شرکت همکار انویدیا در تولید کارت گرافیک، Galaxy، با برخی از طراحان کاراکترهای کارتونی همکاری کرده و یک محصول عجیب و غریب با طراحی متفاوت را در تعداد محدود تولید کرده است! همکاری بین گلکسی با Dodowo، Bemoe و Station B احتمالاً به عجیب ترین کارت گرافیک GeForce RTX 30 که تا به حال دیده اید، منجر شده است! این کارت گرافیک بر مبنای یک شخصیت کارتونی چینی با رنگ سبز طراحی شده است!

کارت گرافیک Galaxy RTX 3060 با طراحی کارتونی و متفاوت عرضه می شود!

تصویری که بر روی بدنه این کارت گرافیک دیده می شود، مربوط به کاراکتری به نام Caigu در یک انیمیشن چینی به Dodowo است! کاربرانی که به این انیمیشن علاقه داشته باشند، احتمالاً جذب این کارت گرافیک خواهند شد. جالب اینجا است که در بسته بندی این کارت گرافیک لوازم جانبی دیگری نیز قرار گرفته که همگی با تم این شخصیت کارتونی طراحی شده اند. این لوازم جانبی شامل یک ماوس پد زیبا با ابعاد 360x275 میلی متر، یک پایه نگهدارنده هوشمند مجهز به ساعت، یک تاس مربعی شکل 55 میلی متری به همراه شش کارت و یک جعبه هدیه می شود.

کارت گرافیک Galaxy RTX 3060 با طراحی کارتونی و متفاوت عرضه می شود!

از طراحی فانتزی و محتوای بسته بندی کارت گرافیک Galaxy RTX 3060 که بگذریم، باید بگوییم که این کارت گرافیک چیز خاص تر و متفاوت تر دیگری ندارد! در واقع این کارت گرافیک از لحاظ عملکرد کاملاً به دیگر سیستم های مجهز به پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3060 شباهت دارد. به طور کلی پردازنده گرافیکی RTX 3060 توانایی اجرای بازی های جریان اصلی AAA را با رزولوشن 1080p و فریم ریت بالا دارد و از تکنولوژی های روز دنیای کارت گرافیک ها مانند رهگیری پرتوی لحظه ای، DLSS و NVIDIA Reflex پشتیبانی می کند. تمامی این مشخصات در کارت گرافیک فانتزی ساخت برند Galaxy هم دیده می شود.

کارت گرافیک Galaxy RTX 3060 با طراحی کارتونی و متفاوت عرضه می شود!

این کارت گرافیک که قرار است به تعداد محدود تولید شود، دارای سه فن خنک کننده است که البته تفاوت چندانی با مدل های دو فنه مشابه موجود در بازار ندارد. همچنین این کارت گرافیک از قابلیت نورپردازی RGB در قسمت لوگو و فن ها برخوردار است.
طراحی خاص و عجیب کارت گرافیک Galaxy RTX 3060 می تواند ریسک زیادی برای این شرکت به همراه داشته باشد. چرا که کاربرانی که با انیمیشن چینی Dodowo آشنایی ندارند، مسلماً تمایلی به خرید این کارت گرافیک از خود نشان نخواهند داد! حتی کاربران چینی که این انیمیشن را می شناسند، ممکن است طرفدار پر و پا قرص این کاراکتر سبز رنگ نباشند! به این ترتیب قطعاً مشتریان کارت گرافیک Galaxy RTX 3060 محدود خواهند بود و شاید به همین دلیل است که شرکت گلکسی تصمیم گرفته فقط تعداد محدودی از آن را تولید کند.

به طور دقیق تر باید گفت که کارت گرافیک Galaxy RTX 3060 به تعداد محدود 500 عدد تولید می شود و به زودی به بازار عرضه می شود. قیمت این کارت گرافیک حدود 460 دلار اعلام شده است. در مجموع این کارت گرافیک به جز طراحی فانتزی، در سایر فاکتورها با کارت گرافیک های استاندارد RTX 3060 موجود در بازار تفاوت چندانی ندارد.

منبع: tomshardware