مدت زمان زیادی است که شایعاتی مبنی بر تولید یک Mac Mini قدرتمندتر توسط اپل به گوش می رسد. اکنون مارک گورمن، تحلیل گر شناخته شده بلومبرگ، این موضوع را تصدیق کرده و اعلام کرده است که این دستگاه به احتمال بسیار زیاد از تراشه جدید M2 Pro اپل قدرت خواهد گرفت.

گورمن عنوان کرده است که اپل تقریباً آماده رونمایی از یک M2 Mac Mini و یک M2 Pro Mac Mini است که به احتمال زیاد اپل آن را Mac Mini Pro نام گذاری خواهد کرد. این کامپیوتر جمع و جور جدید از همان طراحی آشنا و جعبه ای شکل نسل های قدیمی خود برخوردار خواهد بود.

مارک گورمن در این رابطه گفته است: «انتظار می رود که اپل مک مینی های خود را با تراشه های M2 و M2 Pro به روز رسانی کند. به نظر من این دستگاه های جدید از لحاظ ظاهری هیچ تغییر اساسی نسبت به قبل نخواهند داشت».

احتمالاً شاهد تولید یک Mac Mini قدرتمندتر و عرضه زودهنگام آن به بازار خواهیم بود

تراشه جدید M2 اپل مک مینی به روز رسانی شده را قدرت خواهد داد. در حالی که در نسخه Pro شاهد استفاده از تراشه هنوز به بازار نیامده M2 Pro خواهیم بود. این تراشه به هشت هسته پرفورمنس و چهار هسته افزایش بازدهی مجهز است. این طور که به نظر می رسد، تراشه M2 Pro نسبت به نسخه M2 از لحاظ گرافیکی عملکرد بهتری را ارائه خواهد داد؛ چرا که پردازنده گرافیکی به کار رفته در آن دارای هسته های بیشتری است.

بد نیست بدانید که اپل از سال 2020 در حال کار کردن بر روی یک M1 Pro Mac Mini بوده است. این دستگاه قرار بود تا در اواخر سال گذشته یا اوایل سال جاری به بازار عرضه شود. اما منابع گورمن اعلام کرده اند که در حال حاضر تولید مک مینی با تراشه M1 Pro از دستور کار اپل خارج شده است. موضوعی که منطقی به نظر می رسد. چرا که تراشه جایگزین M1 Pro هم اکنون به صورت عملیاتی در دستگاه هایی مانند مک بوک M2 MacBook Air و مک بوک پرو 13 اینچ مورد استفاده قرار گرفته است.

احتمالاً شاهد تولید یک Mac Mini قدرتمندتر و عرضه زودهنگام آن به بازار خواهیم بود

وب سایت 9to5Mac نیز با همکاری با منابع گورمن، به اطلاعات بالا اضافه کرده است که M2 Mac Mini با کدنام J473 و M2 Pro Mac Mini با کدنام J474 عرضه می شوند. اپل اعلام کرده است که برنامه ای برای تولید یک مک مینی با تراشه M2 Max یا M2 Ultra ندارد.

دستگاه M2 Pro Mini مستقیماً با Mac Studio خود اپل که سال گذشته به بازار آمد، رقابت خواهد کرد. وب سایت 9to5Mac به این نکته هم اشاره کرده است که گورمن فکر می کند اپل تولید دستگاه مک استودیو با تراشه M1 را نیز به زودی از برنامه خارج خواهد کرد.

احتمالاً شاهد تولید یک Mac Mini قدرتمندتر و عرضه زودهنگام آن به بازار خواهیم بود

در این بین به نظر می رسد که دستگاه M2 Pro Mac Mini زودتر به بازار عرضه شود. احتمالاً از این دستگاه در رویداد پاییزی اپل که در اکتبر یا نوامبر برگزار می شود، رونمایی خواهد شد. همچنین در این رویداد به احتمال زیاد شاهد رونمایی از مک بوک پروهای 14 و 16 اینچ با تراشه های M2 Pro و M2 Max و آیپد پرو 11 اینچ با تراشه M2 خواهیم بود.

منبع: digitaltrends