برای سال های متمادی، گوگل سیستم عامل Wear OS را به کل نادیده می گرفت! این سیستم عامل که برای گجت های پوشیدنی طراحی شده، در بسیاری از ساعت های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، گوگل از سال گذشته رویکرد خود را نسبت به Wear OS تغییر داده و قصد توسعه نرم افزاری آن را دارد. بسیاری از کارشناسان این تغییر رویکرد را به عرضه اولین ساعت هوشمند مبتنی بر Wear OS سامسونگ، گلکسی واچ 4، مربوط می دانند. به هر حال گوگل در مراسم Google I/O 2022 خبرهای هیجان انگیزی برای طرفداران این سیستم عامل داشته است!

گوگل خبرهای هیجان انگیزی برای طرفداران Wear OS دارد!

قابلیت های جدید گوگل برای Wear OS

همان طور که اشاره شد، در مراسم Google I/O 2022 خبرهای زیادی در رابطه با Wear OS منتشر شده است. در این بخش به این خبرها نگاهی می اندازیم.

* تماس اضطراری (Emergency SOS)

اگر شما در یک وضعیت اضطراری قرار داشته باشید، ممکن است که وقت یا ظرفیت ذهنی کافی برای خارج کردن گوشی از جیب، آنلاک کردن آن و تماس با پلیس یا اورژانس را نداشته باشید. با قابلیت جدید Emergency SOS که به زودی به سیستم عامل Wear OS اضافه می شود، تنها کاری که در مواقع اضطراری باید انجام دهید، فشار دادن یک دکمه بر روی ساعت هوشمند خود است! با فرض اینکه ساعت هوشمند شما به وای فای یا دیتا متصل است، تماس اضطراری با یک سرویس یا یکی از دوستان یا اعضای خانواده شما برقرار می شود. این سرویس در سال 2022 برای برخی مناطق جغرافیایی در دسترس قرار خواهد گرفت.

* تماس اضطراری (Emergency SOS)

* کیف پول گوگل (Google Wallet)

گوگل در مراسم I/O 2022 از نسخه جدید Google Wallet نیز رونمایی کرده است. نسخه جدید این اپلیکیشن به زودی برای Wear OS در دسترس قرار می گیرد. در ورژن های اولیه، این اپلیکیشن فقط از کارت های اعتباری پشتیبانی می کند. اما در ورژن های بعدی، این کیف پول به یک فروشگاه تک مرحله ای برای خرید مایحتاج شما تبدیل خواهد شد.

* ساعت های هوشمند بیشتر مبتنی بر Wear OS 3

در حال حاضر ساعت های هوشمند چندان زیادی از آخرین نسخه Wear OS پشتیبانی نمی کنند. اما در سال پیش رو، تعداد این ساعت های هوشمند کمی بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال ساعت هوشمند جدید سامسونگ، Galaxy Watch 5، در راه است. همچنین گوگل اعلام کرده است که شرکت هایی مانند Fossil، Montblanc و Mobvoi در سال 2022 از ساعت های هوشمند جدید خود که در آنها از Wear OS 3 استفاده شده، رونمایی می کنند.

* ساعت های هوشمند بیشتر مبتنی بر Wear OS 3

* دستیار صوتی Google Assistant

تا به اینجا دستیار صوتی مجازی گوگل بر روی هیچ یک از دستگاه های Wear OS 3 به کار نرفته است. یکبار دیگر، گوگل وعده مبهم «به زودی» را برای اضافه کردن Google Assistant به ساعت های سری گلکسی واچ 4 داده است. با تحقق این وعده، گوگل تضمین کرده است که تعاملات صوتی شما با ساعت هوشمند خود سریع تر و طبیعی تر از گذشته خواهد بود.

* اپلیکیشن های بیشتر

در مراسم I/O 2022، گوگل اعلام کرده که نسخه Wear OS اپلیکیشن های SoundCloud و Deezer در سال 2022 عرضه خواهند شد. همچنین گوگل اعلام کرده که اپلیکیشن های بیشتری برای Wear OS در راه است.

منبع: androidauthority