لپ تاپ های سری Gram شرکت LG با قابلیت حمل و جابجایی آسان شناخته می شوند. همان طور که از نام این سری مشخص است، این لپ تاپ ها دارای وزن سبکی هستند و اکنون LG یک محصول کاملاً متفاوت به این سری اضافه کرده است: یک مانیتور قابل حمل! مانیتور قابل حمل جدید LG Gram +View 16MQ70 به طور اختصاصی برای این سری از لپ تاپ ها عرضه شده و دارای سایز 16 اینچ است. همچنین در این مانیتور از پنل IPS با رزولوشن 2560x1600 پیکسل استفاده شده است. لازم به ذکر است که این مانیتور از طریق رابط USB-C به لپ تاپ متصل می شود.

مانیتور 16 اینچی قابل حمل LG Gram +View عرضه شد

به طور معمول، مانیتورهای پرتابل USB-C با سایز 15.6 اینچ و با رزولوشن Full HD در بازار موجود هستند. اما با عرضه نسخه های جدید لپ تاپ در سال 2022، صفحه نمایش 16 اینچی به دلیل ارائه رزولوشن بالاتر و نسبت تصویر مربعی شکل، محبوبیت بیشتری از گذشته پیدا کرده اند. مانیتور جدید LG Gram +View 16MQ70 تمام این مشخصات به روز را در خود جای داده و یک صفحه نمایش 16 اینچی با رزولوشن WQXGA و نسبت تصویر 16:10 را در اختیار شما قرار می دهد. رزولوشن عمودی اضافه تر این مانیتور ال جی می تواند کارایی بیشتری نسبت به صفحه نمایش های دارای نسبت تصویر 16:9 داشته باشد و محتوای بصری را به شکل دقیق تری به نمایش بگذارد. بر حسب اتفاق، لپ تاپ LG Gram 16 (2022) نیز دارای صفحه نمایشی با همین مشخصات است و از این جهت می توان این مانیتور قابل حمل را به طور کامل با آن سازگار دانست. به طوری که رنگ ها و جزئیات بر روی هر دو صفحه نمایش به شکلی یکسان نمایش داده خواهند شد. پس با خیال راحت می توان از مانیتور LG Gram +View 16MQ70 در کنار لپ تاپ LG Gram 16 (2022) استفاده کرد.

مانیتور 16 اینچی قابل حمل LG Gram +View عرضه شد

مشخصات فیزیکی مانیتور LG Gram +View 16MQ70 به عنوان یک مانیتور قابل حمل اهمیت زیادی دارد. این دستگاه دارای ابعاد 360x245.5x8.3 است و ضخامت آن در فقط در حدود یک سوم اینچ است! همچنین وزن این مانیتور برابر با 670 گرم بدون کاور Folio و 990 گرم همراه با کاور Folio است. شما می توانید از کاور یا پایه برای قرار دادن این مانیتور بر روی میز استفاده کنید یا از آن همانند یک آیپد استفاده کنید!

در رابطه با دیگر مشخصات فنی مانیتور LG Gram +View 16MQ70 باید بگوییم که این مانیتور توانایی نمایش 16.7 میلیون رنگ را دارد و محدوده رنگ DCI-P3 99% را پوشش می دهد. همچنین این مانیتور از نسبت کنتراست 1200:1 و میزان روشنایی 350 nits بهره می برد. سایر مشخصات این مانیتور قابل حمل شامل نرخ تازه سازی تصویر 60 هرتز، زمان پاسخ دهی 30 میلی ثانیه و زاویه دید 170 درجه می شود. لازم به ذکر است که این مانیتور به دو پورت USB Type-C مجهز است که در حالت DP Alt Mode نیز قابل استفاده هستند. علاوه بر سیگنال های ویدئویی، انرژی مورد نیاز مانیتور نیز از طریق رابط USB-C به آن منتقل می شود. هنوز اطلاعاتی در رابطه با مشخصات باتری این مدل توسط شرکت LG منتشر نشده است.

مانیتور 16 اینچی قابل حمل LG Gram +View عرضه شد

عکس های منتشر شده از مانیتور LG Gram +View 16MQ70 نشان می دهند که این مانیتور به هر دو صورت افقی و عمودی قابل استفاده است. این مانیتور به زودی همراه با قیمت تخمینی 349 دلار راهی بازارهای کشور آمریکا خواهد شد.

منبع: tomshardware