متعاقب معرفی رسمی تراشه پرچم دار جدید کوالکوم Snapdragon 8+ Gen 1، ایسوس فوراً اعلام کرده است که از این تراشه استفاده خواهد کرد. ایسوس برنامه دارد تا این تراشه را برای آپدیت سالانه گوشی های گیمینگ شناخته شده سری ROG خود مورد استفاده قرار دهد.

در سال 2022، ایسوس با افتخار اعلام کرده است که گوشی های سری ROG Phone 6 را برای عرضه در کشور چین و همچنین بازارهای جهانی آماده کرده است. این سری اولین گوشی های گیمینگ در دنیا هستند که در آنها از تراشه پرچم دار جدید Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می شود.

ایسوس اعلام کرده که گوشی ROG Phone 6 را با تراشه جدید Snapdragon 8+ Gen 1 عرضه می کند

این خبر بر روی اکانت رسمی اینستاگرام ROG Global قرار گرفته است. در آخرین پست ایسنتاگرام این شرکت تأیید شده است که پرچم دار بعدی این سری از گوشی های ایسوس، گوشی ROG Phone 6، به بازارهای جهانی عرضه می شود و به همین دلیل طرفداران محصولات ROG از این بابت فوق العاده هیجان زده شده اند! جالب اینجاست که اکانت رسمی ASUS ROG به کامنت هواداران در رابطه با تاریخ عرضه این گوشی موبایل پاسخ داده و اعلام کرده که این گوشی به زودی رونمایی خواهد شد.

ایسوس اعلام کرده که گوشی ROG Phone 6 را با تراشه جدید Snapdragon 8+ Gen 1 عرضه می کند

این خبر بر روی شبکه اجتماعی Weibo در چین نیز منتشر شده است. در آخرین پست قرار گرفته در این شبکه اجتماعی، ROG تأیید کرده است که سری ROG Phone 6 در نسخه Tencent راهی بازار کشور چین می شود. تفاوت آن با نسخه جهانی این است که بر روی پنل پشتی این گوشی برند “Tencent Games” دیده می شود و در آن از نرم افزارهای کاملاً متفاوتی استفاده شده است. علیرغم این تفاوت ها، نسخه Tencent گوشی های ROG Phone 6 همچنان به تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز خواهد بود و در این مورد تفاوتی با نسخه جهانی نخواهد داشت.

ایسوس اعلام کرده که گوشی ROG Phone 6 را با تراشه جدید Snapdragon 8+ Gen 1 عرضه می کند

در حال حاضر تنها برند دیگری که اعلام کرده از تراشه کوالکوم Snapdragon 8+ Gen 1 در گوشی پرچم دار بعدی خود استفاده می کند، برند Realme است. این شرکت اعلام کرده که گوشی Realme GT 2 Master Explorer Edition از این تراشه قدرت خواهد گرفت. اما دیگر شرکت های تولید کننده گوشی های اندرویدی مانند شیائومی، موتورولا، iQOO و وان پلاس اطلاعات دقیقی را در این رابطه منتشر نکرده اند. در واقع این شرکت ها به صورت ضمنی تأیید کرده اند که این تراشه را در پرچم داران خود در آینده مورد استفاده قرار می دهند، اما به نام گوشی و زمان عرضه آن اشاره ای نکرده اند. با این حال به طور قطع می توان گفت که تراشه اسنپ دراگون 8+ Gen 1 در آینده ای نزدیک به طور گسترده توسط شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از گوشی های پرچم دار اندرویدی در آینده از این تراشه قدرت خواهند گرفت. تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 به عنوان نسل جدید چیپست های موبایل کوالکوم شناخته می شود که نسبت به نسل قبلی از لحاظ قدرت پردازشی و اجرای پردازش های گرافیکی ارتقاهای چشمگیری پیدا کرده است.

منبع: gizmochina