برند TCL بیشتر برای ساخت تلویزیون شناخته می شود؛ اما این شرکت در زمینه ساخت گوشی های هوشمند هم فعالیت دارد. بیشتر گوشی های تولید شده توسط TCL در رده گوشی های پایین رده یا اقتصادی جای دارند. پیش از این شاهد عرضه گوشی های سری TCL 30 از این شرکت بوده ایم. حالا تی سی ال قصد دارد تا این خانواده را بزرگتر کرده و یک عضو جدید به نام TCL 30 LE به آن اضافه کند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که از زمان رونمایی از گوشی هوشمند TCL 30 LE چند ماهی می گذرد، اما این گوشی به تازگی به بازارهای کشور ایالات متحده آمریکا وارد شده است. این گوشی اقتصادی جدید برند TCL در بازار آمریکا حدود 104 دلار قیمت دارد.

گوشی اقتصادی TCL 30 LE با قیمت 104 دلار به بازار آمریکا وارد شد

سخت افزار گوشی TCL 30 LE از تراشه مدیاتک Helio A22 به همراه 3 گیگابایت حافظه رم تشکیل شده است. همچنین ظرفیت حافظه ذخیره سازی داخلی این گوشی 32 گیگابایت اعلام شده است. این گوشی به اسلات کارت حافظه microSD نیز مجهز است و کاربر می تواند با استفاده از این گوشی اندرویدی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، تا ظرفیت 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داشته باشد.

صفحه نمایش گوشی TCL 30 LE 6.1 اینچ سایز دارد و رزولوشن HD+ را که معادل با 1560x720 پیکسل است، ارائه می دهد. صفحه نمایش این گوشی توسط NXTVISION ساخته شده و در بالای آن یک بریدگی U شکل دیده می شود. این بریدگی محل قرارگیری دوربین سلفی گوشی است.

گوشی اقتصادی TCL 30 LE با قیمت 104 دلار به بازار آمریکا وارد شد

مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم، مشخصات دوربین گوشی TCL 30 LE است. دوربین پشت این گوشی از رزولوشن 13 مگاپیکسل برخوردار است و در گوشه سمت چپ بالای بدنه قرار گرفته است. همچنین دوربین جلوی این گوشی دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل است و سلفی های با کیفیتی را ثبت می کند. ضمن اینکه برقراری تماس تصویری با استفاده از این دوربین امکان پذیر است. توجه داشته باشید که این گوشی فقط دارای یک دوربین پشت است.

گوشی TCL 30 LE از سیستم عامل اندروید 12 پشتیبانی می کند. اما اطلاعاتی مبنی بر اینکه این گوشی آپدیت های نسخه های بعدی اندروید را دریافت می کند یا خیر، منتشر نشده است. به این ترتیب به احتمال بسیار زیاد آپدیت اندروید 13 و نسخه های بعد از آن برای این گوشی ارائه نخواهد شد. البته این موضوع برای یک گوشی پایین رده چندان هم جای تعجبی ندارد.

گوشی اقتصادی TCL 30 LE با قیمت 104 دلار به بازار آمریکا وارد شد

لازم به ذکر است که باتری به کار رفته در گوشی TCL 30 LE از ظرفیتی معادل با 3000 میلی آمپر ساعت بهره می برد. با یک بار شارژ کردن باتری این گوشی، تا 24 ساعت بدون نیاز به شارژ دوباره می توانید از آن استفاده کنید. این گوشی اقتصادی TCL از فناوری فست شارژ پشتیبانی نمی کند.

شاید برایتان این نکته هم جالب باشد که گوشی TCL 30 LE در امریکا فقط از طریق فروشگاه های Verizon و Walmart قابل تهیه است. این گوشی 104 دلاری برای رقابت با گوشی های اندرویدی اقتصادی موجود در بازار عرضه شده است.

منبع: gizmochina