ایده استفاده از ساعت های مچی صرفاً برای مشاهده زمان مدت ها است که با ظهور ساعت های هوشمند به ایده ای قدیمی تبدیل شده است. این روزها ساعت های هوشمند علاوه بر نشان دادن زمان، امکانات متعدد و متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهند و به سنسورهای کاربردی برای بررسی وضعیت سلامت بدن مجهز شده اند. سامسونگ به عنوان یک برند پیشرو در بازار ساعت های هوشمند شناخته می شود و گزارش های اخیر نشان می دهد که این غول کره ای دنیای تکنولوژی قصد دارد تا ساعت هوشمند جدید خود را با نام Galaxy Watch 5 در حدود ماه آگوست امسال به بازار عرضه کند.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 5 به یک سنسور سلامتی خاص و منحصر به فرد مجهز خواهد بود!

مطابق با گزارشی که بر روی وب سایت ETNews منتشر شده، سامسونگ جانشین ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 را در فصل پاییز سال 2022 معرفی خواهد کرد. با وجود اینکه تغییر خاصی در طراحی ظاهری این ساعت هوشمند دیده نمی شود، اما در این گزارش ذکر شده که سامسونگ قصد دارد با اضافه کردن یک سنسور دمای مادون قرمز، امکانات ساعت های هوشمند خود را ارتقا دهد! نکته قابل توجه در رابطه با این گزارش این است که در آن به این موضوع اشاره شده که سامسونگ نمونه اولیه Galaxy Buds را تکمیل کرده و در آن نیز از سنسور مادون قرمز استفاده کرده است! هنوز مشخص نیست که این سامسونگ بر روی گلکسی Buds چه کاربردی خواهد داشت و باید منتظر اطلاعات تکمیلی در رابطه با آن در آینده باشیم.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 5 به یک سنسور سلامتی خاص و منحصر به فرد مجهز خواهد بود!

حسگرهای پوستی ممکن است تحت تأثیر عوامل خارجی مانند دمای محیطی و گرمای اضافی تولید شده در هنگام انجام تمرینات ورزشی تحریک شوند. سامسونگ اولین تولید کننده ای نیست که یک سنسور حرارتی را به ساعت هوشمند خود اضافه می کند، اما می توان گفت که با کنار گذاشتن دماسنج پوستی رایج و جایگزین کردن آن با سنسور مادون قرمز، می تواند عملکرد به مراتب دقیق تری را ارائه دهد. بررسی وضعیت دمای بدن می تواند از بسیاری جهات برای دریافتن وضعیت سلامتی بدن مفید باشد و به شما در تشخیص تب یا سردی بیش از اندازه بدن کمک کند. این ویژگی جدید در کنار سنسور BIA که در آن از ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 استفاده شده بود، Galaxy Watch 5 را به یکی از بهترین ساعت های هوشمند در زمینه بررسی سلامت بدن تبدیل می کند. به این ترتیب شما می توانید در هر لحظه از طول روز، دمای بدن خود را مشاهده کرده و وضعیت تب خود را بررسی نمایید. این ویژگی در دوران همه گیری کرونا می تواند کارایی فوق العاده بالایی داشته باشد و به بیماران کرونایی کمک کند تا روند درمان خود را سریع تر و راحت تر طی کنند. این ویژگی ها سبب شده تا طرفداران سامسونگ از همین حالا منتظر عرضه ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 به بازار باشند. از این جهت پیش بینی می شود که این ساعت هوشمند به فروش بالایی دست پیدا کرده و به یکی از محبوب ترین مدل ها در میان ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ سامسونگ تبدیل شود.

منبع: androidcentral