iQOO زیرشاخه ای از برند Vivo است که بیشتر بر روی تولید گوشی های مخصوص بازی تمرکز دارد. این شرکت به تازگی یک گوشی جدید با نام iQOO Neo6 SE را به بازار عرضه کرده است که در آن از تراشه اسنپ دراگون 870 و دوربین سه گانه 64 مگاپیکسلی استفاده شده است. در این مقاله به مشخصات این گوشی جدید نگاهی انداخته ایم.

صفحه نمایش و طراحی ظاهری

گوشی iQOO Neo6 SE به بازار چین عرضه شد؛ بیایید نگاهی به مشخصات آن بیندازیم!

پنل پشتی گوشی iQOO Neo6 SE به صورت تخت و کناره های آن به صورت خمیده طراحی شده است. سطح بدنه این گوشی دارای حالت مات است و نور را انعکاس نمی دهد. ماژول دوربین این گوشی به شکل مستطیلی طراحی شده و در آن شاهد قرارگیری سه دوربین به همراه فلش LED هستیم. دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا نیز در کناره سمت راست بدنه آن تعبیه شده است.

گوشی iQOO Neo6 SE به بازار چین عرضه شد؛ بیایید نگاهی به مشخصات آن بیندازیم!

در پنل جلویی گوشی iQOO Neo6 SE، صفحه نمایش 6.62 اینچی گوشی را مشاهده می کنیم که از نوع E4 AMOLED بوده و از رزولوشن FHD+ برخوردار است. این صفحه نمایش دارای میزان روشنایی 1300 nits است و از نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز بهره می برد. صفحه نمایش این گوشی iQOO از عمق رنگ 10 بیت پشتیبانی می کند و با فناوری HDR10+ سازگار است. همچنین این صفحه نمایش از نرخ لمسی 1200 هرتز در هنگام گیمینگ برخوردار است. در قسمت میانی بالای صفحه نمایش گوشی iQOO Neo6 SE شاهد قرارگیری یک punch-hole هستیم که دوربین سلفی گوشی در آن قرار گرفته است.

مشخصات فنی

گوشی iQOO Neo6 SE از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 870 قدرت می گیرد و در آن از 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 استفاده شده است. این گوشی قادر است تا حتی پس از یک ساعت اجرای بازی “Honor of Kings”، نرخ فریم 118.6 فریم در ثانیه را ثبت کند!

برای خنک سازی این گوشی از سیستم مبتنی بر مایع استفاده شده است. این سیستم از پنج لایه گرافیت فوق العاده نازک تشکیل شده و در مجموع محدوده ای به اندازه 36907 میلی متر مربع را پوشش می دهد. به این ترتیب اجرای بازی های سنگین باعث افزایش دمای گوشی و آسیب دیدن آن نمی شود.

گوشی iQOO Neo6 SE به بازار چین عرضه شد؛ بیایید نگاهی به مشخصات آن بیندازیم!

در این گوشی از اسپیکرهای استریو و موتور خطی با محور X استفاده شده که تجربه گیمینگ را برای کاربر ارتقا می دهند. همچنین این دستگاه موفق به اخذ تأییدیه لیگ مسابقات KPL شده است.

باتری به کار رفته در این گوشی 4700 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از فست شارژ با توان 80 وات پشتیبانی می کند. iQOO ادعا کرده است که باتری این گوشی در عرض 30 دقیقه از صفر تا صد شارژ می شود. لازم به ذکر است که این گوشی همراه با سیستم عامل OriginOS که براساس اندروید 12 توسعه یافته عرضه می شود.

دوربین

گوشی iQOO Neo6 SE به بازار چین عرضه شد؛ بیایید نگاهی به مشخصات آن بیندازیم!

دوربین اصلی گوشی iQOO Neo6 SE دارای رزولوشن 64 مگاپیکسل است و از تثبیت کننده تصویر اپتیکال بهره می برد. در کنار این دوربین از یک دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی استفاده شده است. iQOO همچنین در این گوشی از فناوری کاهش نویز در هنگام ثبت عکس های چند فریمی استفاده کرده که بر مبنای هوش مصنوعی توسعه پذیرفته است. این گوشی در هنگام ثبت عکس در نور کم نیز عملکردی عالی از خود ارائه می دهد. دوربین سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسلی است.

قیمت و زمان عرضه

گوشی iQOO Neo6 SE در سه رنگ نارنجی، آبی گرادیانت و سبز گرادیانت عرضه می شود. نسخه 8GB+128GB این گوشی دارای قیمت 300 دلار و نسخه 8GB + 256GB آن دارای قیمت 345 دلار است. همچنین نسخه 12GB + 256GB این گوشی با قیمت 375 دلار راهی بازار می شود. این گوشی از تاریخ 11 ماه می در چین قابل پیش خرید خواهد بود.

منبع: gizmochina