اغلب افراد شرکت متا را با هدست های واقعیت مجازی VR میشناسیم. اما این شرکت در زمینه تولید عینک هوشمند نیز فعالیت دارد. این شرکت ویژگی های جدیدی را به عینک هوشمند خود (که با همکاری غول صنعت عینک سازی دنیا، EssilorLuxottica ساخته شده) اضافه کرده است. اکنون عینک هوشمند Ray-Ban Stories از واتس اپ پشتیبانی می کند و توانایی برقراری تماس، خواندن پیام های دریافتی و ارسال پیام های رمزگذاری شده به صورت نقطه به نقطه را در این پلتفرم دارد.

عینک هوشمند Ray-Ban Stories متا به قابلیت تماس و ارسال پیام در واتس اپ مجهز شده است

عینک هوشمند Ray-Ban Stories در واقع همان ویژگی هایی را دریافت کرده است که متا آنها را سال گذشته به فیسبوک مسنجر اضافه کرده بود. البته متا در پستی که برای معرفی این ویژگی ها در فیسبوک منتشر کرده به این نکته اشاره کرده است که کاربران این عینک هوشمند به زودی می توانند به طور مستقیم به پیام های دریافتی واتس اپ و مسنجر از طریق پیام های صوتی پاسخ دهند!

در همین راستا کاربران می توانند از طریق بیان کردن عبارت هایی مانند “Hey Facebook, send a message to …” یا “Hey Facebook, call …” با عینک هوشمند خود کار کنند. علاوه بر این، عینک هوشمند ری بن متا این قابلیت را دارد تا در هنگام دریافت یک پیام جدید در واتس اپ، کاربر را به صورت صوتی از این موضوع مطلع کند. در این حالت عینک هوشمند جمله زیر را به صورت صوتی بیان می کند:

“New message on WhatsApp from _____: Is now a good time to talk؟”

عینک هوشمند Ray-Ban Stories متا به قابلیت تماس و ارسال پیام در واتس اپ مجهز شده است

البته هنوز قابلیت پاسخ دادن مستقیم به پیام های دریافتی واتس اپ و مسنجر از طریق عینک هوشمند Ray-Ban Stories فراهم نشده است؛ اما متا اعلام کرده است که به زودی این قابلیت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در این حالت کاربران پس از خواندن پیام می توانند با گفتن جمله “Hey Facebook, reply”، به پیام های دریافتی شان پاسخ دهند.

در حال حاضر به نظر می رسد که نحوه تعامل با این عینک هوشمند فقط به زبان انگلیسی امکان پذیر است. البته متا برنامه دارد تا در آینده ای نزدیک، پشتیبانیِ این عینک از واتس اپ و مسنجر را به زبان های فرانسوی و ایتالیایی نیز توسعه دهد.

این ویژگی های جدید به تدریج از طریق اپلیکیشن های iOS و اندروید Facebook View برای کاربران عینک هوشمند Ray-Ban Stories متا در دسترس قرار می گیرند. برای این منظور کاربران یک آپدیت OTA دریافت می کنند که اپلیکیشن و فرمور عینک هوشمند را به روز رسانی می کند.

عینک هوشمند Ray-Ban Stories متا به قابلیت تماس و ارسال پیام در واتس اپ مجهز شده است

متا اعلام کرده است که نگرانی های کاربران مبنی بر امنیت ارسال و دریافت پیام ها را درک می کند و در همین راستا از متد رمزنگاری نقطه به نقطه (end-to-end) استفاده کرده است. همچنین متا عنوان کرده است که دستیار صوتی این عینک هوشمند فرامین صوتی مربوط به واتس اپ را به طور دقیق تشخیص می دهد و برای این منظور هیچ فایل متنی یا صوتی بر روی سرورهای این شرکت ذخیره نمی شوند. پس کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که واتس اپ، متا و هیچ سرویس دیگری نمی تواند پیام های آنها را ببیند، بخواند یا ضبط کند! لازم به ذکر است که شما میتوانید با سایر محصولات متا مانند ساعت هوشمند فیسبوک (متا) در بخش مقالات وب سایت ایده برتر پارسیان آشنا شوید.

منبع: neowin.net