مایکروسافت در راستای هر چه بهینه تر شدن عملکرد مرورگر Edge یک ویژگی جدید به آن اضافه کرده است. در واقع این ویژگی که تغریبا شبیه به امکان ادیت عکس در مرورگر مایکروسافت Edge است باعث می شود تا سطح عملکرد این مرورگر بدون درگیر کردن منابع سخت افزاری سیستم ارتقا پیدا کند. این ویژگی که در نسخه Edge 102 در دسترس قرار گرفته، به مرورگر اجازه می دهد تا به صورت اتوماتیک کش دیسک را فشرده سازی کرده و به پرفورمنس بهتری دست پیدا کند. همچنین ویژگی باعث کاهش وابستگی عملکرد مرورگر به دیسک می شود و سرعت بالاتری را به ارمغان می آورد.

مرورگر مایکروسافت Edge به قابلیت فشرده سازی اتوماتیک کش دیسک مجهز شده است

استفاده بیش از حد از فضای دیسک می تواند تجربه کار با مرورگر را بدتر کرده و کل سیستم را دچار مشکل کند. تیم توسعه مرورگر Edge در یک پست بر روی بلاگ مایکروسافت اعلام کرده است که: «زمانی که مرورگر منابع زیادی از سیستم را مصرف می کند، تأثیر منفی آن فقط بر روی عملکرد خود مرورگر مشاهده نمی شود؛ بلکه باعث می شود تا عملکرد کل سیستم کند شود. با این حال زمانی که صحبت از بهینه سازی عملکرد به میان می آید، اغلب نیاز داریم تا بهینه سازی را برای کل سیستم به صورت متعادل انجام دهیم. زیرا بهینه کردن یک منبع خاص می تواند باعث افزایش بار کاری یک منبع دیگر سیستم را به همراه داشته باشد و به سیستم ضرر بیشتری از حالت عادی وارد کند».

مرورگر مایکروسافت Edge به قابلیت فشرده سازی اتوماتیک کش دیسک مجهز شده است

مرورگرها محتوای وب سایت ها را کش می کنند و برای این منظور از حافظه نهان دیسک سیستم استفاده می کنند. این کار به مرورگر Edge و سایر مرورگرها کمک می کند تا به اطلاعات با سرعت بالاتری دسترسی پیدا کنند. با وجود اینکه مرورگرها (شامل Edge) به صورت پیش فرض میزان استفاده خود از فضای دیسک را مدیریت می کنند، اما قابلیت فشرده سازی می تواند به عملکرد بهینه تر آنها کمک زیادی کند.

مایکروسافت خاطر نشان کرده است که محتوای کش شده معمولاً از قابلیت فشرده سازی بالایی برخوردار است: «از آنجایی که محتوای موجود در کش اغلب از قابلیت فشرده سازی بالایی بهره می برد، این کار باعث می شود تا فراخوانی اطلاعات از دیسک با سرعت بهتری انجام شود و در واقع فشرده سازی اختلالی در دسترسی به اطلاعات ایجاد نکند».

مرورگر مایکروسافت Edge به قابلیت فشرده سازی اتوماتیک کش دیسک مجهز شده است

مرورگر Edge به صورت اتوماتیک کش های دیسک را بر روی سیستم هایی که این قابلیت را دارند، فشرده سازی می کند. برای این منظور این مرورگر ابتدا سیستم را بررسی کرده و تشخیص می دهد که آیا امکان فشرده سازی کش دیسک بر روی آن وجود دارد یا خیر. در صورتی که سیستم مشخصات سخت افزاری ضعیفی داشته باشد، این قابلیت توسط مرورگر Edge بر روی آن اجرا نمی شود. چرا که بر روی این سیستم ها، فشرده سازی اتوماتیک کش دیسک ممکن است باعث اختلال شده و باعث کند شدن عملکرد کلی سیستم شود.

مرورگر مایکروسافت Edge به مرور در حال تبدیل شدن به یک مرورگر محبوب در میان کاربران است و مایکروسافت امید دارد تا با اضافه کردن ویژگی های جدید مانند امکان ذخیره یادداشت ها و فایل ها در دستگاه ها و.. فاصله آن را با رقبایی مانند گوگل کروم کاهش دهد.

منبع: windowscentral