واتس اپ به اضافه کردن ویژگی های جدید به اپلیکیشن خود ادامه می دهد! این شرکت در ماه های اخیر قابلیت هایی را که بیشتر از جانب کاربرانش مورد تقاضا بوده، به تدریج به پلتفرم خود اضافه کرده تا تجربه کاربری بهتری را برای آنها رقم بزند. در همین راستا اخیراً شاهد این بوده ایم که امکان نشان دادن ری اکشن به پیام های ارسالی در چت های واتس اپ در دسترس قرار گرفته است و کاربران می توانند بدون نیاز به تایپ چیزی، به پیام ها واکنش نشان دهند. اکنون به نظر می رسد که شرکت Meta به عنوان شرکت توسعه دهنده واتس اپ یک قابلیت جدید و کاربردی دیگر را به این سرویس پیام رسان اضافه کرده است که بر مبنای آن، کاربران می توانند وضعیت آنلاین بودن خود را از دید دیگران مخفی کنند.

امکان مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن سرانجام به واتس اپ اضافه می شود!

البته باید به این نکته اشاره کنیم که امکان مخفی کردن وضعیت “Last Seen” در حال حاضر هم وجود دارد، اما این قابلیت کامل نیست و یک باگ بزرگ دارد! اینکه اگر کسی یک صفحه چت با شما باز کند، می تواند آنلاین بودن یا نبودن شما را مشاهده کند! این موضوع می تواند به خصوص در مواقعی که می خواهید تعامل با شخصی را که قبلاً با او چت کرده اید، متوقف کنید برایتان مشکل ساز شود!

امکان مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن سرانجام به واتس اپ اضافه می شود!

مطابق با مطلبی که بر روی WABetaInfo قرار گرفته، متا قصد حل کردن این مشکل را دارد! به این ترتیب به زودی یک قابلیت جدید به واتس اپ اضافه می شود که به کاربران اجازه می دهد تا تصمیم بگیرند وضعیت آنلاین بودن خود را در چه حالتی قرار دهند. در ادامه می توانید مستنداتی را که از جانب متا در این رابطه منتشر شده مشاهده کنید:

«این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا مشخص کنید که چه کسانی بتوانند وضعیت آنلاین بودن شما را ببینند. برای این منظور دو گزینه در اختیار خواهید داشت: “Everyone” و “Same as Last Seen”. به عنوان مثال اگر شما وضعیت Last Seen خود را بر روی “My contacts” قرار داده باشید و وضعیت Online را بر روی “Same as Last Seen”، به این معنا است که کسانی که در لیست مخاطبان شما نیستند قادر به مشاهده وضعیت آنلاین بودن یا نبودن شما نخواهند بود».

امکان مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن سرانجام به واتس اپ اضافه می شود!

در حال حاضر این قابلیت در مرحله توسعه و تکمیل قرار دارد و به صورت محدود در دسترس قرار گرفته است. بنابراین این احتمال وجود دارد که Meta در روزها و هفته های جاری آن را گسترش داده و پس از اعمال تغییرات، نسخه نهایی و عمومی آن را منتشر کند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این قابلیت به احتمال بسیار زیاد برای تمامی نسخه های اندروید، iOS، وب و دسکتاپ قابل استفاده خواهد بود. البته هنوز این ویژگی به اپلیکیشن WhatsApp Beta هم اضافه نشده و نمی توان در رابطه با تاریخ دقیق عرضه شدن آن اظهار نظر کرد. با این وجود همین که واتس اپ در حال کار کردن بر روی این ویژگی است، خود جای خوشحالی دارد! لازم به ذکر است که شما میتوانید در صورت تمایل سایر ویژگی های جدید واتساپ را مانند ویژگی جدید حفظ حریم شخصی کاربران واتساپ را در وب سایت ایده برتر پارسیان مشاهده کنید.

منبع: neowin.net