با شایعه خرید توئیتر توسط ایلان ماسک، به تدریج شاهد تغییر کردن این پلتفرم و اضافه شدن ویژگی های جدیدی به آن هستیم! در آخرین این تغییرات، قابلیت فعال و غیر فعال کردن زیر نویس ویدئوها به توئیتر اضافه شده است. این قابلیت جدید هم اکنون برای تمامی کاربران اندروید و iOS این پلتفرم در دسترس قرار گرفته است. ویژگی زیرنویس ویدئوها برای اولین بار در ماه آوریل گذشته بود که از جانب وب سایت رسمی توئیتر معرفی شد و در ابتدا برای گروه محدودی از کاربران iOS در دسترس قرار گرفته بود. اما این شرکت اخیراً اعلام کرده است که این ویژگی جدید را برای تمام کاربران دستگاه های iOS و کاربران دستگاه های اندرویدی فعال کرده است.

امکان فعال و غیر فعال کردن زیرنویس ویدئوها در نسخه های اندروید و iOS توئیتر در دسترس قرار گرفت

در حال حاضر اگر در فید اکانت توئیتر خود یک ویدئو مشاهده کرده و بر روی آن کلیک نمایید، به طور اتوماتیک یک دکمه “CC” در گوشه سمت راست بالای تصویرِ در حال پخش نمایش داده می شود. با ضربه زدن بر روی این دکمه، زیرنویس ویدئو در پایین تصویر نمایش داده می شود؛ درست مانند یوتیوب و دیگر پلتفرم های نمایش ویدئو.

این سایت رسانه اجتماعی این ویژگی جدید را از طریق حساب پشتیبانی توئیتر خود اعلام کرده و یک ویدئوی آموزشی را به نمایش گذاشته که برای اولین بار چند ماه پیش و زمانی که برای اولین بار تست این ویژگی را آغاز کرده بود، آن را منتشر کرده بود. در متن این پست توئیتری چنین آمده است:

امکان فعال و غیر فعال کردن زیرنویس ویدئوها در نسخه های اندروید و iOS توئیتر در دسترس قرار گرفت

«انتخاب اکنون با شما است: امکان فعال و غیر فعال کردن زیرنویس ویدئوها هم اکنون برای تمام کاربران دستگاه های اندرویدی و iOS در دسترس قرار گرفته است. بر روی دکمه “CC” در ویدئوها ضربه بزنید تا زیرنویس های در دسترس بر روی تصویر برای شما به نمایش درآیند».

در این پست، توئیتر به این نکته اشاره نکرده است که امکان تغییر دادن زیرنویس ها وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال به این نکته اشاره نشده که آیا می توان زیرنویس ها را ادیت کرد یا فونت و سایز آنها را تغییر داد یا چنین امکانی وجود ندارد. انتظار کارشناسان و کاربران توئیتر این است که این ویژگی فراتر از نمایش صرف زیرنویس باشد. با توجه به مانوری که توئیتر بر روی این ویژگی داده، به نظر می رسد که نسخه نهایی آن است و تمام امکانات آن به صورت کامل عرضه شده اند. پس اگر امکان ادیت و تغییر فونت زیرنویس برای آن در نظر گرفته نشده باشد، این همه مانور تبلیغاتی بر روی آن بی دلیل به نظر می رسد!

امکان فعال و غیر فعال کردن زیرنویس ویدئوها در نسخه های اندروید و iOS توئیتر در دسترس قرار گرفت

زیرنویس ویدئوهای توئیتر در حال حاضر برای بیش از 30 زبان زنده دنیا در دسترس قرار گرفته است. البته این زیرنویس ها با زبان اصلی ویدئو مطابقت دارند و به طور مثال امکان نمایش زیرنویس انگلیسی بر روی یک ویدئوی با زبان فرانسه وجود ندارد. البته شاید در آینده توئیتر این ویژگی ترجمه زیرنویس را نیز ساپورت کند.

از دیگر قابلیت های جدید اضافه شده به توئیتر می توان به اضافه شدن ویژگی ALT به تصاویر و قابلیت Twitter Notes اشاره کرد.

منبع: androidcentral