با اینکه کابران زیادی مانند ساعت هوشمند های سامسونگ و حتی ساعت هوشمند های برخی برند های دیگر مانند ساعت هوشمندهای جدید TicWatch از سیستم عامل Wear OS استفاده می کنند اما به طور کلی در این سیستم عامل ویژگی های کاربردی زیادی وجود دارند که سیستم عامل Wear OS فاقد آنها است و این موضوع برای بسیاری از کاربران ساعت های هوشمند دردسر ساز شده است! یکی از مهم ترین این قابلیت ها، اتصال ساعت هوشمند به یک دستگاه موبایل جدید بدون امکان بک آپ گیری کامل از اطلاعات کاربر و تنظیمات آن است! البته که این موضوع از بدیهیات به نظر می رسد، اما به هر حال Wear OS فاقد این قابلیت است و زحمت زیادی را برای کاربرانش ایجاد می کند. اما حدود چند ماه است که گوگل رویه خود را تغییر داده و خبرهای هیجان انگیزی برای طرفداران Wear OS دارد و اکنون بخشی از یک کد فاش شده که نشان می دهد نسخه آینده رابط کاربری گوگل برای گجت های پوشیدنی، به امکان بک آپ گیری کامل از اطلاعات کاربر و ذخیره کردن آنها به صورت ابری مجهز خواهد بود.

به احتمال زیاد ساعت های هوشمند WearOS در آینده ای نزدیک به قابلیت بک آپ گیری ابری مجهز می شوند

گوگل در تبلیغات سیستم عامل Wear OS خود از این جمله جذاب استفاده کرده است: «دنیای شما بر روی مچ دست شما!». با این حال این سیستم عامل تا به اینجا بیشتر شبیه به یک دنیایی بوده که نسبت به گوشی ای که به آن متصل است فوق العاده محدودتر و کوچک تر است! به عنوان مثال کاربر این سیستم عامل نمی تواند از اطلاعاتی که در این دنیا با آنها کار می کند بک آپ بگیرد! امکانی که حتی گوشی های اندرویدی میان رده نیز به آن مجهز هستند!

با این حال یکی از اعضای تیم XDA به نام Pranob Mehrota ادعا کرده که گوگل سرانجام به فکر حل کردن این مشکل افتاده است! این شخص اعلام کرده است که در حین بررسی کد جدیدترین آپدیت بتای Play Service (نسخه 22.32.12) برای آگاهی از پیشرفت اکوسیستم Mountain View، به یک نکته جالب و جدید در رابطه با Wear OS دست پیدا کرده است.

به احتمال زیاد ساعت های هوشمند WearOS در آینده ای نزدیک به قابلیت بک آپ گیری ابری مجهز می شوند

در این قطعه کد یک متغیر رشته ای به نام companion_backup_opt_in_title مشاهده شده است که در ادامه کد منجر به نمایش پیام “Back up your device with Google One” به معنای «از دستگاه خود با گوگل وان بک آپ بگیرید» بر روی صفحه نمایش گجت پوشیدنی کاربر می شود. با بررسی ادامه این قطعه کد به متغیرهای رشته ای دیگری بر می خوریم که به کاربر اجازه می دهد تا اکانت خود را برای ذخیره سازی ابری فایل های بک آپ ایجاد شده انتخاب کند.

این فایل ها زمانی به کار می آیند که همان گجت پوشیدنی بخواهد به یک دستگاه جدید متصل شود (به عنوان مثال به یک گوشی هوشمند که به تازگی خریده اید و در حال اعمال تنظیمات اولیه بر روی آن هستید). در این حالت گجت پوشیدنی شما می تواند از فایل های بک آپ برای اتصال به دستگاه جدید استفاده کرده و همان رفتاری را که با دستگاه قبلی داشت، با «همراه» جدید خود نیز داشته باشد!

به احتمال زیاد ساعت های هوشمند WearOS در آینده ای نزدیک به قابلیت بک آپ گیری ابری مجهز می شوند

مسلماً اضافه شدن این ویژگی به Wear OS باعث می شود تا این سیستم عامل در زندگی روزمره کاربران خود تأثیرگذارتر باشد و بیشتر به کار افراد بیاید! علاوه بر این باعث می شود تا گجت های پوشیدنی انعطاف پذیری و کارایی بیشتری نسبت به گذشته پیدا کنند و مهم تر از قبل شوند! چرا که پس از مجهز شدن به این قابلیت، می توانند فایل های بک آپ اطلاعات خود را بر روی حافظه ذخیره سازی خودشان ذخیره کنند و برای این منظور به کمک چیز دیگری نیاز ندارند!

البته باید بگوییم که هنوز هیچ چیز در رابطه با زمان اضافه شدن این قابلیت به Wear OS مشخص نیست و صرفاً می دانیم که این ویژگی احتمالاً “Backup by Google One” نام خواهد داشت! فقط همین! پس باید بیشتر منتظر بمانیم!

منبع: notebookcheck.net