابتدایی پرچم داران جدید خود را تا حد امکان پایین نگه دارد. این می تواند خبر هیجان انگیزی برای طرفداران اپل و آیفون باشد!

خبر خوب برای طرفداران اپل: احتمالاً قیمت آیفون 14 افزایش پیدا نمی کند!

دیگر چیزی به عرضه گوشی های سری آیفون 14 باقی نمانده و طرفداران اپل از همین حالا ذوق و شوق فراوانی برای آن دارند! با این حال بسیاری از طرفداران اپل نگران افزایش قیمت این گوشی ها بودند؛ موضوعی که با توجه به سابقه اپل اصلاً هم دور از انتظار نبود و خیلی از کاربران به همین دلیل از خرید آیفون 14 نا امید شده بودند! در حالی که زمان عرضه این گوشی ها هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما پیش بینی می شود که سری آیفون 14 در حوالی ماه های سپتامبر یا اکتبر 2022 (اوایل پاییز 1401) به بازار عرضه شود.

تا به اینجا شایعات در رابطه با قیمت آیفون 14 حسابی داغ بوده و اکثر گزارش های منتشر شده در این زمینه به افزایش قیمت پرچم داران جدید اپل نسبت به سری آیفون 13 اشاره کرده بودند. به طوری که این احتمال می رفت که مدل های موجود در سری آیفون 14 (به استثنای گوشی های آیفون 14 مکس اپل)، نسبت به گوشی های فعلی آیفون 13 حدود 100 دلار گران تر باشند. در این گزارش ها قیمت ابتدایی گوشی آیفون 14 حدود 899 دلار عنوان شده بود. با این حال اخیراً نشانه هایی دیده شده که صحت این گزارش ها را زیر سؤال برده و امید را در دل طرفداران اپل زنده کرده است!

خبر خوب برای طرفداران اپل: احتمالاً قیمت آیفون 14 افزایش پیدا نمی کند!

این نشانه ها حاکی از آن هستند که اپل تصمیم گرفته تا قیمت آیفون 14 را حفظ کند و آن را نسبت به نسل قبلی افزایش ندهد! این تصمیم ظاهراً به دلیل رکود بازارهای جهانی و بحران اقتصادی فعلی گرفته شده است. اپل امید دارد تا با این اقدام، ضمن جلوگیری از ضررهای احتمالی به دلیل عدم توان خرید کاربران، با یک برچسب قیمت هیجان انگیز افراد بیشتری را به خرید آیفون 14 ترغیب کند!

این تصمیم اپل تا حدود بسیار زیادی منطقی به نظر می رسد. چرا که قیمت ابتدایی گوشی های سری آیفون 13 (که متعلق به مدل آیفون 13 مینی است) برابر با 729 دلار است. با توجه به اینکه به احتمال بسیار زیاد در خانواده آیفون 14 عضوی با نام Mini وجود نخواهد داشت، اگر قیمت ابتدایی آیفون 14 به 899 دلار افزایش پیدا کند، کاربران باید برای تهیه ساده ترین مدل این سری هزینه نگفتی را نسبت به سری 13 بپردازند و این اصلاً برای اپل خوب نیست! در واقع این موضوع بار منفی زیادی را ایجاد می کند و باعث می شود تا گوشی های سری آیفون 14 به عنوان گوشی هایی فوق العاده گران قیمت و لوکس به دنیا معرفی شوند! حال فرض کنید آیفون 14 با قیمت 799 دلار (یکسان با قیمت آیفون 13) چقدر در بازار می تواند جذاب تر باشد!

خبر خوب برای طرفداران اپل: احتمالاً قیمت آیفون 14 افزایش پیدا نمی کند!

البته به این نکته توجه داشته باشید که این عدم تغییر قیمت فقط به نسخه استاندارد آیفون 14 مربوط می شود و سایر نسخه ها احتمالاً با قیمت بالاتری نسبت به قبل عرضه می شوند. بر همین اساس قیمت آیفون 14 پرو احتمالاً 1099 دلار و قیمت آیفون 14 پرو مکس احتمالاً 1199 دلار خواهد بود. برای اطمینان بیشتر در این رابطه باید تا زمان عرضه رسمی این گوشی ها از جانب اپل منتظر بمانیم.

منبع: notebookcheck.net


ممکن است اطلاعات ذکر شده در این بخش با اطلاعات اصلی کالا در زمان عرضه متفاوت باشد. در صورت مشاهده مغایرت، این موضوع را به ما اطلاع دهید.