قابلیت DirectStorage اکنون توسط سیستم عامل های ویندوز 10 و ویندوز 11 پشتیبانی می شود و مایکروسافت به تازگی SDK عمومی آن را منتشر کرده است. به این ترتیب توسعه دهندگان برنامه ها و بازی های مختلف می توانند از ظرفیت های بالای این قابلیت استفاده کنند. DirectStorage همان قابلیتی است که از آن در کنسول های Xbox Series X و Xbox Series S برای لود سریع تر بازی ها استفاده شده است. بنابراین شما می توانید با استفاده از حافظه های SSD یا هارددیسک های اینترنال رده بالا، به بالاترین سرعت در لود بازی ها بر روی ویندوز 11 دست پیدا کنید.

ویندوز 11 اکنون با DirectStorage سازگار شده و بازی ها را سریع تر از قبل لود می کند

API هایی که تا به حال در دسترس بوده اند، در زمینه ارائه بالاترین سرعت و کار با حافظه های ذخیره سازی جدید کارایی ندارند. در نتیجه بازی ها نمی توانند از بالاترین ظرفیت های سخت افزارهای جدید استفاده کنند. با قابلیت DirectStorage بازی ها می توانند با سرعت بسیار بالاتری نسبت به قبل لود شوند.

در حالی که API مربوط به DirectStorage به تازگی توسط مایکروسافت عرضه شده (در تاریخ 15 مارچ 2022)، اما پیش از این نیز از این ویژگی در برخی از کامپیوترهای گیمینگ رده بالا استفاده شده است. مایکروسافت اعلام کرده است که در مراسم Game Developers Conference (GDC) که در تاریخ 22 مارچ 2022 برگزار می شود، قابلیت DirectStorage را به طول کامل معرفی می کند. همچنین با مراجعه به وب سایت رسمی مایکروسافت به آدرس زیر، می توانید اطلاعات کامل تری در رابطه با این قابلیت دریافت کنید:

https://devblogs.microsoft.com/directx/directstorage-api-download/

در این فاصله، گیمرها می توانند سیستم های خود را برای استفاده بهینه تر از این قابلیت، از لحاظ سخت افزاری بهینه کنند. ویژگی DirectStorage با استاندارد PCIe 3.0 سازگار است، اما برای اجرای بهتر و سریع تر آن بهتر است از استاندارد PCIe 4.0 استفاده شود.

اگر سیستم شما از DirectStorage پشتیبانی نمی کند، نگران نباشید. شما می توانید بازی ها را به همین شکل فعلی بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید؛ حتی زمانی که توسعه دهندگان بازی ها این قابلیت را به بازی ها اضافه کنند! پس هیچ جای نگرانی وجود ندارد و مثل سابق می توانید بازی هایی را که در حال حاضر در حال انجام دادن هستید، ادامه دهید و حتی بازی های جدیدتر را نیز بر روی کامپیوتر فعلی تان نصب کنید.

ویندوز 11 اکنون با DirectStorage سازگار شده و بازی ها را سریع تر از قبل لود می کند

ویژگی DirectStorage با سیستم عامل ویندوز 10 هم سازگار است. اما مایکروسافت توصیه کرده که کاربران ویندوز 11 برای اجرای بازی از آن استفاده کنند. در نسخه جدید سیستم عامل ویندوز، متدهای ذخیره سازی و دسترسی به اطلاعات ارتقا یافته است. همچنین ویندوز 11 نسبت به نسخه های قبلی برای گیمینگ بهینه سازی شده و کاربران می توانند به تجربه بهتری از انجام بازی بر روی آن دست پیدا کنند. همان طور که اشاره شد، DirectStorage تا پیش از این به طور اختصاصی برای کنسول های بازی Xbox Series X|S طراحی شده است و اکنون مایکروسافت آن را به جدیدترین نسخه سیستم عامل خود نیز آورده است.

منبع: windowscentral