حدود چند هفته پیش بود که شرکت Realme یک لپ تاپ جدید را برای عرضه در کشور چین معرفی کرد. این لپ تاپ که Realme Notebook Air نام دارد، به تازگی برای خرید عمومی در کشور چین در دسترس قرار گرفته است. به همین بهانه تصمیم گرفته ایم تا به مشخصات این لپ تاپ نگاهی بیندازیم. با ما همراه باشید.

ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که لپ تاپ Realme Notebook Air در دو مدل با پیکربندی حافظه متفاوت عرضه شده است. مدل اول به 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی مجهز است و با برچسب قیمت 489 دلار راهی بازار شده است. مدل دوم نیز 8 گیگابایت رم دارد اما ظرفیت حافظه ذخیره سازی داخلی آن 512 گیگابایت است. این مدل حدود 519 دلار قیمت گذاری شده است.

لپ تاپ Realme Notebook Air با قیمت 489 دلار در چین در دسترس قرار گرفت

صفحه نمایش لپ تاپ Realme Notebook Air از رزولوشن فول اچ دی بهره می برد و 14 اینچ سایز دارد. به طور دقیق تر باید گفت که رزولوشن صفحه نمایش این لپ تاپ برابر با 1920x1200 پیکسل است که اندکی از فول اچ دی بهتر است. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که صفحه نمایش این لپ تاپ 88 درصد از سطح پنل داخلی را پوشانده و حاشیه های اطراف آن نسبتاً زیاد هستند. بدنه لپ تاپ Realme Notebook Air تماماً از فلز ساخته شده و به همین دلیل کار کردن با آن حس کار کردن با یک لپ تاپ رده بالا را به شما القا می کند! ضخامت این دستگاه نیز 4.9 میلی متر است. پس برای حمل و جابجایی آن کار چندان سختی پیش رو نخواهید داشت.

لپ تاپ Realme Notebook Air با قیمت 489 دلار در چین در دسترس قرار گرفت

اما مشخصات سخت افزاری لپ تاپ Realme Notebook Air چیست؟ شرکت ریلمی در این لپ تاپ از پردازنده نسل یازده Core i3-115G4 استفاده کرده که پردازنده ای معمولی و حتی قدیمی است! همچنین این لپ تاپ به حافظه رم دو گانه از نوع LPDDR4x و حافظه ذخیره سازی PCIe SSD است. لپ تاپ Notebook Air از سیستم خنک سازی VC مبتنی بر مایع بهره می برد و دو فن در آن به کار برده شده است. با توجه به این مشخصات می توان گفت این لپ تاپ مناسب برای مصارف روزمره، دانشجویی و بیزینس است. البته به ظرفیت حافظه های این دستگاه و کارت گرافیک آن اشاره ای نشده است و از این جهت نمی توان به قطعیت گفت که این لپ تاپ برای اجرای بازی مناسب است یا خیر.

لپ تاپ Realme Notebook Air با قیمت 489 دلار در چین در دسترس قرار گرفت

در بخش نرم افزاری نیز باید بگوییم که لپ تاپ Realme Notebook Air از سیستم عامل ویندوز 11 پشتیبانی می کند و جدیدترین آپدیت های مایکروسافت را دریافت می کند. باتری به کار رفته در این لپ تاپ core i3 ریلمی نیز از ظرفیت 54 وات ساعت برخوردار است. کاربر می تواند با استفاده از شارژر ارائه شده همراه با این دستگاه، از فناوری فست شارژ PD و سرعت عالی 65 وات بهره مند شود. به این ترتیب تکمیل شدن شارژ باتری این لپ تاپ زیاد طول نخواهد کشید. پیش بینی می شود لپ تاپ Realme Notebook Air در بازار میان رده ها جایگاه مناسبی را اختیار کند!

منبع: gizmochina