اگر به تازگی آیفون 14 خریده اید، بهتر است تا یک قاب هم به آن بیندازید و از گوشی گران قیمت خود در برابر آسیب های غیر قابل پیش بینی محافظت کنید. با وجود اینکه تمام مدل های خانواده آیفون 14 به کاور مقاوم Ceramic Shield مجهز هستند، اما باز هم ممکن است این کاور برای محافظت از گوشی شما در برابر ضربه های سخت، سقوط از ارتفاع یا خراشیدگی های عمیق کافی نباشد. پس به نظر می رسد که استفاده از قاب برای آیفون 14 امری اجتناب ناپذیر است!

با وجود اینکه قاب های متنوع و با کیفیتی برای آیفون 14 در بازار موجود است، اما ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که «آیا واقعاً پس از خرید یک آیفون 800 دلاری، باز هم باید برای خرید قاب پول خرج کنم؟». این سؤال به خصوص برای کسانی که آیفون 13 داشته اند، بیشتر پیش می آید! این افراد از خود می پرسند که «آیا نمی توان از همین قاب آیفون 13 برای آیفون 14 هم استفاده کنم؟!». جواب این سؤال به طور کوتاه «بله» است، اما برای برخی از مدل های آیفون 14، نه همه آنها!

آیا قاب آیفون 13 برای آیفون 14 هم کاربرد دارد؟

آیا قاب آیفون 13 برای آیفون 14 هم کاربرد دارد؟

آیفون 13 و 14 شباهت ظاهری زیادی به یکدیگر دارند و مشخصات فنی آنها نیز به هم نزدیک است. خبر خوب این است که ابعاد و سایز آیفون 13 چندان تفاوتی با آیفون 14 ندارد و شما می توانید از یک قاب بر روی هر دوی آنها استفاده کنید! البته آیفون 14 کمی نسبت به نسل قبلی ضخیم تر است، اما تفاوت های کلی آنها جزئی است و به حدی نیست که بتواند مانع از استفاده قاب آیفون 13 بر روی آیفون 14 شود! پس اگر از کاربران آیفون 13 هستید و به تازگی یک آیفون 14 خریده اید، نیازی به خرج کردن دوباره پول برای خرید قاب ندارید!

آیا قاب آیفون 13 پرو برای آیفون 14 پرو هم کاربرد دارد؟

آیا قاب آیفون 13 پرو برای آیفون 14 پرو هم کاربرد دارد؟

متأسفانه سخت افزار آیفون 13 پرو و آیفون 14 پرو کاملاً با یکدیگر تفاوت دارد و در نتیجه نمی توان از یک قاب بر روی هر دوی آنها استفاده کرد. آیفون 14 پرو دوربین بزرگتری دارد و جایگاه دکمه های آن تغییر کرده است. به این ترتیب قاب آیفون 13 پرو بر روی آن قابل نصب نیست.

آیا قاب آیفون 13 پرو مکس برای آیفون 14 پرو مکس هم کاربرد دارد؟

قاب گوشی آیفون 13 پرو مکس با یک گوشی آیفون 14 پرو مکس یا آیفون 14 پلاس فیت «نمی شود». این گوشی ها با هم تفاوت های ساختاری دارند و آیفون 14 پرو مکس به دوربین بزرگتری نسبت به دو مدل دیگر مجهز شده است. ضمن اینکه جایگاه دکمه ها در این مدل نیز تغییر پیدا کرده است. پس باید یک قاب مستحکم و ضد ضربه سازگار با گوشی آیفون 14 پرو مکس تهیه کنید و قاب قدیمی خود را کنار بگذارید!

آیا می توان از قاب آیفون 14 برای مدل های دیگر موجود در این سری استفاده کرد؟

آیا می توان از قاب آیفون 14 برای مدل های دیگر موجود در این سری استفاده کرد؟

اینکه مدل های مختلف آیفون 14 با همدیگر عرضه شده اند، دلیل شباهت کامل آنها با یکدیگر نیست! به دلیل تفاوت های ساختاری، شما نمی توانید از قاب های سازگار با یک مدل آیفون 14 بر روی یک مدل دیگر استفاده کنید. گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 پرو به صفحه نمایش 6.1 اینچی مجهزند، در حالیکه سایز صفحه نمایش مدل های آیفون 14 پلاس و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچ است. همچنین مدل های پرو و پرو مکس به یک لنز دوربین اضافه تر مجهز هستند که باعث تفاوت سخت افزار آنها با مدل های دیگر شده است. پس نمی توان از یک قاب آیفون 14 بر روی یکی دیگر از مدل های موجود در این سری استفاده کرد.

منبع: digitaltrends