بنا بر گزارش های ارائه شده، انویدیا در عرضه کارت گرافیک های سری RTX 40 تأخیر خواهد داشت. این میزان تأخیر احتمالاً تا ماه های پایانی سال به طول می انجامد. این خبر توسط چندین منبع معتبر و موثق تأیید شده و وب سایت شناخته شده VideoCardz هم آن را پوشش داده است. مطابق با این اخبار، کارت گرافیک های RTX 4090 و RTX 4080 و RTX 4070 یک ماه دیرتر از برنامه ریزی اعلام شده قبلی به بازار عرضه خواهند شد. این پردازنده های گرافیکی به ترتیب در ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر 2022 راهی بازار می شوند. جالب اینجا است که تمامی منابعی که این خبر را اعلام کرده اند به این نکته هم اشاره کرده اند که تاریخ ذکر شده ممکن است مجدداً تغییر کند!

گویا عرضه کارت گرافیک های سری RTX 40 انویدیا با تأخیر انجام خواهد شد

کارت گرافیک های سری RTX 40 به اذعان اکثر قریب به اتفاق کارشناسان دنیای تکنولوژی، در میان بهترین کارت گرافیک های دنیا در سال 2022 قرار خواهد گرفت. این کارت گرافیک ها بر مبنای معماری Ada Lovelace انویدیا ساخته شده اند و بر اساس فرآیند N4 شرکت TSMC ساخته شده است.

مطابق با اطلاعاتی که وب سایت VideoCardz جمع آوری کرده، برنامه زمان بندی قبلی و جدید کارت گرافیک های سری RTX 40 به این صورت خواهد بود:

گویا عرضه کارت گرافیک های سری RTX 40 انویدیا با تأخیر انجام خواهد شد

* کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4090: ابتدا اعلام شده بود این کارت گرافیک در ماه آگوست 2022 (مرداد) روانه بازار می شود؛ اکنون اعلام شده که تاریخ عرضه آن ماه سپتامبر (شهریور) خواهد بود.

* کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4080: تاریخ معرفی رسمی از این کارت گرافیک ماه سپتامبر (شهریور) بود که به ماه اکتبر (مهر) تغییر پیدا کرده است.

* کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070: پیش از این قرار بود این کارت گرافیک در ماه اکتبر (مهر) در دسترس عمومی قرار گیرد اما زمان بندی جدید برای عرضه آن ماه نوامبر (آبان) اعلام شده است.

علاوه بر این، انویدیا اعلام کرده است که کارت گرافیک GTX 1630 هم با تأخیر روانه بازار می شود. وب سایت VideoCardz اعلام کرده است که انویدیا زمان عرضه نهایی این کارت گرافیک را در حالت «در دست بررسی» قرار داده و هنوز تصمیم قطعی خود در این رابطه را اعلام نکرده است. البته این منبع خبری خاطر نشان کرده است که شرکت هایی که با انویدیا همکاری می کنند، کارت گرافیک GTX 1630 را ساخته اند و این محصول هم اکنون در مراحل نهایی عرضه قرار دارد. همچنین گفته شده است که طراحی بسته بندی آن نیز انجام شده و توسط انویدیا مورد تأیید هم قرار گرفته است. پس به احتمال بسیار زیاد به زودی شاهد اعلام تاریخ عرضه این کارت گرافیک های جدید انویدیا به بازار خواهیم بود.

گویا عرضه کارت گرافیک های سری RTX 40 انویدیا با تأخیر انجام خواهد شد

باید مجدداً به این نکته هم اشاره کنیم که تاریخ های ذکر شده در این مقاله برای زمان معرفی رسمی کارت گرافیک های سری RTX 40 انویدیا قطعی نیست و ممکن است در هفته های آتی توسط انویدیا تغییر کند. شما می توانید آخرین اخبار در این زمینه و سایر حوزه های تکنولوژی را بر روی وب سایت ایده برتر پارسیان دنبال کنید.

منبع: windowscentral