فیتنس ترکر Fitbit Charge 5 در آپدیت جدید خود یک ویژگی جدید و مهم را دریافت کرده که پیش از این به طور انحصاری مختص ساعت های هوشمند Fitbit بوده است. این فیتنس ترکر که در سپتامبر گذشته به بازار آمده، در آپدیت جدید به قابلیت «پیدا کردن گوشی» یا Find Phone مجهز شده است. به نظر می رسد شرکت Fitbit قصد دارد محصولات ارزان قیمت تر خود را هم به ویژگی های دستگاه های رده بالا و حرفه ای تر خود مجهز کند و به این ترتیب افراد را به خرید این دستگاه ها بیشتر از گذشته ترغیب کند و همانطور که در سال گذشته نیز اتفاق افتاد خود را در جدول پر فروش ترین گجت های پوشیدنی قرار دهد.

قابلیت جدید «پیدا کردن گوشی» به ردیاب ورزشی Fitbit Charge 5 اضافه شد

مطابق با خبری که بر روی وب سایت 9to5Google منتشر شده، آپدیت جدید در نسخه 1.171.50 عرضه شده و بر روی فرمور نسخه 1.149.11 اعمال می شود. در این گزارش به این نکته اشاره شده است که پس از اعمال این آپدیت، ویژگی جدید Find Phone بین گزینه های Screen Wake و Water Lock بر روی ردیاب ورزشی مشاهده خواهد شد.

برای استفاده از این قابلیت، کاربران فیتنس ترکر Fitbit Charge 5 باید انگشت خود را بر روی صفحه نمایش دستگاه به پایین بکشند و سپس بر روی گزینه ‘Find Phone’ ضربه بزنند. گفته شده است که پس از این کار یک صدای بلند از گوشی هوشمندی که به ردیاب متصل است، شنیده می شود و به این ترتیب کاربر از موقعیت مکانی گوشی خود مطلع خواهد شد. سپس کاربر گزینه ‘Cancel’ را در اختیار خواهد شد که می تواند پس از پیدا کردن گوشی بر روی آن ضربه بزند تا صدای آلارم قطع شود. در این گزارش عنوان شده است که یک ویژگی مشابه بر روی محصولات قدیمی تر Fitbit مانند Sense و Versa 3 نیز در دسترس بوده است.

قابلیت جدید «پیدا کردن گوشی» به ردیاب ورزشی Fitbit Charge 5 اضافه شد

برای اینکه کاربران بتوانند از این ویژگی استفاده کنند، باید یک سری شرایط برقرار باشد. به عنوان مثال فاصله گوشی جفت شده با فیتنس ترکر Charge 5 نباید از 30 متر بیشتر باشد و این دو دستگاه باید از طریق بلوتوث به هم متصل باشند. همچنین اپلیکیشن Fitbit باید در پس زمینه گوشی در حال اجرا باشد.

آپدیت قبلی (نسخه 1.149.11) ویژگی تشخیص فیریلاسیون دهلیزی (Afib) را به امکانات مانیتورینگ وضعیت قلب ردیاب ورزشی Charge 5 اضافه کرده بود. اکنون نیز در آپدیت جدید شاهد اضافه شدن ویژگی جدید Find Phone هستیم. اما چیزی که نامشخص است این است که آیا Fitbit برای برطرف کردن باگ های موجود در این ردیاب ورزشی هم برنامه ای دارد یا فقط به دنبال اضافه کردن ویژگی های جدید به آن است؟! به عنوان مثال 9to5Google عنوان کرده است که بسیاری از کاربران این فیتنس ترکر اعلام کرده اند که اتصال این گجت با گوشی مشکلات زیادی دارد و با قطعی های مکرر مواجه می شود. پس انتظار می رود تا Fitbit این مشکل را در آپدیت جدید برطرف کرده باشد. لازم به ذکر است که هنوز فایل توضیحات مربوط به این آپدیت در دسترس قرار نگرفته است.

قابلیت جدید «پیدا کردن گوشی» به ردیاب ورزشی Fitbit Charge 5 اضافه شد

با این وجود مجهز شدن ردیاب ورزشی Charge 5 به یکی از ویژگی های انحصاری ساعت های هوشمند Fitbit خبر خوبی است! این فیتنس ترکر یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ردیاب های ورزشی موجود در بازار است و پیش بینی می شود پس از دریافت آپدیت جدید، به میزان محبوبیت آن در میان کاربران افزوده شود.

منبع: androidcentral