در ماه دسامبر سال 2021 بود که موتورولا اعلام کرد که عرضه رسمی اندروید 12 برای گوشی های خود را از ماه فوریه 2022 آغاز خواهد کرد. اکنون این شرکت زیر مجموعه لنوو به وعده خود عمل کرده و آپدیت دستگاه های خود به آخرین نسخه اندروید را آغاز نموده است. مطابق با خبری که وب سایت معتبر XDA Developers اعلام کرده، نسخه نهایی اندروید 12 به زودی برای گوشی Moto G Pro عرضه می شود.

گوشی اقتصادی Moto G Pro اولین گوشی برند موتورولا است که آپدیت اندروید 12 را دریافت می کند

این آپدیت برای فرمویر نسخه SOPR32.44-11-8 و واریانت XT2043-7 این گوشی در دسترس قرار خواهد گرفت. در حال حاضر به نظر می رسد که این آپدیت فقط به کاربران ساکن در بریتانیا (UK) محدود می شود. اما ظرف چند روز آینده این آپدیت برای کاربران سایر کشورها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین آپدیت اندروید 12 تنها به گوشی Moto G Pro محدود نمی شود و برای بهترین گوشی های اندرویدی موتورولا مانند Motorola Edge 20 Pro و Razr 5G نیز عرضه خواهد شد.

گوشی اقتصادی Moto G Pro اولین گوشی برند موتورولا است که آپدیت اندروید 12 را دریافت می کند

آپدیت اندروید 12 موتورولا یک سری تغییرات اساسی را به گوشی های این برند آورده است. از جمله این تغییرات می توان به طراحی Material You گوگل، ویجت های کاربردی در زمینه مکالمه، ارتقای دسترسی و نشانگرهای جدید میکروفون و دوربین اشاره کرد. همچنین در این آپدیت یک داشبورد Privacy و سطح دسترسی برای تخمین لوکیشن نیز به گوشی های موتورولا اضافه خواهد شد. علاوه بر این، اندروید 12 این امکان را فراهم می آورد تا در حین دانلود بازی ها بتوانید آنها را اجرا کنید. شما در این آپدیت جدید می توانید تجربه های بهتری از کار با My UX را به دست آورید و از یک سری ویژگی های جدید در رابطه با کار با دوربین بهره مند شوید.

گوشی اقتصادی Moto G Pro اولین گوشی برند موتورولا است که آپدیت اندروید 12 را دریافت می کند

کاربران گوشی های Moto G Pro در UK می توانند به صورت دستی چک کنند که آیا آپدیت برای گوشی آنها در دسترس قرار گرفته یا خیر. برای این منظور به مسیر زیر بر روی گوشی خود بروید:

Settings -> System -> Advanced -> System updat

گوشی موتورولا Moto G Pro در ماه می 2020 به عنوان نسخه اقتصادی تر نسخه عرضه شده در ایالات متحده (Moto G Stylus)، راهی بازارهای کشورهای اروپایی شد. با وجود اینکه این گوشی به عنوان «نسخه بیزینس» عرضه شده بود، اما دو آپدیت اصلی اندروید را دریافت کرده است. در زمان عرضه، این گوشی به سیستم عامل اندروید 10 مجهز بود و سال 2021 به سیستم عامل اندروید 11 آپدیت شد. در طرف مقابل، گوشی Moto G Stylus تنها یک آپدیت اصلی اندروید را دریافت کرده است و در حال حاضر واجد دریافت آپدیت اندروید 12 نبوده است. اینکه موتورولا ارائه آپدیت اندروید 12 را از گوشی اقتصادی خود آغاز کرده، به معنای این است که احتمالاً این شرکت قصد جمع آوری فیدبک از کاربران را داشته است. به این ترتیب می تواند نواقص احتمالی را برای استفاده در گوشی های رده بالاتر خود برطرف کند و رضایت کاربرانش را بیش از پیش جلب نماید.

منبع: androidcentral