سونی تلاش زیادی می کند تا خود را به نوعی به برند اپل در بازار گوشی های هوشمند نزدیک کند و در برخی موارد به هدف خود نیز رسیده است! البته این موفقیت در زمینه گوشی های پرچم دار و بالا رده که در انحصار سامسونگ و برندهای چینی است، حاصل نشده است! بلکه مطابق با گزارش ها، این غول ژاپنی دنیای تکنولوژی در حال کار بر روی یک گوشی جمع و جور و کوچک است که شباهت زیادی به یکی از آیفون های اقتصادی اپل دارد. این گوشی که Xperia Ace 3 نام دارد می تواند یک رقیب جدی برای iPhone SE 2022 اپل به شمار آید.

گوشی جدید Sony Xperia Ace 3  شباهت زیادی به iPhone SE 2022 دارد

شباهت این گوشی جدید سونی به گوشی های سری iPhone SE اپل به اندازه ای است که می توان آن را یک بازسازی از این گوشی ها از لحاظ طراحی ظاهری دانست. اخیراً تصاویر جدیدی از این گوشی منتشر شده که با مشاهده آنها می توان به ظاهر جعبه ای (boxy) آن پی برد! خصوصیتی که پیش از این در گوشی های اقتصادی آیفون SE نیز مشاهده شده بود.

این گوشی که به عنوان جانشین Sony Xperia Ace 2 به بازار عرضه می شود، به یک صفحه نمایش کاملاً تخت 5.5 اینچی (همانند نسخه های قبلی) مجهز است. هنوز در رابطه با رزولوشن، رفرش ریت و دیگر مشخصات صفحه نمایش این گوشی اطلاعاتی اعلام نشده است. صفحه نمایش 5.5 اینچی در روزهایی که اکثر برندهای حاضر در بازار گوشی های اندرویدی مشغول تولید گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ هستند، می تواند سبب تمایز این گوشی شود و توجه کاربران را به سمت خود جلب نماید. البته اپل یک استثناء به شمار می آید؛ چرا که هر سال گوشی های کوچک و جمع و جوری را تحت عنوان آیفون SE راهی بازار کرده است.

گوشی جدید Sony Xperia Ace 3  شباهت زیادی به iPhone SE 2022 دارد

آخرین گوشی جمع و جور اپل، iPhone SE 2022 نام دارد که دارای ابعاد 138.4x67.3x7.3 میلی متر است. جالب است بدانید که گوشی Xperia Ace 3 نیز با ابعاد 139.7x68.6x9.1 میلی متر راهی بازار می شود و شباهت زیادی به آیفون SE 2022 از لحاظ اندازه دارد.

در عکس های فاش شده از گوشی سونی Xperia Ace 3 شاهد یک بریدگی U شکل در بالای صفحه نمایش آن هستیم که دوربین سلفی گوشی در آن قرار گرفته است. پیش بینی می شود که در این گوشی حسگر عمق 2 مگاپیکسلی که در نسخه قبلی به کار رفته بود، با یک دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی جایگزین شود.

از دیگر اخبار غیر رسمی منتشر شده در رابطه با گوشی سونی Xperia Ace 3، می توان به قدرت گرفتن آن از تراشه 5 نانومتری اسنپ دراگون 888 اشاره کرد که از شبکه 5G پشتیبانی می کند. اگر این خبر صحیح باشد، می توان این ویژگی را یک قدم رو به جلوی بزرگ نسبت به گوشی Xperia Ace 2 دانست که در آن از تراشه 12 نانومتری مدیاتک Helio P35 استفاده شده است. همچنین این گوشی به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، حسگر اثر انگشت در بخش کناری و جک هدفون 3.5 میلی متری مجهز است.

منبع: androidcentral